Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wat is mijn T4 nog waard?
Wat is mijn T4 nog waard?
Hai, ik ben relatief nieuw hier.. ben in bezit (al jaaren) van een verlengde T4 met dubbele cabine.. km stand is inmiddels 508000. Sta op het punt een camper (ook T4) aan te schaffen. Nu vroeg ik me af wat mijn oude bus nog waard zou kunnen zijn. Zeer betrouwbare wagen geweest al deze jaren dus verkopen doet wel wat pijn. Iemand raadde me ook aan: schors 'm en stal 'm en over paar jaar kijken of hij meer waard zou zijn. Maar goed, dan zit ik weer met stallingskosten.. Wat is wijsheid? Iemand wat goede ingevingen? :-)
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Afhankelijk van bouwjaar en motor tussen de 500 en 2000 euro
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Was ik al wat bang voor. Best weinig en gezien het en der wat roest denk dat 1500 echt de max zal zijn. Maar is schorsen en stallen een optie? Of wordt dit ding niet meer waard na een aantal jaar?
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Er zijn vele vergelijkbare T4 bussen met veel kmers en roestproblemen. De techniek blijft maar doorgaan alleen de koetsen worden gewoon slecht na al die jaren.
De vraag is of het de moeite is een bus met roest weer op te knappen want dat kost ook knaken. Heeft echt met de staat van je bus te maken.
De vraag is of het de moeite is een bus met roest weer op te knappen want dat kost ook knaken. Heeft echt met de staat van je bus te maken.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
wat is een T4 waard.......
objectieve waarde: de hoeveelheid geld die een derde ervoor wil betalen? stel mijn busje met 650.000 km op de klok, hoeveel zou jij daarvoor willen betalen? objectief gesproken zou het mij verbazen als boven de 1000 euro zou liggen.
subjectieve waarde: de hoeveelheid geld die je eral aan hebt besteed, de extra winterbandenset, ik weet wat aan mijn busje wel mankeert en niet mankeert. Ik ben ervan overtuigd dat deze T4 me nog zeker een jaar rijplezier oplevert. Elke andere auto gaat me meer geld kosten, dus ik wil mn busje niet kwijt.
Maar als er een gek langs komt die er 3000 euro voor geeft zeg ik geen nee.
hoe bepaal je de waarde? welke waarde bedoel je.
economisch heeft mijn T4 geen waarde, maar elk jaar dat deze het langer volhoud, bespaart mij een andere auto die me meer geld gaat kosten.
objectieve waarde: de hoeveelheid geld die een derde ervoor wil betalen? stel mijn busje met 650.000 km op de klok, hoeveel zou jij daarvoor willen betalen? objectief gesproken zou het mij verbazen als boven de 1000 euro zou liggen.
subjectieve waarde: de hoeveelheid geld die je eral aan hebt besteed, de extra winterbandenset, ik weet wat aan mijn busje wel mankeert en niet mankeert. Ik ben ervan overtuigd dat deze T4 me nog zeker een jaar rijplezier oplevert. Elke andere auto gaat me meer geld kosten, dus ik wil mn busje niet kwijt.
Maar als er een gek langs komt die er 3000 euro voor geeft zeg ik geen nee.
hoe bepaal je de waarde? welke waarde bedoel je.
economisch heeft mijn T4 geen waarde, maar elk jaar dat deze het langer volhoud, bespaart mij een andere auto die me meer geld gaat kosten.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Ik vraag mij af of onze dieselbusjes echt klassiekers gaan worden. De status etc leent zich ervoor maar klimatologische ontwikkelingen en de bijkomende koers maakt dat ik voorzie dat wij ons busje oprijden tot het niet meer kan/mag/mogelijk is.
Tenzij er betaalbare alternatieven ontwikkelt gaan worden die onze busjes gaan voortduren..
Stalling kost ook een paar honderd euro per jaar. Stel je zet hem 4jr weg, moet ie dus minstens 1000euro waarde vermeerderd hebben los van inflatie.
Volgens mij is bewaren tot een moment wat m.i. niet gaat komen vooral een last die je niet zou willen hebben. Lekker genieten van de nieuwe aanwinst en de kosten die je bespaard daarin steken. Tis uiteindelijk maar een stuk metaal op wielen (ja ook wij voelen dit anders bij onze bus )
Tenzij er betaalbare alternatieven ontwikkelt gaan worden die onze busjes gaan voortduren..
Stalling kost ook een paar honderd euro per jaar. Stel je zet hem 4jr weg, moet ie dus minstens 1000euro waarde vermeerderd hebben los van inflatie.
Volgens mij is bewaren tot een moment wat m.i. niet gaat komen vooral een last die je niet zou willen hebben. Lekker genieten van de nieuwe aanwinst en de kosten die je bespaard daarin steken. Tis uiteindelijk maar een stuk metaal op wielen (ja ook wij voelen dit anders bij onze bus )
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Kijkend naar de vorige generatie VW busjes zou ik zeggen dat originele campers wel in waarde stijgen. T4 California's doen dat nu al eigenlijk of zijn in ieder geval stabiel.
De toppers bij de de T3 Westfalia's zijn auto's met lage kilometerstanden of perfect gerestaureerde exemplaren. Deze zijn inmiddels al een tijdje aan het stijgen in waarde. De normale uitvoeringen gaan nu ook wel een beetje omhoog in prijs maar lang niet zo hard. En dan alleen de echt mooie.
Voor de T2 geldt hetzelfde, maar daar zijn de normale uitvoeringen inmiddels ook al wat waard.
Conclusie: als je maar lang genoeg wacht, wordt een normale T4 ook wel duurder. Mooie exemplaren met weinig kilometers het eerst. Maar je ziet ook dat een T2 nooit zoveel waard wordt als een T1, een T3 niet zoveel als een T2, en daarom zal een T4 niet zoveel waard worden als een T3.
Daarbij komt tegenwoordig nog het milieuverhaal om de hoek kijken. Verbrandingsmotoren en diesels in het bijzonder zitten in het verdomhoekje en dat zal vermoedelijk gevolgen hebben voor de waarde.
Ik denk persoonlijk dat mooie California's wel hun waarde zullen houden, maar vrees voor de normale T4's.
Het is uiteindelijk wat je er zelf mee wilt natuurlijk, maar voor de waardestijging hoef je je T4 niet weg te zetten denk ik.
De toppers bij de de T3 Westfalia's zijn auto's met lage kilometerstanden of perfect gerestaureerde exemplaren. Deze zijn inmiddels al een tijdje aan het stijgen in waarde. De normale uitvoeringen gaan nu ook wel een beetje omhoog in prijs maar lang niet zo hard. En dan alleen de echt mooie.
Voor de T2 geldt hetzelfde, maar daar zijn de normale uitvoeringen inmiddels ook al wat waard.
Conclusie: als je maar lang genoeg wacht, wordt een normale T4 ook wel duurder. Mooie exemplaren met weinig kilometers het eerst. Maar je ziet ook dat een T2 nooit zoveel waard wordt als een T1, een T3 niet zoveel als een T2, en daarom zal een T4 niet zoveel waard worden als een T3.
Daarbij komt tegenwoordig nog het milieuverhaal om de hoek kijken. Verbrandingsmotoren en diesels in het bijzonder zitten in het verdomhoekje en dat zal vermoedelijk gevolgen hebben voor de waarde.
Ik denk persoonlijk dat mooie California's wel hun waarde zullen houden, maar vrees voor de normale T4's.
Het is uiteindelijk wat je er zelf mee wilt natuurlijk, maar voor de waardestijging hoef je je T4 niet weg te zetten denk ik.
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Afgelopen week mijn t4 california event 151 pk uit 2002 laten taxeren, verkeert in nette staat met kleine roestplekjes op de dorpels onder de voorportieren(worden dit jaar nog aangepakt). getaxeerd op 23.500. Had ik ook in gedachten zelf. Ik kan je vertellen dat de waarde veeeel meer gestegen is vanaf mijn aankoopdatum in 2018. Beter als beleggen en rente op de bank!!!!MarkV schreef: ↑13 aug 2021, 12:01 Kijkend naar de vorige generatie VW busjes zou ik zeggen dat originele campers wel in waarde stijgen. T4 California's doen dat nu al eigenlijk of zijn in ieder geval stabiel.
