Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gasinstallatie onderbouwen!

vragen over de T4
Plaats reactie
tinusT4
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2007, 14:03
Locatie: loon op zand

gasinstallatie onderbouwen!

Bericht door tinusT4 »

Hoi,


Reeds is de keuze gevallen op een diesel, dus de vraag over het gas inbouwen is voor wat mij betreft uit de wereld.

bedankt voor jullie reacties,

kom vast terug met andere vragen........

groetjes Tinus T4



Wie kan mij nuttige tips geven wat betreft het onderbouwen van een gasinstallatie bij een T4 uit 1992 met een 2.5 motor??

graag een snelle reactie,

bvd, Tinus T4
Laatst gewijzigd door tinusT4 op 07 dec 2007, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Heel goed weten waar je mee bezig bent (vooral met betrekking tot regelgeving en eisen)

Iemand kennen die het als bedrijf zijnde wil aanmelden als door hun ingebouwd (voor RDW erkenning tbv kenteken)

Anders fijn laten doen..... dik 2000 euro moet het voor kunnen en daar zit dan op de gok een 1200 tot 1500 euro materiaal in
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
tinusT4
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2007, 14:03
Locatie: loon op zand

Bericht door tinusT4 »

Roger B. schreef:Heel goed weten waar je mee bezig bent (vooral met betrekking tot regelgeving en eisen)

Iemand kennen die het als bedrijf zijnde wil aanmelden als door hun ingebouwd (voor RDW erkenning tbv kenteken)

Anders fijn laten doen..... dik 2000 euro moet het voor kunnen en daar zit dan op de gok een 1200 tot 1500 euro materiaal in


Bedankt voor je reactie,

Inderdaad heb intussen meer info, ik laat het waarschijnlijk door een RDW erkend bedrijf maken.
Het betreft een OMVL G2 installatie met een 77 ltr. ring tank (reserve wiel)keuring, papieren en kenteken worden door hun geregeld.
Totaal bedrag ca. 1500 euro.

Er is mij aangeraden om een belastings test op de motor te laten uitvoeren, kan elke garage dit?? En wat mogen de resultaten zijn?

Ik ben benieuwd naar reacties......

groet Tinus T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33905
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

persoonlijk vind ik, dat als je de afweging maakt, om op gas te gaan rijden,
dat je dan ook een zo groot mogelijk financieel- en milieu voordeel wilt behalen.

Als je er aan denkt dat het verbruik op gas minder gunstig is als op benzine, dan zou ik opteren, voor een zo groot mogelijke gastank. Dit om de prijs per gereden kilometer zo laag mogelijk te houden, en de actieradius lekker groot.

Ik heb al personen gezien die er 120 liter tanks onder hadden hangen.

Kijk ook eens hier voor meer informatie over de combinatie T4 en gas:

http://www.gaskutsche.de/lpg_allgemein.php

en ook deze waar ervaringen en plaatjes van anderen staan beschreven inclusief inbouw voorbeelden en verbruikscijfers op gas en ook waar ze het hebben laten inbouwen. Veel in Nederland dus, compleet met telefoonnummers en prijzen :knipoog :

http://www.gaskutsche.de/lpg_andere.php

Die persoon heeft zich er zeer in verdiept :toppie

Ik hoop dat je er je voordeel mee kunt doen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie