Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verhoogde T5 wateroverlast en vraag cruise control/ thermo screen

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
resa
Berichten: 106
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Verhoogde T5 wateroverlast en vraag cruise control/ thermo screen

Bericht door resa »

Allereerst de beste wensen allemaal! Het is even geleden dat ik op de forum actief was maar ik zou graag nog een keer gebruik maken van jullie deskundigheid. Ik heb twee problemen m.b.t wateroverlast en twee vragen.
Het gaat om een verhoogde VW T5 uit 2011.

Probleem 1:
Bij onze verhoogde achterdeuren is het ter hoogte van het achterlicht aan de binnenkant van de zijwand nat. Ik heb het bekleding deel onder de rubbers wat weggeknipt omdat dit misschien te dik eronder zat waardoor het ging lekken. De rubbers en scharnieren zijn goed, ik zie ook nergens een waterspoor. Waar zou dit vandaan kunnen komen? Op de foto heb ik een ronde gezet waar de natte pek zit.
IMG_5755.jpg
IMG_5755.jpg (18.88 KiB) 482 keer bekeken
Probleem 2:
Bij veel en langdurige regen wordt het deel aan de bestuurderskant nat onder de mat. Soms zelfs een natte linker voet. We hebben het gat waarin de kabel zit die naar de motorklep gaat dicht gekit, maar het probleem blijft. Rubbers lijken in orde en er zitten geen blaadjes in de rooster. In de wielkast kan ook niets vinden. Wat zou dit kunnen zijn?

Vraag 1:
Ik wil graag cruise control in gaan bouwen. Omdat ik elektrische ramen heb kan ik dan volstaan met een setje zonder extra module? Ik zie enkele op mp en amazone staan, prijs varieert tussen 80 en 150 euro zie ik. Zijn er nog zaken waarmee ik bij aankoop rekening moet houden? Het gaat om een verhoogde t5 uit 2011.

Vraag 2:
Wij hebben nu een screen wat perfect zit en licht buiten houdt.
Huidige screen
Huidige screen
IMG_5698.jpg (26.35 KiB) 482 keer bekeken
Het nadeel van dit screen is dat bij flinke regen de hoek flap die aan de binnenkant van de raam zit kletsnat wordt en gaat druppen. Ook willen we graag een screen waarmee we het deel op de voorruit, overdag naar voren kunnen klappen.
Tijdens eerdere weetje wel weekenden zag ik dat enkele mensen hun thermoscreen zelf gemaakt hadden. Ik heb eerder gehoord over de silversceen, maar er zullen vast inmiddels andere merken op de markt zijn? Heeft iemand ervaring met de thermalwindscreen die ik zag op de site van de california club? https://vwcaliforniaclub.com/shop/produ ... reen-cover
Of andere suggesties? Iemand die ze maakt tegen betaling en aanleveren van materialen?

Het zijn nogal wat vragen, maar ik hoop dat ik met wat nieuwe inzichten weer verder kom!
Groet Rene :T54LIFE
:driveT5 :yes
Plaats reactie