Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

NAVI RNS 500 TOUCHSCREEN

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Daar kom ik al een poos niet meer, omdat Gerritje alles toch altijd beter weet :lach

De mijne is in week 23 geproduceerd en heeft 1.6 dussss.....
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

s*it...
Heb je dat vastgesteld met een VAGcom o.i.d.?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Bericht door Johan nr.46 »

Heeft de multivan T5 altijd canbus 1.6 of zijn er ook nog andere versies?
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Bericht door paulscs »

andre35 schreef:is het dan ook nog verstandig om die adapter te nemen met TV vrijschakeling? Iemand al een rns 510 in een T5 gezet en dus inbouwervaring ( ook met dashbord)?
Ik wil echt geen reclame maken maar check toch eens
http://www.akin-electronics.nl/, enne doe hem de groeten.
succes
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.

http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

Kwam dit op de dealersite tegen misschien kun je er iets mee
weet wel dat er veel pin bezettingen moeten veranderen en hij via de kast moet worden geactiveerd.

RNS510 nu verkrijgbaar als accessoire

Laatste nieuws d.d. 26-11-2007

De levering van het Volkswagen RNS510 audio/navigatiesysteem voor montage achteraf gaat vandaag van start. Het toestel blijkt feilloos te functioneren, mits de opmaak van het scherm d.m.v. de VAS tester in de stand Premium of Highline is gezet, dus niet in de stand Sportline. Deze laatste is namelijk (nog) niet beschikbaar en wanneer deze desondanks wordt gekozen, ontspoort de schermopmaak na verloop van tijd. Een klant kan de schermopmaak niet zelf veranderen, want dit is alleen mogelijk d.m.v. de VAS tester. Een eenmaal goed ingesteld systeem, blijft verder goed functioneren.

Artikelnummer RNS510: 1T0057680
Artikelnummer bijbehorende dvd West Europa: 1T0051859
Artikelnummer benodigde GPS antenne: ZA 000010A GPS

De montagehandleiding treft u aan als bijlagen: een algemene handleiding en één specifiek voor de schermopmaak.

Toestellen met een ontspoorde schermopmaak kunnen in afwijking op onderstaand bericht m.i.v. heden niet meer via garantie worden geclaimd, aangezien het probleem d.m.v. de VAS tester is te verhelpen.



Oorspronkelijk bericht d.d. 20-11-2007

Helaas moeten wij u melden, dat de verkoop van de RNS510 voor montage achteraf (artikelnummer 1T0057680) voor onbepaalde tijd is uitgesteld. Er is gebleken dat bij achteraf gemonteerde apparaten na verloop van tijd softwarematige storingen kunnen optreden, waarbij het beeld in het touch screen grotendeels wegvalt. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem, maar een planning daarvan is helaas nog niet te geven. Een en ander heeft ook als consequentie, dat het Tiguan Business Pakket, waarvan een achteraf gemonteerde RNS510 deel uitmaakt, voorlopig ook nog niet geleverd kan worden. Onze excuses voor het ongemak.

Indien u RNS510 toestellen reeds heeft ontvangen voordat wij dit artikelnummer voor uitlevering blokkeerden en problemen ondervindt, dan zijn er twee opties:

Op de gebruikelijke manier claimen via afd garantie
Afwachten of er een softwareupdate verschijnt, waarmee het probleem bij reeds geleverde toestellen opgelost kan worden. Het is op dit moment nog niet zeker of een dergelijke update beschikbaar komt.
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

Bedankt! :jumpklap Je hebt zo te zien goede connecties! :jumpklap

Werk je zelf bij VW? En is die dealersite alleen door dealers te bereiken? Waarschijnlijk wel.
Ik zou graag die montage handleiding bijlagen lezen. :groteogen

Is de RNS 510 ook voor de multivan verkrijgbaar? Want er is een verschil in CAN bus versies! En welke pinbezettingen moeten worden gewijzigd?

