Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Olie verbruik: auto terug van garage
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
ABC parts Schiedam heeft geregeld motoren op voorraad .ff belletje doen
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Oke, bedankt dat is ook dichtbij. Zal informeren.
- Pascal-141
- Berichten: 10863
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
En van die motor weet je zeker dat die imuun is voor het alom bekende olieprobleem van die motoren ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Ik heb begrepen, dat de motoren na 2012 en 2013 beter zijn. Dat heb ik ergens gelezen, maar kan het mis hebben. Bijvoorbeeld van de T6.
- Ralph Bakker
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Nogmaals,
Je blok is klaar. Adv al je verhalen is je blok total loss.
Nieuw stripblok
Nieuw combikoeler eindigend op D.
Blijf van de revisieturbo's af.
Nieuw distributie set
Nieuw lambdasonde
Nieuw Roetfilter
Nieuw software
en misschien nog wel iets vergeten.
En wat ik laatst ook al zei. Je garage zal wat minder coulant opstellen want die weet ook wel wat een CFCA blok aan kosten met zich mee brengt.
Oh ja koppakking is dit ding ook niet vreemd.
Als je budget het allemaal niet toelaat.
Overweging wagen verkoop
Overweging Ander blok die altijd met combikoeler type D gelopen heeft.
Succes met deze horror in de portemonee. Ik heb het een paar jaar geleden ook allemaal gehad. Nu al 80d km een super fijn rijdende bus zonder olie-geneuzel e.d.
Nogmaals neem het advies hier te harte. Probleem is. Het kost nogal wat.
Je blok is klaar. Adv al je verhalen is je blok total loss.
Nieuw stripblok
Nieuw combikoeler eindigend op D.
Blijf van de revisieturbo's af.
Nieuw distributie set
Nieuw lambdasonde
Nieuw Roetfilter
Nieuw software
en misschien nog wel iets vergeten.
En wat ik laatst ook al zei. Je garage zal wat minder coulant opstellen want die weet ook wel wat een CFCA blok aan kosten met zich mee brengt.
Oh ja koppakking is dit ding ook niet vreemd.
Als je budget het allemaal niet toelaat.
Overweging wagen verkoop
Overweging Ander blok die altijd met combikoeler type D gelopen heeft.
Succes met deze horror in de portemonee. Ik heb het een paar jaar geleden ook allemaal gehad. Nu al 80d km een super fijn rijdende bus zonder olie-geneuzel e.d.
Nogmaals neem het advies hier te harte. Probleem is. Het kost nogal wat.
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Oke klinkt heftig.
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Een gereviseerd blok inkl. verzenden 2500: https://link.marktplaats.nl/a1348469828
Of je kan proberen met dikkere olie erin bv. 5w50 mobile1, of zelfs 10w60 synt. als je meestal langere afstanden rijdt
Als je teveel zuigerspeling hebt is dit zowiezo betere olie.
peter
Of je kan proberen met dikkere olie erin bv. 5w50 mobile1, of zelfs 10w60 synt. als je meestal langere afstanden rijdt
Als je teveel zuigerspeling hebt is dit zowiezo betere olie.
peter
- Pascal-141
- Berichten: 10863
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Waar haal jij de info vandaan dat je zomaar ander type olie kan gebruiken ?ptr1968 schreef: ↑03 dec 2020, 17:36 Een gereviseerd blok inkl. verzenden 2500: https://link.marktplaats.nl/a1348469828
Of je kan proberen met dikkere olie erin bv. 5w50 mobile1, of zelfs 10w60 synt. als je meestal langere afstanden rijdt
Als je teveel zuigerspeling hebt is dit zowiezo betere olie.
peter
In zowat alle VW motoren van de laatste 10 jaar is motorolie Longlife 3 vereist , vw norm 705.xx . En dat heeft vooral ook te maken met de DPF en ook smering .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Dat is mijn vraag ook: kan ik nu ben niet wat dikkere olie in doen? Heb nu 5w30. Als ik nu bijval met 5w40. Wat dan?
Ik weet misschien dat motor kapot is. Dat moet sowieso een andere erin.
Maar ik heb altijd geredeneerd, een nieuwe auto, begin inderdaad met wat fabriek voorschrijft bijvoorbeeld 5w30.
Maar naarmate een auto nu over de ton heeft gepasseerd, moet je niet je olie dan ook aanpassen?
Want hoe dan ook, motor heeft nu meer slijtage.
