Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dubbele cabine

Vragen over de I.D. Buzz
Plaats reactie
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Dubbele cabine

Bericht door InfoMuis »

Beste dames en heren, weet iemand of er ook een dubbele cabine kont voor de cargo versie. Prijstechnisch zal dit wel eens interessant kunnen zijn. Ook IVN wegenbelasting voor na 2024 (Al hoewel ik geen idee heb wat voor springen onze op geldbelust politiek gaat maken) groetjes
Gebruikersavatar
Johan nr.46
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 jun 2007, 17:33

Re: Dubbele cabine

Bericht door Johan nr.46 »

Vandaag ben ik bij de presentatie van de Buzz geweest. Daar vertelde ze dat er geen dubbele cabine versie komt. Van de cargo komt ook geen lange wielbasis.
Caravelle Highline 204 pk TDI
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Dubbele cabine

Bericht door Henk250 »

Aha,dank voor de informatie.
Dan ga ik niet kijken,had voor vrijdag een afspraak staan.
Ging mij ook om een DC etc.

Gemiste kans VW.
:bonk
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dubbele cabine

Bericht door Multivan Generation »

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere leveranciers geen aftermarket DC kunnen gaan aanbieden..

Gaat er in deze toch om, of het fiscale blok er in past, toch ?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Dubbele cabine

Bericht door Henk250 »

Daar heb je wel een punt,maar als eerder gemeld,verwacht ik dat de leveringen erg lang gaan duren.
Volgens de dealer hier werden er maar 780 stuks wereldwijd uitgeleverd dit jaar.

:muur :muur
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Dubbele cabine

Bericht door InfoMuis »

Johan nr.46 schreef: 17 mei 2022, 21:33 Vandaag ben ik bij de presentatie van de Buzz geweest. Daar vertelde ze dat er geen dubbele cabine versie komt. Van de cargo komt ook geen lange wielbasis.
Bedank voor de info. Doordat hij korten is dan een korte T5, kan het fiscaal niet. Een dubbele cabine past gewoon niet.

Dan wordt het spanning voor iedereen in 2025 wat de wegenbelasting gaat worden. Blijkbaar wordt het tarief in 2025 25%, maar in 2026 het normale tarief, of dat normale tarief op bezien of diesel gebaseerd is, is mij niet duidelijk. (als het benzine(en dat lijkt zo te zijn) is dan wordt een id Buzz 150 euro wegenbelasting per maand) 1 ding weet ik zeker, iemand gaat dan elektrisch rijden. Maar ja zal onze regering die zicht hieraan houden?

Mag je mooi (extra)wegenbelasting gaan betalen op je die mooie accu ban 500 kg ook mee moet slepen. :gekte
InfoMuis
Berichten: 667
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Re: Dubbele cabine

Bericht door InfoMuis »

Heb nog een zitten kijken en meten bij mijn T5.
Qua lengte zou het wel moeten kunnen denk ik om een dubbele cabine in te bouwen. MAAAAAAAAAAAAAAAARRRRR qua hoogte niet.

Eisen: bestelauto met dubbele cabine: Ten minste 130 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm en over een lengte van ten minste 150 cm
Id buzz cargo: 1.257 meter.

Gaat dus nooit werken helaas
Plaats reactie