Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kosten Koelventilator 2.5TDI ACV

vragen over de T4
Plaats reactie
Pollux
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 mei 2019, 13:27
Locatie: Rotterdam

Kosten Koelventilator 2.5TDI ACV

Bericht door Pollux »

Hola,

Wat zou het vervangen van de koelventilatoren van een 2.5TDI ACV ongeveer moeten kosten? Een garage rekent 2 x 202 euro voor de ventilatoren :bonk Als ik op onderdelen sites kijk dan zie ik veel goedkopere alternatieven. Kunnen originele VW onderdelen zo duur zijn?

gr, Pollux
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2729
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Kosten Koelventilator 2.5TDI ACV

Bericht door Erdem50 »

De knappe merken dus origineel of Hella e.d. Kosten allemaal rond de 200,- per stuk.

Je hebt ze ook vanaf 35,- inderdaad.


Persoonlijk zou ik beide koelvinnen maar ook de voorschakelweerstanden en de radiateur direct mee vervangen.

Waarom moeten ze eigenlijk vervangen worden? Originele set gebruikte geen optie anders?
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Pollux
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 mei 2019, 13:27
Locatie: Rotterdam

Re: Kosten Koelventilator 2.5TDI ACV

Bericht door Pollux »

Vrienden van me zijn op vakantie met mijn T4 California. Ze zagen op de parking dat de ventilatoren kapot waren (verbrande plastic geur, draaien niet meer rond). Het zal daar gerepareerd moeten worden, dus een gebruikte set is geen optie (en dan weet je ook niet hoe lang het goed blijft). In ieder geval weer ik nu dat 200 euro een 'normale' prijs is :/
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kosten Koelventilator 2.5TDI ACV

Bericht door Multivan Generation »

De prijs hangt ook af van de diameter en vooral het wattage. Als je climatecontrol hebt, in jouw geval niet van toepassing, want California, dan draaien ze beiden ook bijna continu.

Ik heb die van mij toen ook beide tegelijkertijd vervangen, echter had ik de tijd en was het vooraf geplanned.

Vind het geen verkeerde prijs, ik denk dat er realistisch gezien, nog wel het een en ander bij komt..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Pollux
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 mei 2019, 13:27
Locatie: Rotterdam

Re: Kosten Koelventilator 2.5TDI ACV

Bericht door Pollux »

Klopt, het totaal was €600,-. Als de wagen terug is kan ik kijken wat voor koelventilator die Fransen erin gehangen hebben.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kosten Koelventilator 2.5TDI ACV

Bericht door Multivan Generation »

Even ter aanvulling voor anderen die hier op zoeken:

Ik had destijds deze gekocht en geplaatst:
linkje

Stiller
11 ipv 7 vinnen
Meer flow
Goedkoper

Misschien kan er iemand anders zijn voordeel nog mee doen.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 256
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Kosten Koelventilator 2.5TDI ACV

Bericht door autocaravana »

Vijf jaar geleden €230 voor twee fans. Febi Bilstein. Montage een paar tientjes.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 636
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Kosten Koelventilator 2.5TDI ACV

Bericht door Lutra »

Multivan Generation schreef: 19 jul 2020, 15:10 De prijs hangt ook af van de diameter en vooral het wattage. Als je climatecontrol hebt, in jouw geval niet van toepassing, want California, dan draaien ze beiden ook bijna continu.
Bij een California met airconditioning draait de tweede ook continu zodra de AC wordt ingeschakeld.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Plaats reactie