Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Help, olie lekkage

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Help, olie lekkage

Bericht door bas caravelle »

Aloha allemaal,

Vanmorgen van de parkeerplaats afgereden, en een behoorlijke vlek onder de auto. Na wat onderzoek lijkt mijn kleppendeksel te lekken aan de voorzijde. :muur

Nu mijn vraag:

Kan dit zomaar gebeuren of heeft dit een andere oorzaak, er gaat immers via de EGR inlaatlucht de kleppendeksel in? :bonk

Via de dealer kan ik alleen een complete kleppendeksel krijgen, geen losse pakking ?? :bonk

Kan de zwarte geluidsisolatie van het kleppendeksel af, zonder al tevel te demonteren?? :bonk

Wie weet raad? :toppie

gr. Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Bij een automaterialen zaak kun je vaak losse pakkingen kopen.

Misschien kun je er wat mee.
Zal nog ff kijken naar Etos, kijken wat die zegt/laat zien.

Nee, helaas, is idd een complete set, das ook belachelijk zeg. Miischien bij een motoren revisie bedrijf dat die je kan helpen??


René
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

Via de automaterialen niet te leveren ( alle vier in Almere geprobeerd ) dus alleen via dealer, aangezien ik Jedi in Almere waardeloos vindt, maar bij Hoekstra in Huizen besteld. Viel mee bruto ex. 96,- euries.

Nu zit de voorzijde van het blok onder de olie, en kan je verder de olie terug vinden tot op de achterste draagarmen.

Ik vind het aleen raar dat dit ineens zo lekt. De klepdeksel wordt minimaal termisch belast zou je zeggen.

Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

die oliezooi kun je desgewenst goed eraf krijgen met bijvoorbeeld remmenreiniger :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Motor afstomen met motorreiniger programma dat de meeste wasboxen wel hebben

maar ik denk dat je je vergist.... de EGR blaas echt geen lucht in je kleppendeksel (en ook niet inde ruimte eronder (waar je nokkenas loopt)
De EGR laat lucht uit je uitlaat naar je inlaat

Welke motor heb je? bij mijn ACV uit 96 kan die kunststof kap er vrij makkelijk af als de intercooler gedemonteerd is.

Vind het wel erg vreemd dat een klepdekselpakking alleen met klepdeksel compleet leverbaar is..... wanneer is vervangen van het klepdeksel nou nodig??
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

Vandaag eens even eea goed schoon gemaakt. Kom ik erachter dat het niet alleen de kdp is, maar lekt er bij de brandstofpomp ook diesel.

De kdp is alleen via de dealer te krijgen, met kd. Waarom weet ik ook niet. :gekte

Bas

2.5 tdi acv 1997
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Plaats reactie