Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

"Groot-licht" - lampje op dashboard vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

"Groot-licht" - lampje op dashboard vervangen

Bericht door Beckontheroad »

Iemand een idee hoe ik het lampje-indicator van mijn groot-licht op mijn dashboard kan vervangen?
Hijdoettnietendatissomsbestlastigteziendatikmetgrootlichtoprij.
Alvast mijn dank,
groet
JB

en ja uiteraard:
Een 2.4 diesel AAB uit '95
Laatst gewijzigd door Beckontheroad op 21 nov 2007, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

wat voor T4 heb je ??.. welk bj en motor type maby kunnen we je dan makkelijker helpen want er zijn zeker 5 verschillende teller unit's
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

francisco schreef:wat voor T4 heb je ??.. welk bj en motor type maby kunnen we je dan makkelijker helpen want er zijn zeker 5 verschillende teller unit's
tja, staat er nu bij ;-)
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

klokkenwinkel uitbouwen,links onder de stekker met 4 lampjes,de rechtse er met een punttangetje uit trekken en vervangen,klik even op de foto voor beter beeld,ik had toevallig nog een dasboardje liggen.....
Grtz.Harry
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Kijk voor de zekerheid eerst even of je linker grootlicht (koplamp) wel brandt, als de zekering voor grootlicht links eruit ligt doet je controlelampje ook niets.....

zonde als je je dashboard voor noppes demonteerd
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

Harry 341 schreef:klokkenwinkel uitbouwen,links onder de stekker met 4 lampjes,de rechtse er met een punttangetje uit trekken en vervangen,klik even op de foto voor beter beeld,ik had toevallig nog een dasboardje liggen.....
Grtz.Harry
Afbeelding
Dat uitbouwen begrijp ik, maar kan dat met het stuur op zijn plaats? of moet dat er eerst vanaf? bij mij zit er een airbag in
JB

(beide lampen geven groot-licht, dus lijkt me dat de zekering ok is.)
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Ik heb pas mijn klokkenwinkel er uit gehad i.v.m. een defecte temperatuurmeter,stuur moest er wel af,ondanks dat ik een klein sportstuurtje heb.
grtz.Harry
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

eeh Beckontheroad,


net als wat harry zij je moet wel even je stuur er af halen. even stroom er af halen. klaxon naar je toe trekken, en eve de draatje los maken. danaar kunje d88 ik met ratel 26.. los draaie wel een stuur tegen houden. want anders heb je een probleem bij het terug zetten.. heb je stuur kwart gedraaid staan en rij je recht door.. erg gevaarlijk ook...

suc6 er mee :D:D
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

op t4-wiki.de staat dat het NIET nodig is om het stuur uit te bouwen om de klokkenwinkel eruit te halen.... niet geprobeerd, maar moet dus kunnen

Claxxon naar je toe trekken gaat niet met een airbagstuur :bonk

Aan de achterkant zitten twee schroefjes (torx meen ik) waarmee de airbagunit in het stuur vastzit, als je deze losdraait kun je de airbag eruit pakken en aan de achterkant hiervan de stekker losnemen.

Om alle risico's te beperken kun je het best de accu een kwartiertje voor je begint loskoppelen.

De uitgebouwde airbagunit met de kant waar je normaal tegenaankijkt naar boven neerleggen, mocht ie dan om welke reden dan ook ontsteken dan wordt ie in elk geval niet gelanceerd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

@ Roger B.

Eeeh.. uitleg van jou lijkt er op dat dit is voor sturen met airbag... over stuur betreft.. je kunt hem late zitten. maar dan moet je wel flink aan je stuur trekken want de ruimte van je stuur en dashboard is niet echt groot.... als daar een tellerunit door moet is het denk ik makkelijker om het stuur even los te halen..

grt

frank
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

ja, mijn omschrijving is voor stuur met airbag..... omdat de vraagsteller (Beckontheroad) aangaf een airbagstuur te hebben.........

Op de site van t4-wiki hebben ze het over draaien en kantelen met tellerunit, niet over aan stuur trekken.

Ik kan me voorstellen dat het demonteren van een airbagstuur voor veel mensen nogal een hindernis is (gevoelsmatig) en dat je dat liever niet doet... vandaar mijn advies dat het ook zonder zou moeten kunnen.

in dit stukje van t4-wiki vind je de omschrijving
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Bij tips en trucs electrisch staat beschreven hoe je veilig een airbagstuur kunt uit en inbouwen.
grtz.Harry
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Beckontheroad »

daar zitten in ieder geval zinvolle adviezen bij (o.a. airbag naar boven leggen lijkt me een heldere maar goeie!)

Ga me er binnenkort eens over buigen.

Txs alvast
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie