Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Cindy1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2022, 22:53

Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Bericht door Cindy1985 »

Op zoek naar een camper. Ik dacht aan een t4 of een t5 van rond de 15.000 a 20.000 euro. Wij zijn zelf geen klussers! We zouden heel graag hier lekker mee gaan rondreizen met de kinderen. We zoeken dus een busje met 4 slaapplaatsen. Iemand tips waar ze goede busjes verkopen?

Groetjes Cindy
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier Cindy.
Er komt hier nog wel eens wat voorbij, maar ook veel tips over do's en don'ts .
Succes met je zoektocht.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Bericht door Jan anno NU »

Welkom op :wjwnl
Dit is ook nog eens de duurste periode om een busje te scoren , lijkt wel of iedereen een campertje wil tegenwoordig dus de prijzen zijn torenhoog.

Ik zou je adviseren om eerst een VW busje te huren voor een weekend of zo , om de ruimtelijke beleving te ervaren zeg maar.
Succes
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Bericht door autocaravana »

Een keer huren kan geen kwaad inderdaad.
In het algemeen wordt de latere T4 wat hoger aangeslagen dan de vroegere T5, al heeft de T5 een wat modernere inrichting die niet per se degelijker en ruimer is.

Een originele T4 California met 2.5TDI motor zou je voor minder dan 20.000 moeten kunnen vinden, maar doe een zorgvuldige roestinspectie. Er worden ook veel niet-echte California's aangeboden die feitelijk een personenbus zijn die met het interieur van een vaak wat oudere California is ingebouwd. Zo een zou een lager prijskaartje moeten hebben.

Een T4 met een hoog kilometrage zal misschien wat meer slijtage-gevoelig zijn, maar de 2.5TDI motor gaat vaak nog wel zonder problemen door boven 500.000 km.
Hier op dit forum vind je voldoende over typische zwakke punten, al zijn het er niet erg veel.

Voor alle oudere dieselbussen geldt dat je problemen hebt of krijgt met milieuzones, is het niet in Nederland, dan wel in het buitenland.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Cindy1985
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2022, 22:53

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Bericht door Cindy1985 »

Bedankt voor jullie tips! 😊 Is het gunstiger om aan het einde van het seizoen er 1 te kopen? Gaan de prijzen dan altijd omlaag?
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Bericht door krekwakwol »

De prijzen zijn de laatste jaren omhoog gegaan, maar nu aan het begin van het seizoen is de vraag wel weer groter dan in de winter.
Het is ook lastig om de goede keuze te maken, maar als je weet wat je wilt, kun je wat gerichter zoeken.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Bericht door Lambiek »

€20.000.- is natuurlijk erg veel geld £€€€

Maar je koopt een voertuig, welke door dat milieu gedoe. Helaas een prehistorisch vervuild voertuig is

Er kunnen korte termijn natuurlijk maatregelen komen waardoor de waarde vd oude bus niet €20.000.- is, maar meer prijs van oud ijzer.

Bijvoorbeeld
kwart tarief op oude diesel camper vervald, logisch, hoef je geen raket geleerde voor te zijn

Je mag in toekomst geen stad of dorp
meer in
Enz. Weg €20.000.- omdat vele de vw camper als dagelijks vervoer gebruiken, en bij vol tarief belasting wil niemand meer deze vw buscampers
Ps
zit de bestuurder alleen in... woon-werkverkeer . wel zonnepanelen op het huis voor het milieu
Haha

Helaas, geen leuke vooruitzicht.
Euro 6 en hoger, heb je waarschijnlijk langer plezier van. Maar is natuurlijk veel duurder.

Andere kant, beter nu oude bus en plezier, avontuur dan later spijt , van had ik maar
Jepe
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2018, 19:10

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer!

Bericht door Jepe »

Hoi Cindy. Zie privé bericht.
Plaats reactie