Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waterpomp vervangen

vragen over de T5
Plaats reactie
I LOVE T VIJF
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 mei 2015, 14:54

Waterpomp vervangen

Bericht door I LOVE T VIJF »

Hallo allemaal
Ben in bezit van een vw TRANSPORTER 2500cc 140 pk Bouwjaar 2005 92.000km.
Uit te voerenwerken ,vervangen waterpomp.
Heb de koelvloeistof afgetapt en opgevangen.
Heb de darm onder radiator losgemaakt, dop expansievat opengedraaid en koelvloeistof opgevangen in een bak.
Er is ongeveer 2,5 liter koelvoeistok uit de wagen in mijn afvalbak gelopen .
Normaal zou er ongeveer 7liter tot 7,5 liter in het koelsysteem moeten zitten.
Nu vrees ik er voor dat waneer ik de waterpomp zou demonteren de overgebleven koelvloeistof in de moter zal lopen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de rest van de koelvloeistof uit mijn monter kan verwijderen.

Groetjes Jan.

Heb ergens gelezen dat ik de rest van de koelvloeistof kan aftappen aan de olie koeler maar kan daar geen geschikte tekening van vinden waar deze gemonteerd staat en welke slang ik moet demonteren zodat ik mij niet vergis tussen olie of koelvloeistoflijding.xxx
Laatst gewijzigd door I LOVE T VIJF op 28 aug 2021, 16:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3697
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Waterpomp vervangen

Bericht door krekwakwol »

Ik zou het niet weten, bij mij hebben ze laatst ook de waterpomp vervangen en toen moest nadien ook de olie +filter weer vervangen worden, dus ik vrees dat de pomp niet vervangen kan worden zonder dat er koelvloeistof in je motor loopt.

Maar misschien zijn er nog andere mogelijkheden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
I LOVE T VIJF
Berichten: 49
Lid geworden op: 24 mei 2015, 14:54

Re: Waterpomp vervangen

Bericht door I LOVE T VIJF »

I LOVE T VIJF schreef: 15 aug 2021, 11:05 Hallo allemaal
Ben in bezit van een vw TRANSPORTER 2500cc 140 pk Bouwjaar 2005 92.000km.
Uit te voerenwerken ,vervangen waterpomp.
Heb de koelvloeistof afgetapt en opgevangen.
Heb de darm onder radiator losgemaakt, dop expansievat opengedraaid en koelvloeistof opgevangen in een bak.
Er is ongeveer 2,5 liter koelvoeistok uit de wagen in mijn afvalbak gelopen .
Normaal zou er ongeveer 7liter tot 7,5 liter in het koelsysteem moeten zitten.
Nu vrees ik er voor dat waneer ik de waterpomp zou demonteren de overgebleven koelvloeistof in de moter zal lopen.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de rest van de koelvloeistof uit mijn monter kan verwijderen.

Groetjes Jan.

Heb ergens gelezen dat ik de rest van de koelvloeistof kan aftappen aan de olie koeler maar kan daar geen geschikte tekening van vinden waar deze gemonteerd staat en welke slang ik moet demonteren zodat ik mij niet vergis tussen olie of koelvloeistoflijding.
xxx
Plaats reactie