Ik weet het, veel vragen, maar ik wil de RNS 510 erg graag in mijn nieuwe California zetten in januari. En informatie is heel moeilijk te krijgen!
Laatst gewijzigd door Gerard 136 op 27 nov 2007, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door andre35 »

heb net even met de vw gebelt over mijn nwe T5, hij gaat voor me uitzoeken of het voor de T5 mogelijk is. kosten VW 2250 incl btw en montage, nu aanbieding van 2150 incl.btw. Indien ik wat hoor meld ik me hier weer :-)

ps. Hun hebben het inderdaad gister pas gehoord en dit nieuws hierboven is dus super recente info. Op zijn lijst stond de T5 niet vermeld als zijnde passend.
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

Indien ik wat hoor meld ik me hier weer :-)
Ik laat mijn PC aanstaan..... :gekte :gekte :gekte :gekte
Op zijn lijst stond de T5 niet vermeld als zijnde passend
In een T5 bestelbus is het dashboard anders!
Ik bel morgen of de multivan wel in het lijstje staat....
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door andre35 »

haha ben overdag aan het werk ( om nwe bus te verdienen met navigatie zoals het nu lijkt) :knipoog dus overdag mag je je pc wel uit doen hoor :lach

Ik heb hem ook niet gehoord over de Multivan dus ben benieuwd wat ze zeggen bij jou.

whe keep in touch :klappen
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Gerard 136 schreef:s*it...
Heb je dat vastgesteld met een VAGcom o.i.d.?
VAS-kast bij de dealer Gerard ;) Volgens mijn dealer is bovenstaande info van toepassing op de Golf V, Golf+, Touran, Passat en Tiguan. T5 zeker (nog) niet en MV moest hij ook navragen :knipoog
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

:happy De multivan vanaf modeljaar 2008 staat inderdaad in het lijstje van achteraf uit te rusten auto's met de RNS 510! Het artikelnummer is dan wel iets anders: 7L6057680.

Dat heeft vermoedelijk te maken met de vorm van het dashboard. De multivan heeft rechte hoeken, andere modellen afgeronde hoeken.

De prijs is 1866,- incl. BTW. Waarschijnlijk zitten de DVD (199,-) en de GPS antenne met Fakra aansluiting (42,-) daar nog niet bij, maar dat weet ik niet zeker. Ik heb hem direct besteld voor mijn nieuwe bus in januari! De voorraad staat bij de importeur nog op nul, maar hopelijk duurt dat niet lang.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Goed nieuws voor je Gerard :toppie
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
borka
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 nov 2007, 16:17

rns 510 in multivan 2008

Bericht door borka »

ik heb een multivan model 2008 comfort line . deze heeft ook can bus 1.6.
dus mijn rns 510 werkt ook niet zoals het hoort .
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

ik heb een multivan model 2008 comfort line . deze heeft ook can bus 1.6.
dus mijn rns 510 werkt ook niet zoals het hoort .
Wat werkt er niet en waar ligt dat dan aan?
Als VW een RNS 510 kan leveren die wel werkt in een 2008 multivan, vraag ik me af hoe dat komt. Ik kan de volgende dingen verzinnen:
- Ze passen zelf de RNS 510 aan voor een multivan
- Je hebt een pre-productie model, of verouderde Hardware / Software (ik heb begrepen dat nu HW 74 en SW 5.20 geleverd wordt)
- Er moeten bij jou nog pinbezettingen of VAS kast wijzigingen worden doorgevoerd

Heb je de leverancier al geraadpleegd? En wat zegt die?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
andre35
Berichten: 82
Lid geworden op: 12 mei 2007, 18:55
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door andre35 »

vandaag telefoon gehad van de dealer, voorlopig niet mogelijk voor een T5 :muur er zijn volop ontwikkelingen op het moment en het is dus nog even afwachten hoe het zich ontwikkeld. Mijn auto is intussen al onderweg dus vanuit fabriek was zowieso niet een optie geweest. Eeerst maar even oud radiotje erin en wie weet nog een RCN-510 op een later tijdstip.
Plaats reactie