Let wel,voordat mensen mij hier aanvallen, is geen oplossing van mijn probleem.
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn bmw e90 uit 2007.Ook een beruchte probleem bij deze motoren. Hier blijkt de oorzaak aan de klepseals te liggen.
Ik heb tien 1000 euro betaald en een professioneel heeft dit voor mij opgelost. Ik heb met de auto nog 3 jaar mee gereden, zonder druppel olie gebruik. Het bedrijf had mij ook geadviseerd om in plaats van 5w30 nu 5w40 te gebruiken en van het merk Eurol.
En dat heb ook gedaan zeer tevreden mee.
Daarom baal ik nu ook dat ik weer met dit probleem te maken heb.
Ik weet misschien dat motor kapot is. Dat moet sowieso een andere erin.
Maar ik heb altijd geredeneerd, een nieuwe auto, begin inderdaad met wat fabriek voorschrijft bijvoorbeeld 5w30.
Maar naarmate een auto nu over de ton heeft gepasseerd, moet je niet je olie dan ook aanpassen?
Want hoe dan ook, motor heeft nu meer slijtage.
Let wel,voordat mensen mij hier aanvallen, is geen oplossing van mijn probleem.
Dit probleem heb ik ook gehad met mijn bmw e90 uit 2007.Ook een beruchte probleem bij deze motoren. Hier blijkt de oorzaak aan de klepseals te liggen.
Ik heb tien 1000 euro betaald en een professioneel heeft dit voor mij opgelost. Ik heb met de auto nog 3 jaar mee gereden, zonder druppel olie gebruik. Het bedrijf had mij ook geadviseerd om in plaats van 5w30 nu 5w40 te gebruiken en van het merk Eurol.
En dat heb ook gedaan zeer tevreden mee.
Daarom baal ik nu ook dat ik weer met dit probleem te maken heb.
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Bij deze motor hoef je niet te twijfelen, deze is werkelijk compleet versleten. Wij hebben er alleen al dit jaar 14 gereviseerd. Wij doen dit nu zelf aangezien ik zelfs de aangeboden revisiemotoren niet meer vertrouw. Wanneer je deze motor uit elkaar haalt weet je niet wat je ziet, er zit een stootrand in zoals vroeger de 1,6tdi met 300000km had. Verder zijn niet alleen de klepgeleiders versleten, zelfs de kleppen kun je weggooien! Maar dit gepruts met turbo's hebben wij zo vaak gezien, het wordt alleen een complete frustratie op het laatst.
Jos.
Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
@Hallo Jos. Voer jij zelf revisie uit. Ik zou graag dan in contact met je willen komen.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Dikkere olie erin kon al eens helpen bij een oude 1.6 diesel, jaren 80-90. Die hadden vaak slijtage langs de klepgeleiders waarlangs er olieverbruik optrad. Bij de CFCA is het probleem vele malen erger, Deze motoren hebben geen normaal slijtagebeeld.ptr1968 schreef: ↑03 dec 2020, 17:36 Een gereviseerd blok inkl. verzenden 2500: https://link.marktplaats.nl/a1348469828
Of je kan proberen met dikkere olie erin bv. 5w50 mobile1, of zelfs 10w60 synt. als je meestal langere afstanden rijdt
Als je teveel zuigerspeling hebt is dit zowiezo betere olie.
peter
Dit gaat dus niet helpen, en mogelijk zelfs andere schade opleveren.
- Multivan Generation
- Berichten: 34163
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Je bent nu onder een traject van olieweging.
Dit zal wellicht eerst afgelopen moeten worden, om te bepalen hoeveel olie er nu echt verbruikt wordt.
Daarmee weet de garage ( waar je garantie claimt) hoe slecht het er aan toe is, en is het dichtgetimmert voor zijn verzekeringsmaatschappij.
Ga jij nu olie bijvullen, dan kan dat wel eens betekenen, dat de garage van zijn verzekeringsmaatschappij zijn handen ervan af moet trekken. En dan weet je zeker dat je voor alle kosten op moet draaien.
Dus advies, nu niet bijvullen maar traject olieweging eerst volledig aflopen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
@Peter Dat is exact het verhaal. Ik ga niet bijvullen en gewoon rijden met de auto. Ik zit nu op de 700 km en nog geen melding
Re: Olie verbruik: auto terug van garage
Ik heb mijn revisieblok bij Autohine vandaan, was 1900 euro incl bezorgen incl de BTW als je je ouwe blok inleverd.
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk