Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Noodloop T5
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 jul 2018, 14:36
Re: Noodloop T5
Geen idee! Vertel. Wat is het en wat is het probleem daarmee?
Thanks!
Thanks!
Re: Noodloop T5
De lucht massa meter en de olie die in een K&N filter zit zijn namelijk geen goede vrienden, als je van die olie op de luchtmassameter krijgt geeft die verkeerde waarden door wat volgens mij voor vage storingen kan zorgen als ik het goed heb onthouden.Elfje Twaalfje schreef: ↑24 nov 2020, 22:56 Geen idee! Vertel. Wat is het en wat is het probleem daarmee?
Thanks!
-
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 jul 2018, 14:36
Re: Noodloop T5
Dank, ik ga het navragen!!
Re: Noodloop T5
Hoi, misschien heb je er wat aan: heb zelf (met 2004 axd, dus gelijk type en bouwjaar) 2x noodloop gehad door 2 verschillende oorzaken. Oorzaak 1 was jaren terug, storing:, de gevraagde (turbo) druk werd niet gehaald. Uiteindelijke oorzaak was een lekke interkoeler, zie bericht:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... estvorming
Afgelopen zomer iedere keer noodloop rond de 110km/u. Zag op de turbodruk meter dat het iedere keer leek of de vnt-regeling vastliep en niet terugregelde bij toemenende snelheid op de autosnelweg. Dacht zelf aan een andere turbo, kan ook een keer met 440.000km. Heb eerst zomaar op de gok de N75 vervangen, da's het turbodruk regelventiel. Nooit verwacht en hier op het forum ook nooit gelezen dat deze ook echt de oorzaak was van de klachten. Maar geen noodloop meer gehad.
Afgelopen zomer iedere keer noodloop rond de 110km/u. Zag op de turbodruk meter dat het iedere keer leek of de vnt-regeling vastliep en niet terugregelde bij toemenende snelheid op de autosnelweg. Dacht zelf aan een andere turbo, kan ook een keer met 440.000km. Heb eerst zomaar op de gok de N75 vervangen, da's het turbodruk regelventiel. Nooit verwacht en hier op het forum ook nooit gelezen dat deze ook echt de oorzaak was van de klachten. Maar geen noodloop meer gehad.
T5 2.5 AXD 2004 515.000km
Re: Noodloop T5
Goede tip de N75 klep.
De volgende storingen komen voor:
19463 Camshaft position sensor G40
16618 Boost pressure regulation (n75 Klep komt hier ook in voor) lees gerrit speek.
16622 Intake Air temp. sensor maar deze kwam niet terug na fout code wissen bij de volgende noodloop.
Noodloop kwam net boven de 3000 rpm toen we de log draaide.
Normaal luchtfilteris er gemonteerd, geen byzonder aanpassing dan aleen EGR weg geschreven en N75 open luchtfilter erop.
Wordt vervolgt
De volgende storingen komen voor:
19463 Camshaft position sensor G40
16618 Boost pressure regulation (n75 Klep komt hier ook in voor) lees gerrit speek.
16622 Intake Air temp. sensor maar deze kwam niet terug na fout code wissen bij de volgende noodloop.
Noodloop kwam net boven de 3000 rpm toen we de log draaide.
Normaal luchtfilteris er gemonteerd, geen byzonder aanpassing dan aleen EGR weg geschreven en N75 open luchtfilter erop.
Wordt vervolgt
Laatst gewijzigd door Busfever op 28 nov 2020, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: Noodloop T5
Busfever schreef: ↑28 nov 2020, 16:33 Goede tip de N75 klep.
De volgende storingen komen voor:
19463 Camshaft position sensor G40
16618 Boost pressure regulation (n75 Klep komt hier ook in voor) lees gerrit speek.
16622 Intake Air temp. sensor maar deze kwam niet terug na fout code wissen bij de volgende noodloop.
Noodloop kwam net boven de 3000 rpm toen we de log draaide.
Normaal luchtfilteris er gemonteerd, geen byzonder aanpassing dan aleen ERG weg geschreven en N75 open luchtfilter erop.
Wordt vervolgt
Is dit nu een update over de bus van DS?