De toppers bij de de T3 Westfalia's zijn auto's met lage kilometerstanden of perfect gerestaureerde exemplaren. Deze zijn inmiddels al een tijdje aan het stijgen in waarde. De normale uitvoeringen gaan nu ook wel een beetje omhoog in prijs maar lang niet zo hard. En dan alleen de echt mooie.
Voor de T2 geldt hetzelfde, maar daar zijn de normale uitvoeringen inmiddels ook al wat waard.
Conclusie: als je maar lang genoeg wacht, wordt een normale T4 ook wel duurder. Mooie exemplaren met weinig kilometers het eerst. Maar je ziet ook dat een T2 nooit zoveel waard wordt als een T1, een T3 niet zoveel als een T2, en daarom zal een T4 niet zoveel waard worden als een T3.
Daarbij komt tegenwoordig nog het milieuverhaal om de hoek kijken. Verbrandingsmotoren en diesels in het bijzonder zitten in het verdomhoekje en dat zal vermoedelijk gevolgen hebben voor de waarde.
Ik denk persoonlijk dat mooie California's wel hun waarde zullen houden, maar vrees voor de normale T4's.
Het is uiteindelijk wat je er zelf mee wilt natuurlijk, maar voor de waardestijging hoef je je T4 niet weg te zetten denk ik.
california event 2002 axg
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Wij hebben 8 jaar geleden een originele t4 california coach gekocht met ruim 400k op teller. Vorig jaar ivm verzekering laten taxeren; taxatiewaarde ruim € 1000 hoger dan aankoop bedrag. En op bijv. Marktplaats zie je de vraagprijs voor n t4 steeds nog stijgen…..
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Het is allemaal een beetje door aan het slaan. natuurlijk zijn het fijne bussen, maar kom op zeg. Het is gewoon een oude bus, met hier en daar wat roest en meer dan 5 ton gelopen. alles meer dan 500 euro moet je blij mee zijn.
Daarbij vraag ik mij echt af wat er de komende jaren gaat gebeuren met oude diesel-voertuigen. Als het een benzine was met maximaal 3 ton op de teller dan zou je hem wel kunnen bewaren, maar een grijs kenteken op diesel met ruim 5 ton op de teller is gewoon niet veel waard, want kun je misschien nergens meer mee komen over een paar jaar.
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Topic starter heeft het over een bus met dubbele cabine en niet over een originele Westfalia camper. Dat maakt voor de waarde nogal wat uit.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Pascal-141
- Berichten: 10863
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Inderdaad .
De California's , en de Multivan's , en de Syncro's zijn zeer gegeerd en stijgen nog in waarde . Een Transporter DC is een "gewone T4 " oftewel een "werkbus" en die stijgen eigenlijk niet meer in waarde , ongeacht of het een standaard beestje was of een knappe luxe uitvoering . (Je moet gewoon geluk hebben dat je een liefhebber vind die er duiten wil voor leggen)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Ik bek eigenlijk ook heel erg benieuwd want ga die van mij weg doen.
Heb een synchro uit 2001, 420k. Revisie
Motor op 200k. Bak op 250. Heel veel aan gebeurd altijd.
Mooie camper van gemaakt. Wat zijn gewone syncros nu een beetje waard?
Heb een synchro uit 2001, 420k. Revisie
Motor op 200k. Bak op 250. Heel veel aan gebeurd altijd.
Mooie camper van gemaakt. Wat zijn gewone syncros nu een beetje waard?
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Ik heb wel interesse. Zal je een pm doen.
- Remco181
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 01 feb 2014, 18:35
- Locatie: Vledderveen - Stadskanaal
- Contacteer:
Re: Wat is mijn T4 nog waard?
Ik heb mijn verlengde T4 Caravelle dubbele cabine met versleten koppeling, distributie aan vervanging toe, 2-massa vliegwiel dat herrie maakt, versleten stuurkogels en homokineten, lekkage in de laadruimte en roest op de zijkant, rond de voorruit, in de wielkasten en de dorpels en een lekke uitlaat een paar maanden geleden verkocht voor 2800 euro met 450.000 km op de teller...
Volkswagen T5 HighLine 2006 2.5 Tdi 340 dubbele cabine
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl
Volkswagen Caddy 2008 1.9 Tdi
Kubota 7100 3-cyl 4WD
Volkswagen Transporter schaalmodellen op www.mini-bulli.nl