Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
RemoteJets/Naishman T5
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
RemoteJets/Naishman T5
Tsja, nu m`n T4 mij eerder dan voorzien in de steek liet (of heb ik hem in de steek gelaten ) moest er toch een vervanger komen.
En eigenlijk ook wel op een korte termijn daar we 2 auto nodig hebben thuis.
De zoektocht was dus een beetje onder druk maar ik denk dat ik wel een juiste kandidaat heb aangeschaft maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.
Ben zelf handig genoeg dus zolang het blok maar blijft lopen moet deze T5 toch wel m`n nieuwe thuis worden.
Enfin, ik heb 5 jaar rond gereden met een 99èr T4, 2.5ltr TDI.
In die 5 jaar net over de 100k weggereden, kocht hem met 293 op de teller en heb hem ingeleverd met net geen 395k.
De RJ T4 was voorzien van een nieuwe kleur en ingericht voor mijn zaak en hobby:
Naast de modellen had ik ook altijd wel m`n surfspullen bij me.
De planken waren tegen het dak bevestigd en de zeilen lagen op de hoge plaat.
Maja, dat is voorbij.
Dit is m`n 'nieuwe' vervoer:
Een T5 uit 2007, 1.9TDI met 212K op de teller, nieuwe APK, nieuwe voorbandjes.
Bus is leeg, ook geen tussenschot.
Het verschil met m`n T4 zijn best merkbaar, beide rond de 86/88PK maar de T5 is weer veel vlotter op de weg.
Hij stuift er weer lekkerder vandoor, rijdt en schakelt ook heerlijk.
Door de lege achterbak wel veel meer 'lawaai' achterin, ook tov een lege T4, maar de T5 is toch wat luidruchtiger.
Wat me ook opvalt en de vrouw en zoon zeiden dat ook al, de T5 lijkt veel groter, en zo ervaar ik dat ook tijdens het rijden.
De bus gaan we vanachter weer opnieuw inrichten, ik wil het nu anders doen dan bij de T4.
Dit is het idee:
- de boards gaan waarschijnlijk wel weer tegen het dak,
- de zeilen komen nu op de vloer tussen de wielkasten in,
- waarschijnlijk de masten en gieken tegen de linkerwand,
- op de plaat waaronder de zeilen liggen komt de eerste laag voor mijn modellen,
- op de 2de laag kunnen dan de andere modellen, heb namelijk een nieuw model op de bouwplank staan en de romp is 260cm lang, de neus kan dan precies tussen de stoelen door steken.
- achter de voorstoelen maak ik weer een houder voor de MTB die ook wel eens vervoerd wordt.
En ondertussen, tsja hij is dus voorzien van reclame, dat gaan we er dus afhalen, en hij is wit.
Dus als de reclame eraf is zal de bus geschuurd worden, de deuken wegwerken/plamuren en dan gaan we de bus weer zwart rollen.
Eenmaal zwart dan gaat de RemoteJets en Modelbouwsticker.nl reclame er weer op.
Qua technisch zijn er ook wel wat zaken die ik wil gaan doen:
- olie en oliefilter,
- bijrijdersbankje op de kop zien te tikken (of mogelijk toch zo laten maar is voor de beurzen niet altijd even handig),
- ledstrips weer aanbrengen aan de binnenzijde van de bus en klep,
- achteruitrijcamera weer monteren (best wel lekker toch),
- alarm monteren,
- stuur staat iets scheef dus recht zetten,
- en mogelijk nog wat kleine zaken.
Weer genoeg te doen dus in m`n spaarzame vrije uurtjes.
Grt,
Berto.
En eigenlijk ook wel op een korte termijn daar we 2 auto nodig hebben thuis.
De zoektocht was dus een beetje onder druk maar ik denk dat ik wel een juiste kandidaat heb aangeschaft maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.
Ben zelf handig genoeg dus zolang het blok maar blijft lopen moet deze T5 toch wel m`n nieuwe thuis worden.
Enfin, ik heb 5 jaar rond gereden met een 99èr T4, 2.5ltr TDI.
In die 5 jaar net over de 100k weggereden, kocht hem met 293 op de teller en heb hem ingeleverd met net geen 395k.
