Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
voorgloeitijd
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23
voorgloeitijd
wat is de voorgloeitijd eigenlijk bij mijn bus 2.4 diesel aab duurt het 20 sec. en dan start hij ook nog eens niet tweede keer voorgloeien duurt net zo lang met hetzelfde resultaat.
betekent dit dat de gloeibougies zijn overleden of is er wat anders aan de hand.
groet sander
betekent dit dat de gloeibougies zijn overleden of is er wat anders aan de hand.
groet sander
gloeien
Met een koude motor en dit weer, kan het wel eens tegenzitten.
Vertrouw je je gloeibougies niet, dan moet je deze vervangen. Dit kost niet de wereld. Een nadeel is dat er bij de inspuitpomp een bougie zit die lastiger te bereiken is. (cil.5)
Je zou ook je pomp een kunnen laten afstellen bij een Dieselspecialist. Dit is dan van toepassing wanneer je doorgaans altijd startproblemen hebt.
Vertrouw je je gloeibougies niet, dan moet je deze vervangen. Dit kost niet de wereld. Een nadeel is dat er bij de inspuitpomp een bougie zit die lastiger te bereiken is. (cil.5)
Je zou ook je pomp een kunnen laten afstellen bij een Dieselspecialist. Dit is dan van toepassing wanneer je doorgaans altijd startproblemen hebt.
T4; 1992, AAB - 2.4 Diesel 5 cilinder. 300.000 Km.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23
Weet je zeker dat ie wel gloeit?is de zekering onder de motorkap nog heel?
Klein zwart kastje in de buurt van de accu.
En dat het relais klikt wil nog niet zeggen dat ie het ook doet!Even meten of er spanning op de zekering komt!
Heb het ook meegemaakt dat relais geen goed contact maakte,was de zekeringkast niet goed meer.Relais goed aandrukken kan wel eens helpen.
grtz.Harry
Klein zwart kastje in de buurt van de accu.
En dat het relais klikt wil nog niet zeggen dat ie het ook doet!Even meten of er spanning op de zekering komt!
Heb het ook meegemaakt dat relais geen goed contact maakte,was de zekeringkast niet goed meer.Relais goed aandrukken kan wel eens helpen.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Ook de zekering in de motorruimte?? (beide kanten meten uiteraard)sandernaomi schreef: heb de zekeringen nagekeken en die zijn allemaal goed en heb ze doorgemeten staat gewoon stroom op
Meet meteen even of alle gloeipluggen spanning krijgen tov de kop
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23
[
Ook de zekering in de motorruimte?? (beide kanten meten uiteraard)
Meet meteen even of alle gloeipluggen spanning krijgen tov de kop[/quote]
ja die zijn ook goed
moet je bij het vervangen van de gloeibougies de brandstofleidingen ook weer ontluchten wil het zelf gaan doen het lijkt me niet zo heel moeilijk
Ook de zekering in de motorruimte?? (beide kanten meten uiteraard)
Meet meteen even of alle gloeipluggen spanning krijgen tov de kop[/quote]
ja die zijn ook goed
moet je bij het vervangen van de gloeibougies de brandstofleidingen ook weer ontluchten wil het zelf gaan doen het lijkt me niet zo heel moeilijk
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
die buis die voor de radiator loopt is een koelleiding voor olie (even geen idee of het motorolie, versnellingsbakolie (lijkt me niet) of stuurbekrachtigingsolie is.
Was de olie die er uit liep:
Zwart? dan motorolie.
Rood? dan stuurbekrachtiging of als je automaat hebt misschien automaat olie
geel? dan handgeschakelde bakolie
Was de olie die er uit liep:
Zwart? dan motorolie.
Rood? dan stuurbekrachtiging of als je automaat hebt misschien automaat olie
geel? dan handgeschakelde bakolie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23
dan is het denk ik van de bak het is mooi heldere gele olieRoger B. schreef:die buis die voor de radiator loopt is een koelleiding voor olie (even geen idee of het motorolie, versnellingsbakolie (lijkt me niet) of stuurbekrachtigingsolie is.
Was de olie die er uit liep:
Zwart? dan motorolie.
Rood? dan stuurbekrachtiging of als je automaat hebt misschien automaat olie
geel? dan handgeschakelde bakolie
Buis voor je radiateur is van je stuurbekrachtiging.
Waarom heb je deze losgemaakt? Lekte die buis/koppeling al wat?
In principe moet je alleen je radiateur naar voren klappen en je kunt er aardig bij, behalve bij Cil 5 (de meest rechter)
Reken op 40-60 euro voor je gloeibougies
Waarom heb je deze losgemaakt? Lekte die buis/koppeling al wat?
In principe moet je alleen je radiateur naar voren klappen en je kunt er aardig bij, behalve bij Cil 5 (de meest rechter)
Reken op 40-60 euro voor je gloeibougies
T4; 1992, AAB - 2.4 Diesel 5 cilinder. 300.000 Km.