Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bedieningspaneel

vragen over de T5
Plaats reactie
Bauke
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2021, 20:43

Bedieningspaneel

Bericht door Bauke »

Hallo allemaal! Vorige week heb ik vol trots mijn T5 Cali (2008) met hoogdak (polyroof) ontvangen. Geïmporteerd van een camperdealer uit Duitsland. Inmiddels de meeste dingetjes geregeld, van een grote onderhoudsbeurt tot de verzekeringen en de bearlock die nu in bestelling is.

Ik heb een concrete vraag over het bedieningspaneel. Deze lijkt wel aan te gaan, maar daarna zie ik niets op het scherm. Ook heb ik geprobeerd om de verwarming of koelkast aan te krijgen, maar respons leek er niet te komen vanuit de apparatuur (op het scherm zie ik sowieso niets). Via poptopshop zag ik al dat je het bedieningspaneel kan laten repareren, of kan vervangen. Beide keren best prijzig. De Duitse verkoper zegt dat het alleen aan de pixels ligt, en dat je bij een mobiele telefonie winkel die schermpjes repareert dit ook simpel kan repareren voor 50 tot 100 euro ...

Hier heeft vast een ervaren lid ervaring mee ... kan dit? Hoe krijg ik het bedieningspaneel trouwens los? Is dat gewoon met een schroevendraaier het paneeltje eruit halen? Het bedieningspaneel heeft bij mij iets minder opties, omdat ik niet een hefdak heb. Verder maakt het denk ik niets uit.

Hoor graag, dank,
Bauke
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Bedieningspaneel

Bericht door Jakob G »

Ik kan je helaas geen raad geven.
Maar wel verwelkomen, welkom @Bauke heel veel rijplezer met je nieuwe aanwinst, en veel genoegen op het forum.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Angelo-anneveld
Berichten: 847
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Bedieningspaneel

Bericht door Angelo-anneveld »

Klopt inderdaad dat dit display gelijk is aan alle andere. Je kan in de instellingen zelf veranderen of je een pop-up dak hebt ja of nee.

Het display verwijderen dien je het kapje los te maken wat er net onder zit zeg maar..(richting het voorraam) is gewoon klik systeem
Als je naar het display kijkt. Dan heb je links en rechts onderin een pennetje die je moet indrukken en 2 boven op het display dan druk je hem zo naar buiten toe(beetje lastig uit te leggen)
Angelo-anneveld
Berichten: 847
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Bedieningspaneel

Bericht door Angelo-anneveld »

:adhd
Bijlagen
A8B30651-E6C7-4768-926C-786D4E049937.jpeg
Bauke
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2021, 20:43

Re: Bedieningspaneel

Bericht door Bauke »

Top, dank je wel! Gelukt. Nu even kijken hoe ik verder ga. In een ander draadje zag ik al dat verotronics in Eindhoven aangeraden werd, dat is in ieder geval een stuk goedkoper dan via de officiële dealer in Amersfoort of poptopshop. Maar de verkopende dealer zei dat mobiele telefoon reparatie shops het ook kunnen, en die zitten voor mij wat dichterbij. Ook zag ik ergens dat het mogelijk is om de reparatie zelf te doen (https://vwcaliforniaclub.com/threads/fi ... lem.11151/), met een heel duidelijk stappenplan.
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Bedieningspaneel

Bericht door eurocook »

Vraag eens wat het kost bij Scharphof Campers in Nijverdal.
Groet Eurocook
:T54LIFE
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Plaats reactie