Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

er-beks

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

er-beks

Bericht door painter »

Ja, mijn speller is stuk :bonk :bonk :bonk

Maar wat ik mij laatst afvroeg, was of een airbag in de zijkant van de stoel wel enig nut heeft, wanner je de armleuning niet naar benden drukt.
Ik gebruik hem meestal wel (en soms ook niet).
En als je niemand op de passagiersstoel hebt zitten, blijft deze dus in de verticale stand naast de stoel staan.
Kortom, wat gebeurt er met de werking van deze airbag, in geval van een aanrijding aan de zijkant van je auto.
Ik persoonlijk denk, dat de werking nihil zal zijn, toch ??
Er zijn automerken, die niet eens een leuning leveren, in combinatie met een stoel-airbag.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Ha die Painter,

Ditzelfde heb ik me ook al eens afgevraagd. Het is mogelijk dat de zij-aibags via de voorzijde van de leuning door een voorbewerkt stuk van de bekleding naar buiten komen. Dat geldt hoogstwaarschijnlijk ook voor de hoofdairbags die achter de hemelbekleding zitten. :ie :ie :ie
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Is mogelijk, ik zal het binnenkort even proberen.
Ze kunnen wel van alles beloven, maar wie zegt mij dat er wel z,on luchtzak inzit.
:bifun :bifun :bifun :bifun
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Dat komt goed uit: ik heb nog een muurtje dat om moet :jumpklap

Dat mag jij gratis komen doen ! :bonk :muur

En ja, zo'n airbag komt er soms door een verzwakt gedeelte in de rugleuning uit, soms zit er een soort deksel. Nu maar hopen dat die leerbekleders van jou daar rekening mee hebben gehouden :ie :gif :alarm
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Bericht door painter »

Hoi vriend Guus,

Ik weet niet welk type bus jij hebt, maar mijn auto kan niet opzij rijden, dus ook geen zij-airbagstest.
Maar ik weet het beter gemaakt, rijdt jij effe die opgeblazen tomaat tegen dat muurtje aan, kan je hem gelijk effe overspuiten in een echte kleur.
En nog effe wat ander, is het waar dat jouw buren een kleed over jouw auto gooien, als je hem bij hun voor de deur zet ??? :bifun :bifun :bifun .
Heb trouwens ook interesse, in die kit die jij op je auto heb zitten.
Ik neem aan dat die man naast je auto de leverancier van dat spul is ??
Vindt die spiegels helemaal het einde.

http://www.mijnalbum.nl/Album=OUYNNZIC
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Uit erkentelijkheid heeft VW mij toen in Hannover nadat jullie allemaal weg waren, de conceptcar voor de nieuwe T6 meegegeven, om er eens een paar maanden mee proef te rijden. Mijn technische kennis is bij vele fabrikanten begeerd :jumpklap

Inmiddels rij ik m'n T5 weer gewoon. Ik heb met VW 'n gentlemensagreement dat ik er verder niks over los laat. Elke verdere poging tot intimidatie om meer informatie te verkrijgen wordt door mij genegeerd ! :politie :gif
Plaats reactie