Nu is er bij warme motor stationair een piepend en tjirpend geluid waarneembaar, wat stopt als ik de uitlaat onder de passagiersdeur een beetje optil. Het lijkt er op of de piep optreedt op de contactvlakken die tegen elkaar gehouden worden door de c-clamps. Ook hoor ik bij koude motor de eerste minuut uit die richting een schurend/kloppend geluid. Na eerst schrikverhalen gelezen te hebben over spanrollen en dual-mass krukaspoelies lijkt het daar toch niet op want het komt uit de buurt van of onder de turbo vandaan, en het is een langzaam geluid in de zin dat het synchroon lijkt te lopen met de verbrandingsklappen, niet met de (hogere) snelheid van spanrollen of zo. Bovendien gaat het vrij snel weg na het starten, en loopt de motor keurig als ie warm is.
Nu de vraag: hoort er daar tussen de verbinding een pakkingring? Want het is nu ijzer op ijzer (denk ik, want ik kan me niet herinneren dat ik er een ring tussengestopt heb)..
Edit: mmmmm, lijkt er wel op he?
![nuts :nuts](./images/smilies/nuts.gif)