Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 335
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door hugopoley »

Staat hem goed dat carbon! En inderdaad een stuk beter dan al dat chrome..
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

@hugopoley we zijn er best wel tevreden over dus we zijn het helemaal eens met elkaar :yes

20201020_105755[1].jpg
20201020_110113[1].jpg
20201020_120420[1].jpg


Vandaag toch maar de Nokian winterbanden alvast gemonteerd. Advies is om ze rondom op 3.5 bar druk te houden. Met 13-14 graden vallen ze vies tegen zeg. Tuurlijk, ze zijn nieuw en het is nog te warm maar het rijd als een dweil ; rechtdoor rustig cruisend geen centje pijn en lekker comfortabel, maar in de bocht met enige snelheid het gevoel dat die weg wil en deining/onderstuur aan de achterkant :huilen. Miste m'n zomerbanden direct en spijt dat ik niet nog wat langer gewacht heb met de wissel.

Dat het maar heel snel flink mag gaan sneeuwen en vriezen :lach want dit schiet echt niet op.
_alain_
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 mei 2012, 18:49

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door _alain_ »

Dat hadden wij ook met nieuwe banden op de vrachtwagen... na ca 5000km beterde dat wel :-)
Wel behoorlijk beangstigend.
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

_alain_ schreef: 20 okt 2020, 20:38 Dat hadden wij ook met nieuwe banden op de vrachtwagen... na ca 5000km beterde dat wel :-)
Wel behoorlijk beangstigend.
Ja echt he :groteogen, niet relaxed. Schijnt 'normaal' te zijn maar dit dwingt me tot een heftige aanpassing van rijstijl terwijl ik juist zoveel mods heb toegepast juist om....... :muur. Ik had de bandenjongens natuurlijk gebeld en bekend verschijnsel bij VW/Mercedes busjes icm met splinternieuw zacht rubber met ietwat te hoge buiten temp....probleem is met de combi van nieuwe bussen/stabi's en zo onder de T6.1 nu gruwelijk veel gevoel in alles wat je doet en dat met deze winterbanden soms best wel eng :ie (blij te je het zo noemde want dat is het ook ).
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door MarkV »

Ik had van jou toch wel verwacht dat je de winterbanden zou aangrijpen als excuus voor een mooi setje extra velgen :knipoog
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

MarkV schreef: 20 okt 2020, 21:16 Ik had van jou toch wel verwacht dat je de winterbanden zou aangrijpen als excuus voor een mooi setje extra velgen :knipoog
Al een tijdje bezig met velgen uit te zoeken voor gebruik in de zomer dus ik dacht nog tijd genoeg te hebben. Altijd wel iets dat roet in het eten gooit ; niet de goede ET waarde, niet de goede steek, verkeerde prijs :huilen, te lage load index, niet in de kleur die je wilt.......

Ik weet wel welke LM velg het moet worden maar load index is de enige domper, 760 kg. en ik moet minimaal 800 kg. (aslast max. 1600kg., gaat dus nergens over qua verschil) hebben terwijl navraag heeft opgeleverd dat hij wss 'veel meer kan' (zit bij TUV keuringen wel een serieuze marge in - iets met aansprakelijkheid ?) - misschien maar knoop doorhakken, bestellen, balanceren en zomerrubber erop en even terugwisselen ? :jumpklap
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Op zoek naar een velg voor de zomer was niet makkelijk. Ik wilde niet naar 21" omdat ik het vooral uit praktisch oogpunt niet zag zitten (en ga bijv. maar eens een band zoeken in 21" die 'past' / geschikt is qua gewicht voor onder een T6.1 zonder teveel afwijking in rolomtrek te krijgen). De velg die ik heel graag wilde, Concaver CVR1 9J ET50 in 20", voldoet niet qua gewicht vermogen. Toch wilde ik graag een Bronskleurige velg icm ongeveer hetzelfde model spaak omdat ik dat heel mooi vind samengaan met Pure Grey. Eigenlijk wilde ik toch de tijd nemen maar aan de andere kant nu de mogelijkheid hebben om terug te wisselen (hoge buiten temp) van velgen set vanwege de winterbanden die nu gemonteerd zitten.

Deze kreeg ik aangeboden en ik was om, een Flow Formed velg in 8.5J ET45 20" en levertijd 4 weken :

https://www.rivierawheels.co.uk/wp-cont ... -Front.jpg

https://www.rivierawheels.co.uk/wp-cont ... k-Tint.jpg

Voor wie ook een setje zoekt :lach : https://www.rivierawheels.co.uk/wheel_c ... ow-formed/
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: T6.1 Bulli edition vader & zoon 'mod' project

Bericht door munzungulu »

mettesboy schreef: 15 okt 2020, 21:28
Tricolore schreef: 20 aug 2020, 18:28

20200820_161858[1].jpg

Is dit nu de originele vw beschermplaat uit de optielijst?

