Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Trekhaak plaatsen
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
Trekhaak plaatsen
Wie heeft er ervaring met het plaatsen van een trekhaak onder een T4?? Waar moet ik rekenschap met houden? Hoelang ben ik er druk mee?? Het is een T4 uit 2002! Kon er er bij tips en trucks niets over vinden!
Da's heel simpel, volgens mij is er zelfs een link op deze site ??????
Maar goed even snel uitleg:
Schroeven aan zijkant bij wielkast verwijderen, achter lichten van binnenuit verwijderen, reservewiel verwijderen en daar 4x bout uit kokerbalk verwijderen dan trek je de complete bumper met binnenbumper (met beleid) los,
4x sterschroef verwijderen en zo kun je de buitenbumper en binnenbumper
van elkaar scheiden........
Binnenbumper is overbodig, neem trekhaak en plaats eerst de buitenbumper
terug met de 4x ster (kan ook later net voordat de trekhaak het laatste stukje
in de kokerbalk drukt) handig is om nu even naar buitenkanten de bedrading
te trekken (doorvoeren door rubber) voor kleurencodes kijk even op google
en type 7 polig of 13 polige stekker in, handig omdat bepaalde kleur codes naar links of rechts lopen.
Trekhaak geheel in de kokerbalken drukken en omgekeerd te werk gaan als eerste beschreven, let wel voor dat je defintief de onderste 4 bouten vastdraaid kun en de lijn van bumper/carrosserie nog corrigeren (bumper omhoog of omlaag drukken, enkele mm verschil).
Alles aandraaien, verlichting aansluiten (spanningzoeker) gaan maar.
Ik deed er nog geen uur over, maar binnen 2 uur moet het makkelijk kunnen.
Maar goed even snel uitleg:
Schroeven aan zijkant bij wielkast verwijderen, achter lichten van binnenuit verwijderen, reservewiel verwijderen en daar 4x bout uit kokerbalk verwijderen dan trek je de complete bumper met binnenbumper (met beleid) los,
4x sterschroef verwijderen en zo kun je de buitenbumper en binnenbumper
van elkaar scheiden........
Binnenbumper is overbodig, neem trekhaak en plaats eerst de buitenbumper
terug met de 4x ster (kan ook later net voordat de trekhaak het laatste stukje
in de kokerbalk drukt) handig is om nu even naar buitenkanten de bedrading
te trekken (doorvoeren door rubber) voor kleurencodes kijk even op google
en type 7 polig of 13 polige stekker in, handig omdat bepaalde kleur codes naar links of rechts lopen.
Trekhaak geheel in de kokerbalken drukken en omgekeerd te werk gaan als eerste beschreven, let wel voor dat je defintief de onderste 4 bouten vastdraaid kun en de lijn van bumper/carrosserie nog corrigeren (bumper omhoog of omlaag drukken, enkele mm verschil).
Alles aandraaien, verlichting aansluiten (spanningzoeker) gaan maar.
Ik deed er nog geen uur over, maar binnen 2 uur moet het makkelijk kunnen.
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
... Of je koopt een trekhaan van het merk GDW (Belgisch fabrikaat), en je hoeft niet eens je bumper los te maken , want die trekhaak zit er volledig onder .
Ook de binnenbumper hoef je niet te verwijderen of niks.
Veel makkelijker zo
Ook de binnenbumper hoef je niet te verwijderen of niks.
Veel makkelijker zo
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Roger , GDW is de grootste Belgische fabrikant van trekhaken (steeds 35.000 trekhaken in stock!), en word zelfs door VW -Audi Belgie zelf gebruikt als leverancier van trekhaken die niet af-fabriek gemonteerd zijn.Roger B. schreef:max kogeldruk / trekgewicht van deze trekhaak?
ook toegestaan in nederland (en duitsland)?
Dus vele Belgische dealers gebruiken deze trekhaken.
Kogeldruk =100kg , sleep = 2000kg
Uiteraard met EEG goedkeuring .
En bovendien helemaal niet duur ... Ik weet de juiste prijs momenteel niet , maar ik wil er wel eens voor informeren . Ik kan deze namelijk in een groothandel aankopen (voor een correcte prijs)
trekhaken kunnen geleverd worden met bijhorende kabelset (inpluggen aan de achterlichten en klaar)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Ik zal morgen (woensdag) eens bellen voor je , en laat hier wat weten.Charles 1065 schreef:Dat heb ik weer, na 1995 moet er een ander type trekhaak op past deze niet!!!!
Dus Pascal ben zeer benieuwd wat zon GDW trekhaak kost!! Groet Charles
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Ja , da's raar dat het een beetje land-eigen is. Maar hier in Belgie is het merendeel van de after-market trekhaken van GDW .Roger B. schreef:eerlijk gezxegd nooit van het merk gehoord... in Nederland hoor je altijd Brink en Tobo..... apart dat zoiets dan zo land-eigen kan zijn
Ik heb er al meerdere gemonteerd , nooit een klacht over gehad.
Ik heb net de prijs opgevraagd : (model vanaf'96)complete trekhaak GDW kost 145eur (btw incl.) Passende kabelset (vr T4) kost +/-28eur (btw incl) . Of een universeel kabelsetje kan ook , dat kost een paar euro .
Grote voordeel is dat de bumper niet los hoeft gemaakt te worden.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel