Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Klappen van de ophanging
Klappen van de ophanging
Ik ben sinds 3 maanden de trotse bezitter van een t5 en ben er erg blij mee.
Maar nu zijn mij 2 dingen opgevallen en dat zijn.
Als ik over een drempel ga of als ik kort en snel mijn rem intrap dat ik een klappend geluid krijg te horen en dat voelt alsof er iets los zit onder de motorkap.
En als ik smorgens wegrijdt dan gaat de koppeling heel erg schokkend te keer.
Wie weet wat deze mankementen zijn of misschien is het wel normaal maar ik zou het graag willen weten ivm garantie van nog een half jaar.
Alvast bedankt...
Maar nu zijn mij 2 dingen opgevallen en dat zijn.
Als ik over een drempel ga of als ik kort en snel mijn rem intrap dat ik een klappend geluid krijg te horen en dat voelt alsof er iets los zit onder de motorkap.
En als ik smorgens wegrijdt dan gaat de koppeling heel erg schokkend te keer.
Wie weet wat deze mankementen zijn of misschien is het wel normaal maar ik zou het graag willen weten ivm garantie van nog een half jaar.
Alvast bedankt...
Roel schreef:Ik denk dat vandaag of morgen je versnellingsbak eronderuit valt
Maar zolang het rammelt zit er nog (positief blijven.......)
Jij bent zeker de leukste thuis. Het is een gewone vraag hoor en daar kan je ook gewoon op antwoorden
opm olle : Tekst iets aangepast, houden we het wel netjes!!!
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Het schokken bij het opkomen van de koppeling bij koude motor is je tweemassa vliegwiel in combinatie met je koppelingsplaat en drukgroep.
Geheel vervangen en probleem opgelost.
Het bonken kan uit je stuurasje komen welke door de bodem bij de pedalen gaat.
Hier zitten twee delen welke in elkaar moeten kunnen schuiven.
De oude nog niet gemodiviceerde stuurasjes kunnen hier vast gaan zitten, wat door dreunt naar binnen.
Chris
Geheel vervangen en probleem opgelost.
Het bonken kan uit je stuurasje komen welke door de bodem bij de pedalen gaat.
Hier zitten twee delen welke in elkaar moeten kunnen schuiven.
De oude nog niet gemodiviceerde stuurasjes kunnen hier vast gaan zitten, wat door dreunt naar binnen.
Chris
Betreft het hier een "nieuwe"T5 of een goede gebruikte?
Hoeveel km heeft de auto gedraaid?
Het schokken van de koppeling is helaas vrij normaal!
Bij nat en koud weer zoals het het weer zich nu manifesteerd, lijkt het wel erger te worden. Als de koppeling warm en droog is, is er geen probleem!!!
Het bonken onder de moterkap lijkt me iets met je vering te maken te hebben.
Meer over gelezen op dit forum. Te slappe vering?
Ik heb het nog nooit gehoord bij welke drempel dan ook. Ga op drempels wel voorzichtig!!!
Hoeveel km heeft de auto gedraaid?
Het schokken van de koppeling is helaas vrij normaal!
Bij nat en koud weer zoals het het weer zich nu manifesteerd, lijkt het wel erger te worden. Als de koppeling warm en droog is, is er geen probleem!!!
Het bonken onder de moterkap lijkt me iets met je vering te maken te hebben.
Meer over gelezen op dit forum. Te slappe vering?
Ik heb het nog nooit gehoord bij welke drempel dan ook. Ga op drempels wel voorzichtig!!!
Wat een ophef allemaal, een lolletje moet toch kunnen....... (sorry zal het niet meer doen )Derpertje schreef:Roel schreef:Ik denk dat vandaag of morgen je versnellingsbak eronderuit valt
Maar zolang het rammelt zit er nog (positief blijven.......)
Jij bent zeker de leukste thuis. Het is een gewone vraag hoor en daar kan je ook gewoon op antwoorden
opm olle : Tekst iets aangepast, houden we het wel netjes!!!
Maar het trillen van de koppeling is al een paar keer besproken, en je heb nog garantie , dus wat is het probleem,
de garage moet het toch oplossen. of moet je als klant tegenwoordig zelf de oplossing aandragen?
als ik een probleem heb met mijn auto in de garantieperiode breng ik hem weg, en ik hoor van de garage wel wat het probleem was.
Maar nogmaals sorry als je een probleem had met mijn berichtje, en succes met auto.
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
De eerste series van de T5 uit 2003 en gedeeltelijk 2004 hadden nogal eens problemen met de zg. "koppelstangen". Met deze koppelstangen wordt de stabilisatorstang verbonden met de voorwieldraagarmen. De draaipunten in de koppelstangen kunnen speling gaan vertonen waardoor je klappergeluiden krijgt bij grotere uitslagen van de wielophanging (over verkeersdrempels, bij het remmen etc.).
Dit is eerder een schoonheidsfout dan een veiligheidsprobleem. De koppelstangen werden onder garantie of coulance vervangen.
Dit is eerder een schoonheidsfout dan een veiligheidsprobleem. De koppelstangen werden onder garantie of coulance vervangen.