Twijfel nog welke bescherming ik eronder zou hangen.
Terranger-Seikel-Rival-Vw....
-----------------------
De beste is van Terranger: Alu 8mm 23kg.
Bevestigd op de bestaande Originele(betreffende geluidsdemping) in bestaande openingen.
De uiterste rand komt verder uit onder de onderkant van barechoque.
grt
------
Bijlagen
IMG_6261 (3).JPG
IMG_5823.JPG
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Op zoek naar wat meer info over de Flow Formed velg van Riviera type RF108 in Bronze 20" 8.5J ET45, heb ik contact gezocht met de oorspronkelijke leverancier van deze velgen in de UK. Voor wie dit specifieke type velg (RF108) ook mooi vind, hier een link die ik van ze kreeg, met wel héél veul mooie plaatjes :wjw :tiwwp : https://www.dropbox.com/sh/udlnrc6xfml6 ... Vjwma?dl=0

Ik was benieuwd naar een testrapport vwb het gewicht en laadvermogen van de velg dus een verzoek gedaan. Blijkt dus 850kg. aan draagkracht (staat ook aan de binnenzijde van de velg) en het gewicht (11 kg. voor een 20"). Testresultaten worden echter niet overlegd maar wel 100% garantie dat het 'past' voor in ons geval dus de T6.1. met max. aslast 1625 kg. Informatie is vertrouwelijk, tests worden kennelijk intern gedaan met verschillende bandenmaten. Afijn, levertijd rond de 4 weken.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Multivan Generation »

Ik vind ze er optisch wat ielig uit zien, bij een massieve auto zoals een T5/T6.
Daar heb ik zelf liever wat velgen onder met wat meer body.

Maar ieder zijn smaak he..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Wie weet waar dit voor dient ?
20201020_105708[1].jpg

Voor wie het niet wist (hier het antwoord) :



hier nog een leuk filmpje met een goede uitleg over wat Flow Formed inhoudt :



Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

Multivan Generation schreef: 31 okt 2020, 22:06 Ik vind ze er optisch wat ielig uit zien, bij een massieve auto zoals een T5/T6.
Daar heb ik zelf liever wat velgen onder met wat meer body.

Maar ieder zijn smaak he..
Pfoe ja inderdaad, niets zo persoonlijk en moeilijk als een velg. Wat de een mooi vind kan een ander weer foeilelijk vinden. Net whisk(e)y :proost . Ik begrijp wat je wilt zeggen denk ik met ielig....iets in de trant van het tegenovergestelde van robuust, dus tenger/breekbaar/licht ogend ? Ach, ik had dit plaatje met dit type velg al lang in m'n hoofd. Niet m'n eerste keus velg, net zoals die er nu onder zit (die zocht zoonlief uit). We gaan het zien over 4 weken hoe die staat. Voor nu (nog) ben ik er zeker wel content mee. https://uc9d465e40e4c3ec89c391e69d6e.pr ... size_mode=
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door munzungulu »

Multivan Generation schreef: 31 okt 2020, 22:06 Ik vind ze er optisch wat ielig uit zien, bij een massieve auto zoals een T5/T6.
Daar heb ik zelf liever wat velgen onder met wat meer body.

Maar ieder zijn smaak he..
-------------------------------------------
Zoals deze....???
Bijlagen
IMG_6263.JPG
IMG_6237 (6).JPG
Tricolore
Berichten: 205
Lid geworden op: 10 aug 2020, 23:58

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door Tricolore »

@munzungulu

Ik vindt het totaalplaatje kloppen. Ziet er gewoon goed uit. Denk het type band dat gemonteerd zit de 'finishing touch' geeft aan de look. Mooi :toppie
munzungulu
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 feb 2009, 15:17

Re: VW Transporter T6.1 Bulli edition vader&zoon 'mod' project

Bericht door munzungulu »

Tricolore schreef: 01 nov 2020, 12:39 @munzungulu

Ik vindt het totaalplaatje kloppen. Ziet er gewoon goed uit. Denk het type band dat gemonteerd zit de 'finishing touch' geeft aan de look. Mooi :toppie
-------------------
Vind ik ook.... op de 4Motion/LWB/3.2T/Kastenwagen/DSG/204ps bi-turbo/Achtersperre Diff.
+ de Maxi HD Hogerlegungssatz van bij Seikel & Alu. Beschermingsplaten onderaan.
grt
-------
Plaats reactie