En voor de anderen: hoe veel zou het verschil in vermogen aan de krukas en het verschil op de wielen bedragen.
Met andere woorden hoeveel zou het verlies bedragen?
Is dat 30 Procent? meer of minder? ik heb geen echt idee...
Die 194 pk was het opgegeven motorvermogen volgens de persoon van de rollentestbank . Het vermogen aan de wielen weet ik niet meer , maar dat vermogen werd omgerekend rekening houdend met bepaalde factoren als omgevingstemperatuur,luchtdruk,banden, en wie weet wat nog allemaal, en zo kom je aan het motorvermogen.pluuke schreef: Als Pascal dus 194 pk meet bij een 174pk-er, aan de wielen, zou het krukasvermogen nog veel hoger moeten zijn.
Als het vermogen wat de fabrikant opgeeft tevens het krukasvermogen is, zouden de waardes dus nog verder uit elkaar liggen.
Of het moet zijn dat die 194 een teruggerekend aantal is, aan de krukas.
Hoedanook, er zal altijd een verschil zijn tussen de wijze waarop de fabrikant meet , en "anderen".
Ik denk ook dat het bij jou zoiets zal zijn : +/- 95pk aan de wielen?Multivan Generation schreef:Dus pluuke,
met mijn 88 pk standaard(kruk as), voorzien van alle tuning die aan de bus verricht is,
mag ik hopen dat ik effectief 88 pk op de voorwielen heb..
Dat is het toch ongeveer..???
hai berrie yep 20 km wel liefs.Berrie en Rene schreef:carl schreef:T4 2,5 carravelle TDI 150 pk niet gechipt wel EPS uitlaat.
in duitsland ff getest van hannover naar nederland 199 km per uur op navi en op de teller 205 km per uur
voor dat ik die uitlaat had reed hij 220 km per uur ook op navi en op de teller was het niet meer te zien wand hij gaat maar tot 220was dus iets er over heen
![]()
Groet
Carl
Carl,
Heb je topsnelheid in moeten leveren door de EPS uitlaat?
Berrie
Hoi Carl,carl schreef:dus wel een 174 pk je er uit :klappen was wel leuk zo een ervaring dus van daar mijn schatting van 160 a 170 pk
wil wel nog een chippie![]()
Groet
Carl