Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

voorgloeitijd

vragen over de T4
sandernaomi
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23

voorgloeitijd

Bericht door sandernaomi »

wat is de voorgloeitijd eigenlijk bij mijn bus 2.4 diesel aab duurt het 20 sec. en dan start hij ook nog eens niet tweede keer voorgloeien duurt net zo lang met hetzelfde resultaat.
betekent dit dat de gloeibougies zijn overleden of is er wat anders aan de hand.

groet sander
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 apr 2007, 17:08
Locatie: Best
Contacteer:

gloeien

Bericht door Jasper »

Met een koude motor en dit weer, kan het wel eens tegenzitten.
Vertrouw je je gloeibougies niet, dan moet je deze vervangen. Dit kost niet de wereld. Een nadeel is dat er bij de inspuitpomp een bougie zit die lastiger te bereiken is. (cil.5)
Je zou ook je pomp een kunnen laten afstellen bij een Dieselspecialist. Dit is dan van toepassing wanneer je doorgaans altijd startproblemen hebt.
T4; 1992, AAB - 2.4 Diesel 5 cilinder. 300.000 Km.
sandernaomi
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23

Bericht door sandernaomi »

heb nooit startproblemen gehad alleen gister voor het eerst vid de gloeitijd erg lang was eerder veel korter hoe vaak ik ook probeer het blijft dik 20 sec. en de motor slaat mooi niet aan
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 apr 2007, 17:08
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Jasper »

Krijg je hem helemaal niet aan de praat?
T4; 1992, AAB - 2.4 Diesel 5 cilinder. 300.000 Km.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Weet je zeker dat ie wel gloeit?is de zekering onder de motorkap nog heel?
Klein zwart kastje in de buurt van de accu.
En dat het relais klikt wil nog niet zeggen dat ie het ook doet!Even meten of er spanning op de zekering komt!
Heb het ook meegemaakt dat relais geen goed contact maakte,was de zekeringkast niet goed meer.Relais goed aandrukken kan wel eens helpen.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
sandernaomi
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23

Bericht door sandernaomi »

Jasper schreef:Krijg je hem helemaal niet aan de praat?
nee krijg hem helemaal niet aan de praat
en heb de zekeringen nagekeken en die zijn allemaal goed en heb ze doorgemeten staat gewoon stroom op
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

sandernaomi schreef: heb de zekeringen nagekeken en die zijn allemaal goed en heb ze doorgemeten staat gewoon stroom op
Ook de zekering in de motorruimte?? (beide kanten meten uiteraard)

Meet meteen even of alle gloeipluggen spanning krijgen tov de kop
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
sandernaomi
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23

Bericht door sandernaomi »

[

Ook de zekering in de motorruimte?? (beide kanten meten uiteraard)

Meet meteen even of alle gloeipluggen spanning krijgen tov de kop[/quote]

ja die zijn ook goed

moet je bij het vervangen van de gloeibougies de brandstofleidingen ook weer ontluchten wil het zelf gaan doen het lijkt me niet zo heel moeilijk
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Ik heb zelf de leidingen niet los gehad,maar het is idd wel makkelijker om er bij te komen,en ontluchten hoeft niet.Dat doet ie zelf wel.
Grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
sandernaomi
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23

Bericht door sandernaomi »

de gloeibougies zitten die bij die dingen in waar de brandstofleidingen op vast zitten of zijn het die kleine moertjes die er een paar centimeter onder zitten en er haaks op staan heeft iemand misschien een fototje
groet sander
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Wat jij bedoelt zijn de verstuivers,en daar zitten ze niet in.het zijn idd die dingen waar die kleine moertjes opzitten!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
sandernaomi
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23

Bericht door sandernaomi »

waar is die leiding voor die voor langs de radiateur loopt heb hem los gedraaid en er komt een beetje olie uit
heb de bougies er trouwens al uit wat een kl#@$te werk zeg je kunt er wel makkelijk bij komen .

groet Sander
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

die buis die voor de radiator loopt is een koelleiding voor olie (even geen idee of het motorolie, versnellingsbakolie (lijkt me niet) of stuurbekrachtigingsolie is.

Was de olie die er uit liep:
Zwart? dan motorolie.

Rood? dan stuurbekrachtiging of als je automaat hebt misschien automaat olie

geel? dan handgeschakelde bakolie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
sandernaomi
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23

Bericht door sandernaomi »

Roger B. schreef:die buis die voor de radiator loopt is een koelleiding voor olie (even geen idee of het motorolie, versnellingsbakolie (lijkt me niet) of stuurbekrachtigingsolie is.

Was de olie die er uit liep:
Zwart? dan motorolie.

Rood? dan stuurbekrachtiging of als je automaat hebt misschien automaat olie

geel? dan handgeschakelde bakolie
dan is het denk ik van de bak het is mooi heldere gele olie
Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 apr 2007, 17:08
Locatie: Best
Contacteer:

Bericht door Jasper »

Buis voor je radiateur is van je stuurbekrachtiging.
Waarom heb je deze losgemaakt? Lekte die buis/koppeling al wat?
In principe moet je alleen je radiateur naar voren klappen en je kunt er aardig bij, behalve bij Cil 5 (de meest rechter)

Reken op 40-60 euro voor je gloeibougies
T4; 1992, AAB - 2.4 Diesel 5 cilinder. 300.000 Km.
Plaats reactie