whaha gele T4's kunnen 3x langer mee zonder onderhoud!? Maar onze is helaas maar half geel...Multivan Generation schreef: ↑02 dec 2020, 15:14 Goh, en dat met een wegenwacht-gele T4.
Dat verwacht je niet natuurlijk..
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 Motor probleem - Opgelost
Re: T4 Motor probleem
Re: T4 Motor probleem
Sshhhttt engine is sleeping:
Deze poelie vervangen:
krukas gecleaned met speciale tool:
- Multivan Generation
- Berichten: 34163
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 Motor probleem
Meteen een goed moment om alle aangekoekte olie lekkageresten er nu af te vegen..
Dat kan je later van pas komen bij een eventuele lekkage..
Dat kan je later van pas komen bij een eventuele lekkage..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 Motor probleem
Volgens mij is je spiebaan in de krukas al een stukje uitgeslagen !
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
- Pascal-141
- Berichten: 10863
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4 Motor probleem
Dat lijkt inderdaad wel zo
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T4 Motor probleem
Zie pijl, dit zou recht moeten zijn? Uitgeslagen? Of uitgesleten door wat speling... Waarom zit er maar één zo'n uitsparing en niet meerdere
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 01 jun 2018, 23:09
- Locatie: Mol - België
Re: T4 Motor probleem
1 goede nok is voldoende om pully op zijn plaats te houden.
De spiebaan lijkt me niet uitgeslagen op 1e zicht, maar eerder on oordeelkundig ge(de)monteerd. Bij uitslagen moet de hele ‘flank’ van de spiebaan opgestuikt zijn en niet het uiteinde. Ook nok op pully moet grondig bekeken worden om eea uit te sluiten natuurlijk.
Ik zie ook resten van loctite (blauwe schijn), wat aan kan geven dat de pully altijd netjes op zn plaats heeft gezeten.
Disclaimer: ik heb geen/weinig ervaring in de vw-motoren, maar doe wel eigenhandig de blokken van mijn italiaans speelgoed.
1991 VW T4 California - 2.4d -
2005 VW T5 ex-flikkenbus - 2.5tdi -
2005 VW T5 ex-flikkenbus - 2.5tdi -
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: T4 Motor probleem
Zoals ik verwacht had, die heeft los gestaan. Ik loste dit altijd op door met de tool te vlakken en een TDI poulie te monteren, die nok heeft een andere vorm. Dan slijp je deze nok weg en krijg je een ander contactvlak. Vergeet ook niet het diamantschijfje te vervangen en de bout volgens voorschrift aan te trekken.
Re: T4 Motor probleem
@JornT;
Hoe is het afgelopen?
Is alles goed gekomen?
Hoe is het afgelopen?
Is alles goed gekomen?
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: T4 Motor probleem
Hi odorf!
Ze zijn vandaag alles waar aan het opbouwen! Eind deze week de bus wsl ophalen :) Kreeg onderstaande foto's nog van ze. Ziet er wel goed uit geloof ik, funky groene locktight op de pomp
Ben echt benieuwd of ie goed loopt...! En zin om zelf een beetje te gaan freubelen aan t bussie! en weer oppad ermee natuurlijk
Greets!
Ze zijn vandaag alles waar aan het opbouwen! Eind deze week de bus wsl ophalen :) Kreeg onderstaande foto's nog van ze. Ziet er wel goed uit geloof ik, funky groene locktight op de pomp
Ben echt benieuwd of ie goed loopt...! En zin om zelf een beetje te gaan freubelen aan t bussie! en weer oppad ermee natuurlijk
Greets!
- Multivan Generation
- Berichten: 34163
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 Motor probleem
Ziet er goed uit
Nu weer rustig wat vertrouwen in het busje opbouwen..
Vraag ook even wat ze adviseren met olie verversen nadat je wegrijdt (na hoeveel km en welke olie)
Motorolie kun je goed bij een supermarché in Frankrijk kopen (scheelt flink wat euro's wellicht)
Mooi man...
Groetjes Peter
Nu weer rustig wat vertrouwen in het busje opbouwen..
Vraag ook even wat ze adviseren met olie verversen nadat je wegrijdt (na hoeveel km en welke olie)
Motorolie kun je goed bij een supermarché in Frankrijk kopen (scheelt flink wat euro's wellicht)
Mooi man...
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 Motor probleem
Goed nieuws!
Inderdaad leuk kleurtje borgspul. Kermit zou jaloers zijn.
Inderdaad leuk kleurtje borgspul. Kermit zou jaloers zijn.
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: T4 Motor probleem
Hi allemaal,
Nou busje is weer terug en eerste 200k zit er op! Motor loopt heel smooth voor m'n gevoel, en super goed starten. Dus eerste indruk kwa rijden is dus goed. We zijn bij!
Heb bij stationair draaien de klep eens open gedaan en die (inmiddels befaamde) pulleys bekeken. Viel me op dat in de riemschijf (aan de buitenkant van de krukaspoelie) alsnog een beetje schommeling/gewiebel zichtbaar is, niet veel maar wel degelijk aanwezig. Iemand enig idee hoe te beoordelen wanneer dit teveel is/wordt? Mag dat uberhaubt wel wiebelen..? Interessant om eens een filmpje van een mede 1.9(TD) riemschijf te zien. Ik kan er ook wel even een filmpje van maken binnenkort.
groeten!
Jorn
Nou busje is weer terug en eerste 200k zit er op! Motor loopt heel smooth voor m'n gevoel, en super goed starten. Dus eerste indruk kwa rijden is dus goed. We zijn bij!
Heb bij stationair draaien de klep eens open gedaan en die (inmiddels befaamde) pulleys bekeken. Viel me op dat in de riemschijf (aan de buitenkant van de krukaspoelie) alsnog een beetje schommeling/gewiebel zichtbaar is, niet veel maar wel degelijk aanwezig. Iemand enig idee hoe te beoordelen wanneer dit teveel is/wordt? Mag dat uberhaubt wel wiebelen..? Interessant om eens een filmpje van een mede 1.9(TD) riemschijf te zien. Ik kan er ook wel even een filmpje van maken binnenkort.
groeten!
Jorn
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: T4 Motor probleem
Als die gevlakt is zoals het hoort (met een centreerpen) moet die kaarsrecht lopen ten opzichte van de krukas. Op zich kan een lichte slag geen kwaad maar hij moet wel vast blijven zitten. Maak er eens een filmpje van van bovenaf ?JornT schreef: ↑16 dec 2020, 21:03 Hi allemaal,
Nou busje is weer terug en eerste 200k zit er op! Motor loopt heel smooth voor m'n gevoel, en super goed starten. Dus eerste indruk kwa rijden is dus goed. We zijn bij!
Heb bij stationair draaien de klep eens open gedaan en die (inmiddels befaamde) pulleys bekeken. Viel me op dat in de riemschijf (aan de buitenkant van de krukaspoelie) alsnog een beetje schommeling/gewiebel zichtbaar is, niet veel maar wel degelijk aanwezig. Iemand enig idee hoe te beoordelen wanneer dit teveel is/wordt? Mag dat uberhaubt wel wiebelen..? Interessant om eens een filmpje van een mede 1.9(TD) riemschijf te zien. Ik kan er ook wel even een filmpje van maken binnenkort.
groeten!
Jorn
Re: T4 Motor probleem
Hierbij twee filmpjes.. normaal en vertraagd. Bij die laatste valt 't wiebelen eigenlijk pas op.
Cool geluid zo in slowmotion
Cool geluid zo in slowmotion