Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

startprobleem

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

startprobleem

Bericht door willem451 »

Als de tank vol zit start die direkt als je in de buurt komt van een 1/4 vol dan moet je lang doorstarten.
Heb brandstoffilter vervangen dat gaf geen verbetering.
Kan het een scheurtje zijn in de tankarmatuur? Boel werk om die er uit te halen wil eerst jullie mening horen. Volgens mij zit er geen voorpomp in de tank.
Betreft een 2,5TDI van 2003 490000 km
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3754
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: startprobleem

Bericht door krekwakwol »

Misschien ergens valse lucht, als de tank vol is loopt de leiding niet leeg door de cappilaire werking en als de tank nog 1/4 vol is heb je die cappilaire werking veel minder.
Als je geen tank pomp hebt zou het dat verklaren.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: startprobleem

Bericht door Multivan Generation »

willem451 schreef: 25 feb 2022, 23:46 Als de tank vol zit start die direkt als je in de buurt komt van een 1/4 vol dan moet je lang doorstarten.
Heb brandstoffilter vervangen dat gaf geen verbetering.
Kan het een scheurtje zijn in de tankarmatuur?
ja dat kan zeker, en is vanaf het interieur bereikbaar.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 673
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: startprobleem

Bericht door Jan anno NU »

Betreft een 2,5TDI van 2003 490000 km
Als het nog een T4 is?
Dan zit die tussen de voorstoelen onder de rubbermat als het goed is.
Bij bouwjaar 1992 was dat in ieder geval nog zo.
T4 2,5 TDI 2002
foolspeed
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mei 2020, 23:59

Re: startprobleem

Bericht door foolspeed »

Hier zelfde probleem, dacht eerst dat het de gloeiers waren of de accu maar kreeg opeens een aha erlebnis en heb de tank even vol gegooid en starten als een nieuwe. Heb al gehoord en gelezen dat het een bekend probleem is maar worden verschillende zaken aangegeven om het te herstellen. Nu nog wachten op de gouden tip. T4 2003 ACV 102 pk TDI
T4 2.5 TDI ACV 102pk 520.000 km :ikrij
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: startprobleem

Bericht door Multivan Generation »

Je hoeft niet te wachten, zoekfunctie even gebruiken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
foolspeed
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mei 2020, 23:59

Re: startprobleem

Bericht door foolspeed »

Heb ik en zodoende op dit draadje terecht gekomen, voor de rest vind ik alleen startproblemen ivm slechte accu of accu die niet geladen wordt. Filter lijkt het me niet te zijn want als de voorverwarmer kapot is dan zou die het ook met een volle tank doen. Dus zou het naar mijn idee in het element moeten zitten waar de brandstof word opgenomen uit de Tank. Rare is wel dat de zuheizer er naar een tijdje ook mee ophoudt en daar maakt het niet uit of de tank bijna leeg of vol is. Zuheizer gaat niet via het filter dus dan zou je denken dat er iets in de tank niet goed is daar deze volgens mij ook een aparte aansluiting op de Tank heeft. Enige wat ik me dan zou kunnen bedenken is de Tankontluchting die verstopt zit. :vraagteken :vraagteken :vraagteken
T4 2.5 TDI ACV 102pk 520.000 km :ikrij
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4865
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: startprobleem

Bericht door Hanz »

foolspeed schreef: 03 mar 2022, 17:10 Enige wat ik me dan zou kunnen bedenken is de Tankontluchting die verstopt zit. :vraagteken :vraagteken :vraagteken
Even de tankdop losdraaien en kijken of hij dan wel start. Of is dat te simpel gedacht?

En anders de zoekfunctie loslaten op zoekterm 'tankelement'.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
foolspeed
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 mei 2020, 23:59

Re: startprobleem

Bericht door foolspeed »

Tja dat zou wel heel simpel zijn ! Maar alss de ontluchting dermate dicht zit dat hij een vacuum trekt zou je dat gelijk horen als je de tankdop losdraait. Maar ga eens op Tankelement zoeken ! Thx
T4 2.5 TDI ACV 102pk 520.000 km :ikrij
Plaats reactie