De RJ T4 was voorzien van een nieuwe kleur en ingericht voor mijn zaak en hobby:
Naast de modellen had ik ook altijd wel m`n surfspullen bij me.
De planken waren tegen het dak bevestigd en de zeilen lagen op de hoge plaat.
Maja, dat is voorbij.
Dit is m`n 'nieuwe' vervoer:
Een T5 uit 2007, 1.9TDI met 212K op de teller, nieuwe APK, nieuwe voorbandjes.
Bus is leeg, ook geen tussenschot.
Het verschil met m`n T4 zijn best merkbaar, beide rond de 86/88PK maar de T5 is weer veel vlotter op de weg.
Hij stuift er weer lekkerder vandoor, rijdt en schakelt ook heerlijk.
Door de lege achterbak wel veel meer 'lawaai' achterin, ook tov een lege T4, maar de T5 is toch wat luidruchtiger.
Wat me ook opvalt en de vrouw en zoon zeiden dat ook al, de T5 lijkt veel groter, en zo ervaar ik dat ook tijdens het rijden.
De bus gaan we vanachter weer opnieuw inrichten, ik wil het nu anders doen dan bij de T4.
Dit is het idee:
- de boards gaan waarschijnlijk wel weer tegen het dak,
- de zeilen komen nu op de vloer tussen de wielkasten in,
- waarschijnlijk de masten en gieken tegen de linkerwand,
- op de plaat waaronder de zeilen liggen komt de eerste laag voor mijn modellen,
- op de 2de laag kunnen dan de andere modellen, heb namelijk een nieuw model op de bouwplank staan en de romp is 260cm lang, de neus kan dan precies tussen de stoelen door steken.
- achter de voorstoelen maak ik weer een houder voor de MTB die ook wel eens vervoerd wordt.
En ondertussen, tsja hij is dus voorzien van reclame, dat gaan we er dus afhalen, en hij is wit.
Dus als de reclame eraf is zal de bus geschuurd worden, de deuken wegwerken/plamuren en dan gaan we de bus weer zwart rollen.
Eenmaal zwart dan gaat de RemoteJets en Modelbouwsticker.nl reclame er weer op.
Qua technisch zijn er ook wel wat zaken die ik wil gaan doen:
- olie en oliefilter,
- bijrijdersbankje op de kop zien te tikken (of mogelijk toch zo laten maar is voor de beurzen niet altijd even handig),
- ledstrips weer aanbrengen aan de binnenzijde van de bus en klep,
- achteruitrijcamera weer monteren (best wel lekker toch),
- alarm monteren,
- stuur staat iets scheef dus recht zetten,
- en mogelijk nog wat kleine zaken.
Weer genoeg te doen dus in m`n spaarzame vrije uurtjes.
Grt,
Berto.
Laatst gewijzigd door RemoteJets op 07 mei 2021, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets T5
Beetje aan het spelen geweest voor een indeling:
- krekwakwol
- Berichten: 3754
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: RemoteJets T5
Veel succes met je project, maar als je veel moet rijden lijkt een tussenschot mij toch wel comfortabel qua geluid en in de winter is je cabine veel eerder warm, want een T5 gaat wel heel zuinig om met warmte. Het duurt sowieso al veel langer (vind ik) voor dat de T5 op temperatuur komt. (als je geen zuheizer hebt zoals bij onze bus).
Daarom heb ik een electrische motorblokverwarmer ingebouwd, dat scheeld echt.
Maar verder een heerlijke bus om in te rijden.
Daarom heb ik een electrische motorblokverwarmer ingebouwd, dat scheeld echt.
Maar verder een heerlijke bus om in te rijden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets T5
Thanks.
Denk dat het geluidsvolume al wel aanvaardbaarder wordt zodra er wat ingebouwd is, dan is het een stuk mindere klankkast.
of misschien half schot erin net als bij de T4.
Een heel schot kan ik niet kwijt want dan past m`n F-4 er niet meer in of door het raampje laten steken kan natuurlijk ook nog
Scheelt wel dat de T5 een stel goede boxen heeft (al moet ik die in de rechter deur even nakijken waarom die het niet doet) kan ik in ieder geval de radio wat harder zetten zonder dat ie gaat kraken.
Qua verwarming heb ik dat met de T4 ook nooit zo`n probleem, vond dat dat ook wel even duurde voordat die temperatuur had.
