Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Goedendag allemaal,
Ik vind hier veel op startproblemen, O-ringen, verstuivers maar niet iets wat we nog niet geprobeerd hebben lijkt me?
Wij hebben met onze 2.5tdi 130pk een probleem met de 1e keer op een dag starten.
10-20 sec doorstarten met ingetrapt gaspedaal en dan Als ie start is het net alsof 1 of 2 cilinders even geen brandstof krijgen, en daarna loopt ze als een zonnetje.
Heeft nu 360000km super gelopen,
In 2018 op 300000km de kop verstuiver bussen gezet en turbo vervangen (wat ik persoonlijk heel netjes vind als ik de ellende hier soms lees met deze blokken)
Vorige maand heeft de garage de compressie gemeten en deze was super op alle cilinders,
De verstuivers getest waren goed en O ringen vervangen
De gloeibougies vervangen
(Radiator had een lek van steentje ook meteen mee genomen)
Maar nog steeds met starten alsof ie eerst geen brandstof krijgt en dan heel even op 3 poten loopt en dan alles weer ok.
Overigens heeft ie bij de garagist absoluut niets van deze problemen heilige grond of zo.
Ik heb ernaast gestaan na 2 dagen stilstand en hoppaaa lopen, ik ben bang dat we op zijn heilige terrein moeten gaan wonen als we geen oplossing vinden ;D
Ik heb de garagist een video en een geluidsopname moeten laten zien zodat hij wist waar het om ging....
De Garagist meent ook dat er ergens lucht in de aanvoer leidingen komt.
Na de eerste moeizame start van de dag is t eigenlijk gedaan en start ie vlekkeloos, zomer of winter maakt nagenoeg geen verschil.
Zou blij zijn wanneer iemand nog een oplossing had of weet hoe je zo een lucht lek kan opsporen?
>>>>>Mocht ik de oplossing voor ons T5 startprobleem vinden dan zal ik deze hier plaatsen<<<<
Mvg
Rob
Ik vind hier veel op startproblemen, O-ringen, verstuivers maar niet iets wat we nog niet geprobeerd hebben lijkt me?
Wij hebben met onze 2.5tdi 130pk een probleem met de 1e keer op een dag starten.
10-20 sec doorstarten met ingetrapt gaspedaal en dan Als ie start is het net alsof 1 of 2 cilinders even geen brandstof krijgen, en daarna loopt ze als een zonnetje.
Heeft nu 360000km super gelopen,
In 2018 op 300000km de kop verstuiver bussen gezet en turbo vervangen (wat ik persoonlijk heel netjes vind als ik de ellende hier soms lees met deze blokken)
Vorige maand heeft de garage de compressie gemeten en deze was super op alle cilinders,
De verstuivers getest waren goed en O ringen vervangen
De gloeibougies vervangen
(Radiator had een lek van steentje ook meteen mee genomen)
Maar nog steeds met starten alsof ie eerst geen brandstof krijgt en dan heel even op 3 poten loopt en dan alles weer ok.
Overigens heeft ie bij de garagist absoluut niets van deze problemen heilige grond of zo.
Ik heb ernaast gestaan na 2 dagen stilstand en hoppaaa lopen, ik ben bang dat we op zijn heilige terrein moeten gaan wonen als we geen oplossing vinden ;D
Ik heb de garagist een video en een geluidsopname moeten laten zien zodat hij wist waar het om ging....
De Garagist meent ook dat er ergens lucht in de aanvoer leidingen komt.
Na de eerste moeizame start van de dag is t eigenlijk gedaan en start ie vlekkeloos, zomer of winter maakt nagenoeg geen verschil.
Zou blij zijn wanneer iemand nog een oplossing had of weet hoe je zo een lucht lek kan opsporen?
>>>>>Mocht ik de oplossing voor ons T5 startprobleem vinden dan zal ik deze hier plaatsen<<<<
Mvg
Rob
Laatst gewijzigd door marogi op 24 dec 2020, 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.
- krekwakwol
- Berichten: 4094
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Misschien een afdichtringetje van het brandstoffilter?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
@Krekwakwol
Dank je voor de tip, gaan we dat ook nog eens proberen, zou me overigens niets verbazen wanneer de garagist deze ook al ervangen had.
Ik heb erg veel respect voor zijn kennis, en hij staat ook open voor zaken die ik van de forums haal.
Dank je voor de tip, gaan we dat ook nog eens proberen, zou me overigens niets verbazen wanneer de garagist deze ook al ervangen had.
Ik heb erg veel respect voor zijn kennis, en hij staat ook open voor zaken die ik van de forums haal.
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Al geprobeerd 4-5 keer op contact zetten even wachten bij elke keer en dan starten?
Diesel word dan opgepompt en als het goed is zou je bus na 4-5 keer normaal moeten lopen als er verder niets aan de hand is.
Wat je ook kan proberen is s'avonds bij thuiskomst een kunstof griptang op de brandstofslang voor de hogedruk pomp om te zien of die de volgende ochtend normaal start.
Diesel word dan opgepompt en als het goed is zou je bus na 4-5 keer normaal moeten lopen als er verder niets aan de hand is.
Wat je ook kan proberen is s'avonds bij thuiskomst een kunstof griptang op de brandstofslang voor de hogedruk pomp om te zien of die de volgende ochtend normaal start.
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Dank Ktmkrik , ook dit gaan we proberen..
- Pascal-141
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Dat starten met die " ingetrapte gaspedaal" kun je beter afleren, het is tenslotte een diesel ,geen oude benzinemotor .
Op het moment van starten heeft het gaspedaal intrappen geen enkel nut , de ECU laat toch niet meer brandstof toe dan wat nodig is .
Op het moment van starten heeft het gaspedaal intrappen geen enkel nut , de ECU laat toch niet meer brandstof toe dan wat nodig is .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Hi Pascal, dat zou ik ook denken, maar hij start absoluut sneller dan wanneer we het gaspedaal niet intrappen.
Vond t al vervelend genoeg dat ik mijn vrouw in haar trial and error pogingen hierin gelijk moest geven ;) praktijk komt vaker niet overeen met de theorie.
Vond t al vervelend genoeg dat ik mijn vrouw in haar trial and error pogingen hierin gelijk moest geven ;) praktijk komt vaker niet overeen met de theorie.
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Parkeer je mss met de snuit omhoog of omlaag?
Idd 1mm gasgeven hielp bij mijn Touareg R5 ook wanneer hij er geen zin in had
Idd 1mm gasgeven hielp bij mijn Touareg R5 ook wanneer hij er geen zin in had
- Multivan Generation
- Berichten: 34192
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
@Marogi, is je tankelement al vervangen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Hi allen, de wagen staat horizontaal, en t maakt ook niet uit of we in een hoek staan.
Wat bedoel je met het tankelement?
Het eerste opvoerpompje?
Grtz Rob
- Multivan Generation
- Berichten: 34192
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Inderdaad die ja in de tank.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Al aan BDP sensor gedacht? Gaat de toerenteller iets omhoog bij het starten zonder aanslaan? Verder heb je een elektrische opvoerpomp en nog een mechanische pomp die door je nokkenas wordt aangedreven, vervolgens zorgen de (pomp)verstuivers voor de hoge druk, de speling in de aandrijving tussen nokkenas en verstuivers is ook afstelbaar.
T4 Caravelle dc 2.5 tdi acv 142 KW
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Ik ga al jullie tips in een lijstje verwerken die de garagist dan kan nakijken.
Wat ik wel vreemd vind is dat er totaal geen foutmeldingen in t systeem staan.
Je zou toch verwachten dat het niet willen starten op diverse sensoren iets van een melding zou moeten geven?
Bedank alweer voor al jullie gezamenlijke brainpower
Wat ik wel vreemd vind is dat er totaal geen foutmeldingen in t systeem staan.
Je zou toch verwachten dat het niet willen starten op diverse sensoren iets van een melding zou moeten geven?
Bedank alweer voor al jullie gezamenlijke brainpower
-
- Berichten: 904
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
En als je hem start zonder nokkenas sensor?
Even afkoppelen en starten..
Even afkoppelen en starten..
Re: T5 2.5TDI 130pk startproblemen al veel vervangen
Angelo, oei ik zou niet weten welke stekker dat is..