Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

BEARLOCK...

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

BEARLOCK...

Bericht door munzungulu »

Wie heeft ervaring bij het laten monteren bij een VW T6 4Motion/DSG/2019 van:
1/ OBD Slot
2/ Versnellingsbakslot bij Automatiek/DSG/7 Gang
grt
--------
Bijlagen
IMG_6237 (3).JPG
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: BEARLOCK...

Bericht door Tricolore »

Bij onze bus zitten die er sinds kort op. Als je toch bezig bent ; overweeg dan ook een Bearlock voor de motorkap (alles keurig netjes weggewerkt en sleutelbediening naast het OBD slot) en een slot op de kabel onder de motorkap. Die krijgen ze dan niet meer open hoor, dat zit écht dicht ! :jumpklap

Ik heb ook nog een bearlock (klaarliggen) voor de acbterklep (sleutelbediening in het zitgedeelte waarvan de sleutelbediening naar eigen inzicht te plaatsen is.

Het kost even wat op korte termijn (maar voor slecht slapen betaal je ook een prijs) maar je bus laten ze staan. Veel te veel werk. Zover bekend (op de 'broodje aap' verhalen na dan) is er in NL nog geen bus verdwenen waar bearlock in gemonteerd zit.
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: BEARLOCK...

Bericht door MGA1600 »

Tricolore schreef: 03 okt 2020, 12:37

Zover bekend (op de 'broodje aap' verhalen na dan) is er in NL nog geen bus verdwenen waar bearlock in gemonteerd zit.
Helaas...toch wel.....hier in de regio (NHN) is dat zeker wel gebeurd!
Tot twee keer toe heeft er deze zomer een verhaal in de krant gestaan met expliciete vermelding van Bearlock- beveiliging die er van de verzekering op moest zitten. De auto is in deze gevallen hoogstwaarschijnlijk op een trailer getrokken en ‘ergens’ anders rustig verder onder handen genomen. Of er in deze gevallen sprake was van alleen het versnellingsbak slot of de hele riedel stond er niet bij.

Voor mij waren deze gevallen aanleiding die investering niet te doen, naar mijn mening teveel geld voor beperkte zekerheid. Voorlopig gebruik ik daarom een Bulllock voor het stuur (en de airbag) en een andere voor de pedalen. Mijn bus betreft een automaat, ze kunnen het rempedaal niet intrappen en dus ook niet starten en bij parkeren zet ik het stuur goed scheef voordat het slot er op gaat zodat ze heel veel moeite zullen hebben om de bus op een trailer te trekken omdat hij in een bocht zal rijden.
Dit kostte mij totaal iets van 180 euro en wat tijd om een kastje te maken tussen de stoelen waarin ik ze opberg tijdens het rijden. Totale zekerheid geeft het natuurlijk evenmin, maar het is erg zichtbaar en zal een onvoorstelbare hoeveelheid herrie geven om het zware staal door te slijpen.

De bovenste foto is van het stuurslot in gebruik, de andere foto’s van het opbergkastje tussen de stoelen waar de beide sloten rammelvrij en compact (boven elkaar) in opgeborgen zitten tijdens het rijden


Er wordt ter aanvulling later nog een serieus alarm op de auto gezet met hellingshoek sensor.
Bijlagen
823ACBD8-297A-4043-B162-EA050AF7F698.jpeg
35E970E2-20B5-443E-AE58-12A78B018796.jpeg
4A14D655-BAF5-4BC3-BA06-A972B70EE557.jpeg
Fetivi
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 jun 2020, 14:59

Re: BEARLOCK...

Bericht door Fetivi »

Ik heb een bearlock versnellingsbakslot en een motorkapslot laten monteren. Volgens Bearlock is deze combinatie voldoende mechanische beveiliging om het dieven erg moeilijk te maken. Het motorkapslot is nodig omdat dieven anders via de motorkap toch de auto in een versnelling kunnen zetten terwijl er wel een versnellingsbakslot is gemonteerd. En dan alsnog wegrijden. Het EBD-slot is minder zinvol, omdat er veel meer plaatsen zijn in de auto waar de kabelboom afgetapt kan worden. Een veel gebruikte plek daarvoor is van buitenaf bij het achterlichtje. Het is niet te doen om al die plekken met een slot af te schermen. Behalve 2 bearlocksloten heb ik ook nog een alarmsysteem laten monteren. Als de auto wordt opgetild gaat dan in ieder geval het alarm af. Ik hoop dat deze maatregelen voldoende afschikwekkend zijn voor het dievengilde.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: BEARLOCK...

Bericht door Tricolore »

@MGA1600 Goed bezig :toppie Het moet snel en simpel gaan en volgens mij slaan ze die van jou liever over. Als het werkt dan werkt het. Volgens mij een prima oplossing en ook goedkoper. Misschien wat omslachtiger ?

V.w.b de 'broodje aap' verhalen ; individueel kennen we niet alle ins & outs van de diverse verhalen die dan in een enkel geval de krant halen maar neem van me aan dat je maar een klein (eenzijdig) deel van het hele verhaal te lezen krijgt. Ik ken persoonlijk diverse verhalen over 'poging tot of gestolen auto's met Bearlock beveiliging' uit 1e lijn maar dit kan/mag ik hier helaas niet bespreken (ook iets met al dan niet geslaagde poging tot oplichting verzekeraar). In de afgelopen 10 jaar hebben wij veel Bearlocks laten monteren op bedrijfsauto's en bussen. Eén keer hebben ze een poging gedaan een bedrijfsbus te stelen maar gingen ze snel weg toen ze, eenmaal in de bus (geen Bearlock sticker op het raam), zagen dat er een Bearlock in zat. Ze begonnen er niet eens aan (zo bleek na het bekijken van camerabeelden :zwaai )! Hierna nooit meer iets meegemaakt hoewel dit gewetenloze nekschot-uitschot weet waar ze staan.

Letterlijk in één 'sleutelomdraai' ver- en ontgrendel je je bus, dus supermakkelijk. Binnenkort is er zelfs een nieuwe Bearlock (e-lock) waarbij je niet eens meer een sleutel nodig hebt :jump ....ideaal voor diegenen die deze handeling nog teveel vinden ?

De oude modellen Bearlocks hadden een sleutel waarmee je de auto kon ver- en ontgrendelen zonder de sleutel uit het Bearlock slot te halen. Bij de nieuwe generatie sleutels van Bearlock kun je de sleutel uitsluitend verwijderen wanneer deze op slot gedraaid word.

@Fetivi die combinatie is zeer effectief hoor. En een alarm achteraf, apart van het originele spul die via de autosleutel aan/uitgezet wordt, is een héle goede actie.

De boefjes hebben geen zin in gedoe. Het moet makkelijk én snel zonder al te veel risico. Waarom dan moeilijk gaan doen en kiezen voor een T waarin een Bearlock zit terwijl er zó ontzettend veel staan zonder deze gruwelijk goede mechanische beveiliging ? Uiteindelijk kan alles gestolen worden, tuurlijk wel, maar we hebben het hier niet over zeer exclusieve exotische sportauto's. Daarbij gaan ze echt wel verder en laten ze zich een stuk minder makkelijk tegenhouden vwb beveiliging (andere categorie boefjes).
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: BEARLOCK...

Bericht door MGA1600 »

@Tricolore
Ja natuurlijk is het iets omslachtiger maar het kost naar een paar seconden als je er aan gewend bent. De sloten er op zetten is een soort ‘tweede natuur’ geworden, eigenlijk net als start-stop uitzetten bij vertrek.....

Zelfs als de bus thuis in de garage staat zet ik op zijn minst het stuurslot er op. En de deur van de garage is zo smal dat ze de bus dan echt niet achteruit gesleept zouden kunnen krijgen zonder de hele buurt wakker te maken omdat de wielen erg scheef staan - en dus vast in die positie.

“Alle beetjes helpen, net als mondkapjes”
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: BEARLOCK...

Bericht door Tricolore »

MGA1600 schreef: 04 okt 2020, 09:45 @Tricolore
Ja natuurlijk is het iets omslachtiger maar het kost naar een paar seconden als je er aan gewend bent. De sloten er op zetten is een soort ‘tweede natuur’ geworden, eigenlijk net als start-stop uitzetten bij vertrek.....

Zelfs als de bus thuis in de garage staat zet ik op zijn minst het stuurslot er op. En de deur van de garage is zo smal dat ze de bus dan echt niet achteruit gesleept zouden kunnen krijgen zonder de hele buurt wakker te maken omdat de wielen erg scheef staan - en dus vast in die positie.

“Alle beetjes helpen, net als mondkapjes”
Ik zit helemaal op dezelfde golflengte :proost. Wij hebben op iedere woonlaag bij ons thuis, in de technische & was ruimte, op het dakterras en in de berging/schuur minimaal een grote brandblusser staan (want ooit een brandje meegemaakt). In alle auto's zit een Bearlock (want meegemaakt dat tot 2x toe een VW gestolen werd). Wat ik eigenlijk met de aangehaalde voorbeelden wil zeggen is is dat ik pas in actie kwam nádat het leed geschied was (voornamelijk door niet goed geïnformeerd/onwetendheid). Dus zolang de massa geen extra beveiliging plaatst/monteert, om wat voor reden dan ook, hebben wij iig het 'voordeel' dat het uitschot onze bussen wss liever overslaan :toppie.
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: BEARLOCK...

Bericht door munzungulu »

Heb deze gemonteerd...Hoogte & Breedte verstelbaar.
De Breedte door middel van de verticale stangen verschuifbaar.
Past bij mijn VW T6 DSG/Automatic.
Er is ook een Flikkerlichtje met Batterie.
grt
----------
Bijlagen
Scan0003.jpg
Plaats reactie