Daarnaast wil ik misschien de mogelijkheid open houden om de bestuurdersstoel op een draaiplateau te zetten, kan ik na het surfen in de bus omkleden met wat ruimte en een stoel.
Denk dat het geluidsvolume al wel aanvaardbaarder wordt zodra er wat ingebouwd is, dan is het een stuk mindere klankkast.
of misschien half schot erin net als bij de T4.
Een heel schot kan ik niet kwijt want dan past m`n F-4 er niet meer in of door het raampje laten steken kan natuurlijk ook nog
Scheelt wel dat de T5 een stel goede boxen heeft (al moet ik die in de rechter deur even nakijken waarom die het niet doet) kan ik in ieder geval de radio wat harder zetten zonder dat ie gaat kraken.
Qua verwarming heb ik dat met de T4 ook nooit zo`n probleem, vond dat dat ook wel even duurde voordat die temperatuur had.
Daarnaast wil ik misschien de mogelijkheid open houden om de bestuurdersstoel op een draaiplateau te zetten, kan ik na het surfen in de bus omkleden met wat ruimte en een stoel.
- krekwakwol
- Berichten: 3754
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: RemoteJets T5
Je kun ook nog kiezen om er een gordijnrails tegen de dakbekleding tussen te maken en een dik velours gordijn er tussen te hangen i.p.v een tussenschot. Dan ben je heel flexibel qua indeling.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets T5
Dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn maar denk niet dat dat gaat gebeuren zolang ik me niet stoor aan het wat meer lawaai.
Met wat materiaal erin vanochtend was het al minder.
Morgen een begin maken met de stickers eraf peuteren en dan gaan we snel de bus schuren en weer zwart rollen en de reclame van m'n zaakjes aanbrengen.
Maar het begin van de surfspul indeling is er, morgen deze laag afmaken:
Dan later de 2de 'laag' aanbrengen.
Met wat materiaal erin vanochtend was het al minder.
Morgen een begin maken met de stickers eraf peuteren en dan gaan we snel de bus schuren en weer zwart rollen en de reclame van m'n zaakjes aanbrengen.
Maar het begin van de surfspul indeling is er, morgen deze laag afmaken:
Dan later de 2de 'laag' aanbrengen.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets T5
Zo de surf opbergruimte zit er 'definitief' in (wil nog wat luchtgaten hier en daar boren):
Het lawaai alleen door het aanbrengen hiervan is al eebn stuk omlaag gegaan.
Heb ook al een begin gemaakt met de 2de laag.
En van het weekend de bus ontdaan van alle reclame:
Nu snel de diverse schades zien weg te werken en dan snel aan het rollen gaan.
Het lawaai alleen door het aanbrengen hiervan is al eebn stuk omlaag gegaan.
Heb ook al een begin gemaakt met de 2de laag.
En van het weekend de bus ontdaan van alle reclame:
Nu snel de diverse schades zien weg te werken en dan snel aan het rollen gaan.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets T5
Nu ook de 2de laag aangebracht voor de modellen (of slaapplek):
Re: RemoteJets T5
Had multiplex geen betere optie geweest?Gefineerd spaanplaat is zwaar en ook niet echt vochtbestendig.Maar ja t zit er al in hè.fijne vlieg en surfuren gewenscht
- krekwakwol
- Berichten: 3754
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: RemoteJets T5
Vederprime is ook een mooie oplossing, ook een soort multiplex. Er zit al 2 zijdig een witte laklaag op en het is licht van gewicht. Ik koop het bij de Hornbach, heb al mijn kasten, laden en bedombouw er van gemaakt. Je kunt ook aluminium U profielen krijgen die er mooi omheen passen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets T5
Beide had gekund, en was ook mogelijk.
Maat had nog 2 platen liggen end an was het zo 1 gehaal.
Gewicht is niet zo issue, echt veel meer gewicht zal er zo niet bijkomen.
En vocht? Tijd zal het leren, maar denk dat dat ook wel meevalt, met m`n eetsy MB100 ook altijd alles van meubelpanelen gehad en dat heeft ook prima gezeten en toen was ik nog vaker op het water te vinden.
We zullen zien.
Vandaag toch nog een modificatie aangebracht, wilde toch de planken veilig boven elkaar hebben liggen en ik had nog buizen en koppelingen staan van de eerste 2 jaar beurs bezoek.
Dat kwam nu mooi van pas:
Nog even voetjes halen en vastschroeven + de juiste standen bepalen maar dat gaat wel werken zo.
Maat had nog 2 platen liggen end an was het zo 1 gehaal.
Gewicht is niet zo issue, echt veel meer gewicht zal er zo niet bijkomen.
En vocht? Tijd zal het leren, maar denk dat dat ook wel meevalt, met m`n eetsy MB100 ook altijd alles van meubelpanelen gehad en dat heeft ook prima gezeten en toen was ik nog vaker op het water te vinden.
We zullen zien.
Vandaag toch nog een modificatie aangebracht, wilde toch de planken veilig boven elkaar hebben liggen en ik had nog buizen en koppelingen staan van de eerste 2 jaar beurs bezoek.
Dat kwam nu mooi van pas:
Nog even voetjes halen en vastschroeven + de juiste standen bepalen maar dat gaat wel werken zo.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets T5
Thanks, ook happy met de huidige opstelling.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 31 mei 2016, 08:30
- Contacteer:
Re: RemoteJets/Naishman T5
Niet eerder heb ik meteen moeten klussen aan een auto of bus na de aanschaf maar met deze T5 dus wel.
Maar dat maakt niet uit, zaterdag heb ik een dagje op m`n werk gepland om wat zaken te gaan doen aan de RemoteJets/Naishman T5.
(heb de titel licht aangepast daar de bus naast m`n zakelijk gebruik ook voor de hobby gebruikt wordt).
Maar zaterdag gaan we dus even aan de slag.
Belangrijkste wat ik wil inspecteren en hopelijk verhelpen is het turbo/intercooler verhaal.
Hoop dat ik een duidelijk oorzaak kan vinden om dit probleem te verhelpen zodat we gewoon weer op de linkerbaan voor het stoplicht als een speer kunnen vertrekken.
Daarnaast olie en oliefilter vervangen.
Wil kijken of ik ook m`n achteruitrij camera die ik in de T4 had ingebouwd hier ook weer in krijg maar nu wel zo geschakeld dat deze alleen maar aangaat als ik achteruitrij.
Bij de T5 is de noodzaak niet zo hoog omdat er een raam in de klep zit, weliswaar geblindeerd maar prima doorheen te kijken, maar koppelen van
aanhangers en parkeren op de mm is toch wel lekker met zo`n camera.
Moet ook nog even m`n surfboards frame licht modificeren en voorzien van voetje zodat ik deze vast aan de bodem kan schroeven.
En verder hier en daar alvast wat plamuurwerk en voorbereidingen zien te treffen voor de kleurverandering.
Genoeg te doen dus.
Maar dat maakt niet uit, zaterdag heb ik een dagje op m`n werk gepland om wat zaken te gaan doen aan de RemoteJets/Naishman T5.
(heb de titel licht aangepast daar de bus naast m`n zakelijk gebruik ook voor de hobby gebruikt wordt).
Maar zaterdag gaan we dus even aan de slag.
Belangrijkste wat ik wil inspecteren en hopelijk verhelpen is het turbo/intercooler verhaal.
Hoop dat ik een duidelijk oorzaak kan vinden om dit probleem te verhelpen zodat we gewoon weer op de linkerbaan voor het stoplicht als een speer kunnen vertrekken.
Daarnaast olie en oliefilter vervangen.
Wil kijken of ik ook m`n achteruitrij camera die ik in de T4 had ingebouwd hier ook weer in krijg maar nu wel zo geschakeld dat deze alleen maar aangaat als ik achteruitrij.
Bij de T5 is de noodzaak niet zo hoog omdat er een raam in de klep zit, weliswaar geblindeerd maar prima doorheen te kijken, maar koppelen van
aanhangers en parkeren op de mm is toch wel lekker met zo`n camera.
Moet ook nog even m`n surfboards frame licht modificeren en voorzien van voetje zodat ik deze vast aan de bodem kan schroeven.
En verder hier en daar alvast wat plamuurwerk en voorbereidingen zien te treffen voor de kleurverandering.
Genoeg te doen dus.