Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koplampen

vragen over de T4
Plaats reactie
ladanivabelgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 okt 2017, 12:30

Koplampen

Bericht door ladanivabelgium »

Ik vind de lichtopbrengst van m'n '98 T4 koplampen ondermaats. Ik heb er al betere lampjes in zitten en aan de stekkers meet ik +13 volt.
De spiegels in de koplampen lijken me niet slecht.
Heeft er iemand al eens gloedjenieuwe geplaatst? Geeft dit veel verschil? Of zijn er E-gekeurde aftermarked 'tuning' lampen die wel (veel) beter zijn?
'99 T4 2.5 TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Koplampen

Bericht door Multivan Generation »

ladanivabelgium schreef: 27 nov 2020, 08:21 Ik vind de lichtopbrengst van m'n '98 T4 koplampen ondermaats. Ik heb er al betere lampjes in zitten en aan de stekkers meet ik +13 volt.
De spiegels in de koplampen lijken me niet slecht.
Heeft er iemand al eens gloedjenieuwe geplaatst? Geeft dit veel verschil? Of zijn er E-gekeurde aftermarked 'tuning' lampen die wel (veel) beter zijn?
Welke neus heb je?
Voor een lange neus zijn er betere koplampen te krijgen met helder glas. Ook kun je van die originele koplampen, dus voor lange neus, de koplampglazen verwijderen om eens een goede blik te kunnen werpen op de reflector.

Voor een korte neus zijn er ook wel andere koplampen te krijgen, eventueel met lenzen, maar de lichtopbrengst van die koplampen blijft toch een beetje ondermaats.

Aan je forumnaam te zien komt u van België. Daar lijkt me aftermarket koplampen een probleem bij de keuring..Succes met je afwegingen.


Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3265
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Koplampen

Bericht door J vd Pal »

Hoi LadaNivaBelgium (leuke auto trouwens!) Is dat 13 V met een brandende lamp (als er een behoorlijke stroom loopt) of gemeten aan de stekker zonder belasting? Is het 13 V bij een draaiende motor?

Ik heb een H4 Booster http://www.h4-booster.de/infos.php ingebouwd en daarmee heb ik met een draaiende motor ruim 14 V op de lampen! In combinatie met een set Oram Nightbreaker Laser lampen https://www.osram.com/ecat/NIGHT%20BREA ... P_4057695/ heb ik prima licht. Met de H4 Booster kan je als optie ook de mistlampen met het grote licht mee aan laten gaan, heerlijk op donkere weggetjes.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
ladanivabelgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 25 okt 2017, 12:30

Re: Koplampen

Bericht door ladanivabelgium »

Korte neus, 13+ volt gemeten op de stekker zonder belasting
'99 T4 2.5 TDI
Gebruikersavatar
powerpiep
Berichten: 885
Lid geworden op: 25 jul 2014, 18:03
Locatie: Bree - België
Contacteer:

Re: Koplampen

Bericht door powerpiep »

Heb ook de h4 booster, top!
En er zit ook coming-home op 😎
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm

Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3265
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Koplampen

Bericht door J vd Pal »

powerpiep schreef: 27 nov 2020, 18:31 Heb ook de h4 booster, top!
En er zit ook coming-home op 😎
Ik heb de uitgebreide versie met mistlampen en coming home. Kan je veel op instellen, mistlampen kan je mee schakelen met grootlicht, als je dubbele koplampen hebt dan kan je beide lampen laten branden bij grootlicht (niet doen bij een H4 koplamp dan smelt de boel!!) De coming home functie kan je instellen op de koplampen of op de mistlampen.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Plaats reactie