Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

buitenspiegels multivan

vragen over de T4
Plaats reactie
siem bakker

buitenspiegels multivan

Bericht door siem bakker »

hallo forumvrienden (kenners), ik heb op mijn t4 multivan(2000) vaste buitenspiegels, van binnenuit te verstellen. Als ik mijn schuur wil inrijden heb ik 2 cm speling aan beide kanten met de schuurdeur posten. Kan wel redelijk goed sturen en richten( als oud vertegenwoordiger) maar vooral het terugrijden uit de schuur kost me toch wat zweetdruppels. Is er een mogelijkheid om inklapbare elekrisch verstelbare buitenspiegels te plaatsen i.p.v. deze vaste? Scheelt me toch +/- 2 x 25 centimeter. Ook bij parkeren op (nauwe) parkeerplaatsen levert het minder beschadigings risico op. Kleur is coloradorood parel metallic. Tips en evt. prijs? mvrgr siem
pluuke
Contacteer:

Bericht door pluuke »

Alles is te maken, ook dit uiteraard....
Je zult iets moeten slopen uit bestaande spiegels die het hebben (bij een sloper halen, desnoods van een vreemd merk haha), en dit in je eigen spiegels maken.

Heb evt. nog een alternatief voor je. levert wel iets minder op maar is wel makkelijker uit te voeren.
Je monteert daarvoor een zgn. "engelse" spiegel.
Zoals je weet zijn je spiegels verschillend, (links breed / laag, rechts hoog / smal). Door links de "engelse linkse" te monteren (is dus ook smal / hoog) win je een aantal centimeters (stuk of 4-5 ?)
Ik denk dat je electrische verstelling zelfs over te zetten is, je hebt dus alleen huis en glas nodig. Denk echter wel dat het huis wel zonder glas te koop is, niet zonder electrische verstelling. Dit is in ieder geval zo bij de dealer hier voor een "nederlandse" spiegel.

Bijkomend nadeel van deze wijziging is dat je je aspherische gedeelte van je spiegel kwijt bent (niet dat ik er zelf ooit in kijk).

Je kunt de "engelse spiegel" in ieder geval op ebay in engeland kopen, weet niet of ze ergens anders nog te krijgen zijn.
http://cgi.ebay.co.uk/VW-Volkswagen-Tra ... dZViewItem

Al met al vind ik het persoonlijk zowiezo een mooie modificatie, je bus wordt erdoor symmetrisch.
Laatst gewijzigd door pluuke op 04 dec 2007, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Pieter2

Bericht door Pieter2 »

Nu we het hier toch over spiegels hebben wil ik ook nog een probleempje voorleggen.
Ik heb namelijk wel van die mooie inklapbare spiegels maar bij het eerste de beste bezoek aan de wasstraat klapte zo'n overijverige jongen ze naar binnen en na de wasbeurt zijn ze weer teruggezet.
Nu echter kan ik de linkerspiegel niet meer inklappen, het is net of er iets geblokkeerd zit en ik durf niet door te duwen, wat kan hiervan de oorzaak zijn en wat kan ik er aan doen.
Ik weet dat er zo'n palletje in zit die je terug moet duwen bij het inklappen, zou die verkeerd zitten??
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Pieter,
de binnenspiegel naar achteren klappen,
begint een beetje te kraken maar dat hoort zo :knipoog
Dan zie je een rood stangetje met een half rondje naar je toewijzen,
dit naar binnen drukken en voorzichtig de spiegel weer los laten.

Dan zou alles weer goed moeten zijn.

Groeten en succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Roger B. (11)61

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij kun je engelse spiegels gewoon in nederland bij de dealer (laten) bestellen hoor...... zal misschien niet de volgende dag binnen zijn, maar ze moeten het gewoon kunnen bestellen.

Aanpassen van bestaande spiegel naar electrisch inklapbaar pijkt me zo goed als omogelijk even zelf te doen. Als er geen T4 electrishc inklapbare spiegels bestaan denk ik dat je het het best uit je hoofd kunt zetten.... even bestuurdersspiegel inklappen?? (handmatig) bij in en uitrijden?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Pieter2

Bericht door Pieter2 »

bedankt Peter, ik ga het proberen
Plaats reactie