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: Noodloop T5
19463 - Camshaft Position Sensor (G40)
P3007 - 000 - No Signal - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 252 /min
Torque: 162.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.79 V
Bin. Bits: 00101011
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 32.0
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2646 /min
Torque: 408.0 Nm
Speed: 116.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2376.6 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 - 000 - Signal too High - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 206.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.29 V
Temperature: 38.7°C
Temperature: 22.5°C
Dit is wat ik vanmiddag heb gemeten in de bus van Eveline
die druk van 2590 is wel hoog
Oja ik heb een log tot aan de noodloop maar moet hem van de week eens door de CSV converter trekken
P3007 - 000 - No Signal - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 252 /min
Torque: 162.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.79 V
Bin. Bits: 00101011
Idle Stabilization: 0.0°KW
(no units): 32.0
16618 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2646 /min
Torque: 408.0 Nm
Speed: 116.0 km/h
Load: 100.0 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 2376.6 mbar
Absolute Pres.: 2590.8 mbar
16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42)
P0113 - 000 - Signal too High - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 206.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.29 V
Temperature: 38.7°C
Temperature: 22.5°C
Dit is wat ik vanmiddag heb gemeten in de bus van Eveline
die druk van 2590 is wel hoog
Oja ik heb een log tot aan de noodloop maar moet hem van de week eens door de CSV converter trekken
Re: Noodloop T5
Bij dit type turbo en deze foutcode kun je er domweg vanuit gaan dat de turbo verstelling vastzit/ blijft haken. Dit is blijkbaar niet gecontroleerd??
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
- Multivan Generation
- Berichten: 34163
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Noodloop T5
Dat kan wel, maar als je dan het verstopte roetfilter of kat probleem, wat de oorzaak is van het vast gaan zitten van de verstelling van de turbo, niet oplost; dan heb je het later weer..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Noodloop T5
Foto van ElfjeTwaalfje gekregen: dit is de nieuwe turbo die, als het goed is, gemonteerd is.
Het viel me op dat er borgingslak tussen die 2 bewegende delen gelopen is [zie gele cirkel]. Lijkt me niet helemaal OK.
Komende week ga ik de N75 klep voor de zekerheid vervangen want zo te zien nog de originele van lang geleden.
De week erop gaat de T5 de brug op bij een Bovag garage en ga ik meekijken naar de turbo.
Groet,
Paul
Het viel me op dat er borgingslak tussen die 2 bewegende delen gelopen is [zie gele cirkel]. Lijkt me niet helemaal OK.
Komende week ga ik de N75 klep voor de zekerheid vervangen want zo te zien nog de originele van lang geleden.
De week erop gaat de T5 de brug op bij een Bovag garage en ga ik meekijken naar de turbo.
Groet,
Paul
Re: Noodloop T5
Dit is een revisieturbo, kijk maar eens hoe de vaantjes lopen, en hoe de afstelling is.PSItech schreef: ↑29 nov 2020, 19:19 Foto van ElfjeTwaalfje gekregen: dit is de nieuwe turbo die, als het goed is, gemonteerd is.
Het viel me op dat er borgingslak tussen die 2 bewegende delen gelopen is [zie gele cirkel]. Lijkt me niet helemaal OK.
Komende week ga ik de N75 klep voor de zekerheid vervangen want zo te zien nog de originele van lang geleden.
De week erop gaat de T5 de brug op bij een Bovag garage en ga ik meekijken naar de turbo.
Groet,
Paul
Turbo T5.jpg
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Noodloop T5
En waar moeten we dan opletten Jos? Want dat het een revisie turbo is, is dat dan niet altijd positief?
Dit lees is ook namelijk op het TX board. Er wordt zelfs gesproken over een vaste Garrett maar welke is me nog onduidelijk. Lees graag jullie advies zodat we eveline goed kunnen helpen.
Dit lees is ook namelijk op het TX board. Er wordt zelfs gesproken over een vaste Garrett maar welke is me nog onduidelijk. Lees graag jullie advies zodat we eveline goed kunnen helpen.
Re: Noodloop T5
Je moet hem als eerste goed rijdend uitlezen. Vooral in de (aansturing) procenten kijken wat er volgas en in hogere toeren gebeurd. Wanneer die richting 4,5% gaat zit er een probleem in de aansturing van de turbo. Dit kan mechanisch of een afstelling zijn.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Noodloop T5
Ik lees: "nieuwe chip tuning", waarom willen mensen dit toch in godsnaam doen? De van de fabriek af gemonteerde ECU is daar niet voor voorzien.
De motor zal die extra pk's wel aankunnen, maar of het gezond is voor je blok op korte of lange termijn.....?
Mijn inziens kan je het beter allemaal origineel houden en al gaat ie wat trager....dan is dat maar zo
Kan je de chip tuning er niet af laten gooien en kijk dan eens of ie het nog heeft en laat alles even terug op originele fabriekswaarden instellen.
De motor zal die extra pk's wel aankunnen, maar of het gezond is voor je blok op korte of lange termijn.....?
Mijn inziens kan je het beter allemaal origineel houden en al gaat ie wat trager....dan is dat maar zo
Kan je de chip tuning er niet af laten gooien en kijk dan eens of ie het nog heeft en laat alles even terug op originele fabriekswaarden instellen.