Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aankoop T5 SDG 2.0 tdi (te gebruiken als camper)

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
catchicamper
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2022, 16:35

Aankoop T5 SDG 2.0 tdi (te gebruiken als camper)

Bericht door catchicamper »

Hoi.

Nieuw hier. Na jaren trouwe dienst heeft de oude T3 camper van mijn ouders een nieuwe baas gekregen. Gezien de gezondheid van mijn vader werd dat toch wat lastig rijden, maar vooral meer comfort is gewenst.

We hebben al wat proefritjes gemaakt met T5's uit 2011-2014. Mijn ouders zijn weg van de rijkwaliteiten van de 2.0 tdi's met de SDG automaat. Nu kan alles kapot, en staan er veel 'wilde' verhalen over de T5's op intranet (bak, massavliegwiel, olieverbruik)... in mijn mening beetje overtrokken, er zijn er heeel veel van verkocht, veel zijn lekker afgeragt als bedrijfsbus. Maar er zijn er genoeg die netjes zijn, en ooit komen er toch wel kosten aan... en dan kun je er prima weer jaren mee vooruit.

Wat vragen.
Budget is 25.000-33.000. Dat zou een net basic zelfbouwcampertje toch moeten redden. Ruim genomen. 5000 slaaphefdak, 1500 keukentje, 4000 slaaphefdak, 1000 bekleden/diverse. RDW omkeuren, geen idee wat bpm etc gaat worden (rekentooltje iemand?)

Klopt mijn 'prijsindicatie'?

Verder.
- 200.000 + KM, is dit verstandig. Hebben gereden in een bus met gereviseerde bak (1 jaar) en een lading bonnen en onderhoudshistorie. 6 maanden BOVAG garantie etc. Ding rijdt perfect. Al op camperkenteken. Alleen zo vies en met veel interieurverbeterpunten, dat dat het geld niet waard is...

Graag jullie tips!

Gr. Ed
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aankoop T5 SDG 2.0 tdi (te gebruiken als camper)

Bericht door Hanz »

Hoi Ed, welkom op het forum.
Als ik het goed begrijp wil je een bedrijfsbus ombouwen naar camper. Je noemt in je kostenoverzicht twee keer een slaaphefdak, waarschijnlijk bedoel je een slaaphefdak en een slaapbank? Moeten er persé 4 slaapplaatsen in komen en moeten er dan ook 4 zitplaatsen zijn? Dat maakt de zaak wel meteen een stukje duurder.
Om gerichte adviezen te krijgen is het wel handig om te omschrijven hoe het interieur moet worden en voor hoeveel personen. En ga je zelf bouwen of laat je dat door een inbouwer doen?

Hier vind je misschien ook wel bruikbare informatie: https://www.bynomads.nl/camper-bouwen/b ... er-kosten/
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Aankoop T5 SDG 2.0 tdi (te gebruiken als camper)

Bericht door Angelo-anneveld »

Denk dat je voor 25/33K toch al wel een mooi busje kant en klaar hebt staan?
catchicamper
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2022, 16:35

Re: Aankoop T5 SDG 2.0 tdi (te gebruiken als camper)

Bericht door catchicamper »

Hanz schreef: 14 feb 2022, 12:36 Hoi Ed, welkom op het forum.
Als ik het goed begrijp wil je een bedrijfsbus ombouwen naar camper. Je noemt in je kostenoverzicht twee keer een slaaphefdak, waarschijnlijk bedoel je een slaaphefdak en een slaapbank? Moeten er persé 4 slaapplaatsen in komen en moeten er dan ook 4 zitplaatsen zijn? Dat maakt de zaak wel meteen een stukje duurder.
Om gerichte adviezen te krijgen is het wel handig om te omschrijven hoe het interieur moet worden en voor hoeveel personen. En ga je zelf bouwen of laat je dat door een inbouwer doen?

Hier vind je misschien ook wel bruikbare informatie: https://www.bynomads.nl/camper-bouwen/b ... er-kosten/
Dank! Die had ik nog niet gevonden.
catchicamper
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 feb 2022, 16:35

Re: Aankoop T5 SDG 2.0 tdi (te gebruiken als camper)

Bericht door catchicamper »

Inmiddels woensdag een afspraak staan bij een mogelijke kanshebber. Bus al op camperkenteken met een A-merk slaaphefdak. Rest zelf in te vullen. Technisch op papier goed onderhouden en optisch (op de foto's) nog in nette staat.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Aankoop T5 SDG 2.0 tdi (te gebruiken als camper)

Bericht door Multivan Generation »

catchicamper schreef: 14 feb 2022, 15:19 Inmiddels woensdag een afspraak staan bij een mogelijke kanshebber. Bus al op camperkenteken met een A-merk slaaphefdak. Rest zelf in te vullen. Technisch op papier goed onderhouden en optisch (op de foto's) nog in nette staat.
Wat noem je een A-merk slaapdak?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie