Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stuurwiel Polo 2G DSG op T5GP

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
DRoesink
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 jan 2021, 21:31

Re: Stuurwiel Polo 2G DSG op T5GP

Bericht door DRoesink »

Maar is net wat Mark zegt gaat gewoon niet werken zonder z’n adapter 🥲
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Stuurwiel Polo 2G DSG op T5GP

Bericht door MarkV »

Op Tx-board.de staan de nodige topics hierover. Uit mijn hoofd was die adapter van 600 euro er eerder, maar die is duur en er is weinig support meen ik.
Iemand van het forum heeft toen zelf wat ontwikkeld, en dat is die goedkopere. Maar check Tx-board.de even.
Er zijn nog meer aanbieders zelfs.

Mijn conclusie was dat cruise control vanaf je stuur wel kan werken, maar altijd alleen met een adapter. En je moet dan eigenlijk ook je richtingaanwijzerhandel vervangen, bij elkaar vond ik dat te duur worden. Maar dat is wat je zelf wilt natuurlijk.
Wil je geen adapter, maar wel een ander (Golf 7 of vergelijkbaar) stuur in je T5, dan moet je op zoek naar een stuur voor het PQ-platform, bijvoorbeeld uit een Scirocco.
Laatst gewijzigd door MarkV op 18 aug 2021, 09:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
DRoesink
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 jan 2021, 21:31

Re: Stuurwiel Polo 2G DSG op T5GP

Bericht door DRoesink »

MarkV schreef: 18 aug 2021, 09:35 Op Tx-board.de staan de nodige topics hierover. Uit mijn hoofd was die adapter van 600 euro er eerder, maar die is duur en er is weinig support meen ik.
Iemand van het forum heeft toen zelf wat ontwikkeld, en dat is die goedkopere. Maar check Tx-board.de even.
Er zijn nog meer aanbieders zelfs.

Mijn conclusie was dat cruise control vanaf je stuur wel kan werken, maar altijd alleen met een adapter. En je moet dan eigenlijk ook je richtingaanwijzerhandel vervangen, bij elkaar vond ik dat te duur worden. Maar dat is wat je zelf wilt natuurlijk.
Wil je geen adapter, maar wel een ander stuur in je T5, dan moet je op zoek naar een stuur voor het PQ-platform (bijvoorbeeld uit een Scirocco).

Helemaal duidelijk Mark ik ga is opzoek.
Wordt vervolgd
DRoesink
Berichten: 33
Lid geworden op: 30 jan 2021, 21:31

Re: Stuurwiel Polo 2G DSG op T5GP

Bericht door DRoesink »

Na veel gesnuffel op internet en via TX BOARD forum ben ik in contact gekomen met een Duitser die zelf module heeft gemaakt en veel goedkoper is dan van die webshop waar ze €599 kosten.
Incl verzenden kost ie bij hem €230 euro alleen zit er een maar aan.
Nu doen mijn DSG flippers het gewoon en hij zegt dat met die module de DSG flippers niet gaan werken.

Twijfel nu om toch z’n set aan te schaffen.

Hier zijn mail adres: info@1a-autoschmiede.de
Plaats reactie