Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vertraagde centrale deurvergrendeling

vragen over de T4
Plaats reactie
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

vertraagde centrale deurvergrendeling

Bericht door havo »

Bij het afsluiten van de bus gaat na het sluiten aan de bestuurderskant met een behoorlijke vertraging zo'n 2 a 3 seconden pas de resterende sloten op slot. Nooit eerder gehad ;doet zich plotseling voor. Iemand enig idee waarin ik dit zoeken moet?
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: vertraagde centrale deurvergrendeling

Bericht door limburger »

gebeurt dit met afstandsbediening? of met sleutel in het slot, zoja aan beide zijde of alleen bestuurderskant? indien het laatste zou ik het daar in het motortje gaan zoeken en de sleepcontacten schoonmaken, die geven het signaal door naar de andere motortjes. heel misschien de kabelboom maar in stilstand zie ik een breuk in een kabel niet zonder beweging zomaar weer contact maken...

:driveT4 :T44EVER
havo
Berichten: 45
Lid geworden op: 07 jul 2014, 21:40

Re: vertraagde centrale deurvergrendeling

Bericht door havo »

Nee er is geen sprake van een afstandsbediening. het is een camperbus van 1992 westfalia. Het probleem doet (deed) zich voor alleen aan bij vergrendeling vanaf de bestuurderskant. Bij vergrendeling vanaf passagierskant begint alles te ratelen zonder resultaat. Uiteindelijk de trial and error
methode er op losgelaten d.w.z. flink alle deuren eens open en dicht klappen en warempel probleem opgelost.
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: vertraagde centrale deurvergrendeling

Bericht door limburger »

dan heb je de contactjes hier en daar creatief wat opgepoets :toppie

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: vertraagde centrale deurvergrendeling

Bericht door Multivan Generation »

Ik zou het slot eens demonteren, al het oude garde vet verwijderen, alles netjes weer invetten en terug monteren..
Ik denk dat dat op de lange termijn beter is.

En dat kun je doen wanneer het jou uitkomt :knipoog

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie