Lees ook eens de waarde van je vuldruk met je vagcom.
Meetwaardeblok 11
Waarschijnlijk haalt hij zijn max druk niet.
Onderdrukdoos van je variabele geometrie van de turbo zou wel eens stroef kunnen gaan, of vervuiling in je turbo houdt de schoepjes enigzins tegen.
Loshalen en eventueel controleren of alles soepel beweegd.
Ook te doen via actuator diagnose, aansturen klep N75.
Je zou ook het stangetje van de drukdoos iets in kunnen draaien( korter maken ) om te kijken of dit effect heeft. Dit verhoogt te vuldruk bij gelijke aansturing van de klep N75.
Chris
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
lmm uitgelezen
lmm
hoi ik ben ooit bij marja geweest had ook tel nummer maar heb dat niet meer heb ze al gemaild maar ze reageren niet al een aantal weken geleden gedaanm.c van den berg schreef:had van de week ook in eens de lmm kapot
even een pierburg gekocht en rijden maar
met dank aan Marja
groet peter b
- m.c van den berg
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
- Multivan Generation
- Berichten: 34123
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
@ Christoffel,
ik dacht dat een 151 pk een interne wastegate had, en dat deze dus niet eenvoudig iets strakker te draaien is. Klopt dit?
@ Black Caravelle,
De obstructie die je noemde kan zeer goed, maar denk er eens over dat het probleem verder kan zitten. Ik denk hieraan omdat een nieuwe LMM niet veel hoger komt in meetwaarde..
Misschien is je inlaat erg vervuild?
Als het binnenwerk van de katalystor een beetje scheef zit, of bij de middendemper of zelfs bij de einddemper er iets niet helemaal jofel is,
dan kan dit dezelfde symptomen geven. Een obstructie..
Mocht je in de gelegenheid zijn om een en ander eens los te gooien en er dan mee te testrijden, dan weet je meer, en kun je dit eventueel uitsluiten.
succes..
ik dacht dat een 151 pk een interne wastegate had, en dat deze dus niet eenvoudig iets strakker te draaien is. Klopt dit?
@ Black Caravelle,
De obstructie die je noemde kan zeer goed, maar denk er eens over dat het probleem verder kan zitten. Ik denk hieraan omdat een nieuwe LMM niet veel hoger komt in meetwaarde..
Misschien is je inlaat erg vervuild?
Als het binnenwerk van de katalystor een beetje scheef zit, of bij de middendemper of zelfs bij de einddemper er iets niet helemaal jofel is,
dan kan dit dezelfde symptomen geven. Een obstructie..
Mocht je in de gelegenheid zijn om een en ander eens los te gooien en er dan mee te testrijden, dan weet je meer, en kun je dit eventueel uitsluiten.
succes..
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 01 dec 2007, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
temp sensor
Temp sensor net vervangen. 27.50 euro bij de dealer.
Dick
Dick
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Peter,
De turbo van een 151 pk heeft geen "washed gate" maar een verstelbare geometrie.
Dit houdt in dat de luchtstroom door de turbo dmv verstelbare schopjes aangepast kan worden in de uitlaatgas kant..
Als de vacuumdoos niet aangestuurd wordt, en de uitlaatgassen door de turbo gaan worden ze door de schoepjes zowat niet afgebogen zodat de opbrengst nagenoeg niets is.
Als de vacuumdoos 100 % aangestuurd wordt, is de opbrengst maximaal.
Bij een weinig uitlaatgasstroom een grote opbrengst.
Als door wat voor een reden ook , bv vacuumverlies , te weinig vacuum of het vastzitten van de schoepjes door koolafzetting de opbrengst niet gehaald wordt, maar de afwijking ligt binnen de gestelde normen van het motormanagment wordt er geen storing gegenereerd, maar is er toch een waarneembaar minder vermogen.
De vacuumdoos wordt door een vacuummagneetklep aangestuurd d.m.v. een dutycycle, zeg maar een blokspanning.
Deze is in het kenveld van de ECU vastgelegt. Houdt dus niet echt rekening met vacuumverlies of het vastzitten van de schoepen.
Chris
De turbo van een 151 pk heeft geen "washed gate" maar een verstelbare geometrie.
Dit houdt in dat de luchtstroom door de turbo dmv verstelbare schopjes aangepast kan worden in de uitlaatgas kant..
Als de vacuumdoos niet aangestuurd wordt, en de uitlaatgassen door de turbo gaan worden ze door de schoepjes zowat niet afgebogen zodat de opbrengst nagenoeg niets is.
Als de vacuumdoos 100 % aangestuurd wordt, is de opbrengst maximaal.
Bij een weinig uitlaatgasstroom een grote opbrengst.
Als door wat voor een reden ook , bv vacuumverlies , te weinig vacuum of het vastzitten van de schoepjes door koolafzetting de opbrengst niet gehaald wordt, maar de afwijking ligt binnen de gestelde normen van het motormanagment wordt er geen storing gegenereerd, maar is er toch een waarneembaar minder vermogen.
De vacuumdoos wordt door een vacuummagneetklep aangestuurd d.m.v. een dutycycle, zeg maar een blokspanning.
Deze is in het kenveld van de ECU vastgelegt. Houdt dus niet echt rekening met vacuumverlies of het vastzitten van de schoepen.
Chris
- black caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
- Locatie: limburg
over 2 weekjes gaat de turbo eruit voor een controle en schoonmaak actie en uitwisseling van de vacuummagneetklep ,hiervan is blijkbaar ooit een pijpje van de slangaansluiting afgebroken en opnieuw vastgelijmt
variabele schoepen verstelling draait wel maar erg stroef, naar mijn menig moet dit soepeler kunnen/moeten gaan
verder wil ik dan meteen een roetkat vervanger plaatsen.
mijn kat leegkloppen vindt ik eigelijk zonde zit er net 1,5 jaar onder(vorige eigenaar)
zit er verschil tussen een 102 pk en 150 pk, ik kan er namlijk een krijgen van een 102 pk voor een zacht prijsje.
wordt vervolgd
variabele schoepen verstelling draait wel maar erg stroef, naar mijn menig moet dit soepeler kunnen/moeten gaan
verder wil ik dan meteen een roetkat vervanger plaatsen.
mijn kat leegkloppen vindt ik eigelijk zonde zit er net 1,5 jaar onder(vorige eigenaar)
zit er verschil tussen een 102 pk en 150 pk, ik kan er namlijk een krijgen van een 102 pk voor een zacht prijsje.
wordt vervolgd
groetjes black caravelle 111kW