Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke band heeft campinggrip?

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Henk II
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2021, 17:45

Welke band heeft campinggrip?

Bericht door Henk II »

AfbeeldingVandaag weer vastgelopen met onze T5 cali op een stuk flink nat gras. Irritant. Wil een set nieuwe banden met betere grip op nat gras en lichte modder.

Bij voorkeur op mijn huidige standaard 16 inch stalen velg. Wie heeft er goede tips?
Bijlagen
C8883D22-ACDE-46EF-AE6F-CA8102CF6569.jpeg
Laatst gewijzigd door Henk II op 28 dec 2021, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door J vd Pal »

Ik ben heel blij met mijn Michelin Agilis CrossClimate vier seizoenen banden. Het grove profiel werkt prima in de modder en op het gras.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door bvddobb »

Wij rijden als zomerband de Michelin Latitude Cross en als winterband de BFG, allebei AT-banden. Daarmee hebben we op nat gras nog nooit vastgestaan.

Wat ook echt wel wil helpen als je niet genoeg grip hebt: flink wat lucht uit je banden laten lopen.
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door Deskman »

Afbeelding

Soms helpt niks. (Cross Climate op een camping waar de eigenaar ons verplichtte om op een behoorlijk nat stuk te gaan staan).
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door bvddobb »

Deskman schreef: 29 dec 2021, 12:06 een camping waar de eigenaar ons verplichtte om op een behoorlijk nat stuk te gaan staan
Wij hebben in zo’n geval de eigenaar wel eens uitgelegd dat we met onze 4Motion en BFG’s waarschijnlijk best in en uit zo’n plek konden komen, maar dat daarna dan wel zijn hele grasmat naar de gallemiezen zou zijn gereden… Toen heeft ‘ie ons toch maar ergens anders gezet! :lach
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door Deskman »

bvddobb schreef: 29 dec 2021, 14:24 Wij hebben in zo’n geval de eigenaar wel eens uitgelegd dat we met onze 4Motion en BFG’s waarschijnlijk best in en uit zo’n plek konden komen, maar dat daarna dan wel zijn hele grasmat naar de gallemiezen zou zijn gereden… Toen heeft ‘ie ons toch maar ergens anders gezet! :lach
Wij wilden eigenlijk (zoals gebruikelijk) helemaal niet op een camping maar op een stille parkeerplaats, aan het strand. Omdat het bij een camping voor de deur was dachten wij: als we nou betalen en daar lekker kunnen blijven staan - kunnen we ook weer eens douchen. Maar nee, OP de camping en anders niet.

Hij heeft er zelf vervolgens anderhalf uur van zijn vrije tijd aan op moeten offeren. En een flinke kuil moeten wegwerken.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door Pascal-141 »

General Grabber AT3 , ook een aanrader
20211107_164642.jpg
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door Beckontheroad »

En anders...


Zal je camping baas ook blij mee zijn...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Leon de Winter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 okt 2020, 21:19

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door Leon de Winter »

Wij hebben er ook Michelin Agilis onder, maar dan de gewone versie.
Erg tevreden mee, nooit vastgezeten (dat zal vast nog wel eens komen; zo te lezen ben je soms gedoemd om vast te komen, ongeacht de band en 2/4wd). De band heeft het M+S logo, dat zou moeten staan voor enige grip op modder/sneeuw. Voorheen was dat logo ook nog voldoende om er in de winter in duitsland mee te rijden, maar dat zit er niet meer in.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door Beckontheroad »

Leon de Winter schreef: 30 dec 2021, 07:57 Wij hebben er ook Michelin Agilis onder, maar dan de gewone versie.
Erg tevreden mee, nooit vastgezeten (dat zal vast nog wel eens komen; zo te lezen ben je soms gedoemd om vast te komen, ongeacht de band en 2/4wd). De band heeft het M+S logo, dat zou moeten staan voor enige grip op modder/sneeuw. Voorheen was dat logo ook nog voldoende om er in de winter in duitsland mee te rijden, maar dat zit er niet meer in.
Staat er geen 3peak mountains logo naast M&S?
https://www.giuliano-automotive.com/Eng ... 3pmsf.html

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Henk II
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 mei 2021, 17:45

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door Henk II »

Pascal-141 schreef: 29 dec 2021, 18:11 General Grabber AT3 , ook een aanrader
20211107_164642.jpg
Schijnt idd een goeie te zijn. De grabber AT3 wordt ook gebruikt op de Amaroks van defensie. Gaan vlg dealer 40000km mee
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door Multivan Generation »

Henk II schreef: 28 dec 2021, 17:30 AfbeeldingVandaag weer vastgelopen met onze T5 cali op een stuk flink nat gras. Irritant. Wil een set nieuwe banden met betere grip op nat gras en lichte modder.

Bij voorkeur op mijn huidige standaard 16 inch stalen velg. Wie heeft er goede tips?
Als ik de gereden route zo bekijk,
dan gaat een andere band, zo vrees ik, niet helpen.
Dit heeft in mijn ogen meer met gevoel te maken,
dus minder sturen, en bijvoorbeeld bij stilstand in zijn 2 wegrijden.

Voorbeeld:
Mijn schoonzus kreeg het voor elkaar in Oostenrijk om onze bus met hele goede winterbanden zo vast te rijden,
en stug daarbij vol te houden met gas te blijven geven,
dat de bus vervaarlijk dicht bij een stalen omheining kwam te staan (minder dan 10 cm).
Ik heb toen maar zelf de bus er uit gereden, door hem achteruit te laten rollen totdat hij weer vrij uit de benarde positie was gekomen,
en toen in zijn 2 rustig naar boven gehobbeld..
Ze heeft de rest van de vakantie maar niet meer gevraagd of ze mocht rijden..
Later op een mooi stuk weg haar ook laten zien, waartoe een bus in staat is.. :knipoog


Maar dit plaatje doet mij, en wellicht ook nog een aantal mede oud-gedienden,
denken aan een Belgian T4 club meeting in de Ardennen in de buurt van Theux :bifun
Waar we met een club op de camping aankwamen, nadat het ruim een week daarvoor steeds geregend had :sjaal
Wat hebben we een lol gehad..

Moraal van het verhaal: je kunt het in andere techniek of materiaal zoeken, maar ook dat kan je soms echt niet helpen, een beetje (meer) gevoel kom je vaak verder mee..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Leon de Winter
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 okt 2020, 21:19

Re: Welke band heeft campinggrip?

Bericht door Leon de Winter »

Beckontheroad schreef: 30 dec 2021, 08:56
Leon de Winter schreef: 30 dec 2021, 07:57 Wij hebben er ook Michelin Agilis onder, maar dan de gewone versie.
Erg tevreden mee, nooit vastgezeten (dat zal vast nog wel eens komen; zo te lezen ben je soms gedoemd om vast te komen, ongeacht de band en 2/4wd). De band heeft het M+S logo, dat zou moeten staan voor enige grip op modder/sneeuw. Voorheen was dat logo ook nog voldoende om er in de winter in duitsland mee te rijden, maar dat zit er niet meer in.
Staat er geen 3peak mountains logo naast M&S?
https://www.giuliano-automotive.com/Eng ... 3pmsf.html

JB
Ik geloof het niet. Op wintersport gaan met deze banden valt vast niet onder de goede ideeen.
Dan wordt de camper een soort bobslee vrees ik.
Plaats reactie