Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 GP - van Gasunie naar minicamper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
jappie 10
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:57
Locatie: Kollumerzwaag

Re: VW T5 GP - van Gasunie naar minicamper

Bericht door jappie 10 »

Dank je wel! Leuk dat hij ook van de Gasunie is geweest. Hopelijk gingen de stickers er bij jou beter af dan bij mij, haha!? Of heb je hem zo gekocht? Ook leuk dat je het zo bij houdt op je website. Wat ben je allemaal van plan om er nog aan te gaan doen? Ik zie ook dat je hem hebt gechipt naar 140PK, hoe bevalt dat? Vond je dat je vermogen miste daarvoor?


Deze was al stickervrij en gepolijst.
Ben van plan om aan de zijkant een kastenwand te maken met een keuken.en ik moet er nog een draaiconsole in zetten.
ongeveer zoals op de foto

Het ging mij niet in eerste instantie om de 140 PK maar meer nog om een veel hoger koppel,dat geeft een veel aangenamer rijgevoel.
Vooral onderin is hij veel soepeler.
Bijlagen
2008 R.jpg
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: VW T5 GP - van Gasunie naar minicamper

Bericht door Hanz »

jappie 10 schreef: 04 feb 2020, 14:06 Ben van plan om aan de zijkant een kastenwand te maken met een keuken.en ik moet er nog een draaiconsole in zetten.
ongeveer zoals op de foto
Als je met een kastenwand aan de slag gaat zou ik je adviseren om zoveel mogelijk met schuifdeurtjes of rolluiken te werken. Draaideuren zoals op de voorbeeldfoto zijn in zo'n beperkte leefruimte bijzonder onhandig.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Stigting
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2019, 18:54

Re: VW T5 GP - van Gasunie naar minicamper

Bericht door Stigting »

Dag allemaal,

Na 3 jaar van de camper genoten te hebben met korte vakanties, staat er nu tripje met zowel einddatum als bestemming onbekend. Reden te meer om de bus wat te upgraden met extra opbergruimte en een oplossing voor de altijd slingerende lelijke afvalzak. Forumlid Remstarr had al een heeeel mooi kastje gemaakt tussen de stoelen. Helaas zit hier bij ons de standkachel, dus moesten we het iets opschuiven. Uiteindelijk besloten om deze onder de pook te maken en vervolgens de deksel van de flextrash prullenbakjes er in gemaakt. Het was wat figuurzagen, maar we zijn er blij mee zo!

Hierna:
- extra opbergruimte boven de keuken
- extra opbergruimte boven de bedrock
- fabrieksupdate van 84 naar 140pk
- froli bed in plaats van de fijne plank in het hefdak

Groet!
Bijlagen
58853E4A-3C72-4729-B9BF-8777BC1F6A3C.jpeg
7007CF42-A3E1-4496-9C14-EC7864DEF208.jpeg
C5D5174B-4C5E-4753-93FB-439F34011FF6.jpeg
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: VW T5 GP - van Gasunie naar minicamper

Bericht door guust »

Heel mooi gedaan.
Wat versta je onder fabrieksupgrade? Denk niet dat een VW dealer je bus gaat chippen.
T5.2 140 pk 4motion
Stigting
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2019, 18:54

Re: VW T5 GP - van Gasunie naar minicamper

Bericht door Stigting »

guust schreef: 20 mei 2022, 21:01 Heel mooi gedaan.
Wat versta je onder fabrieksupgrade? Denk niet dat een VW dealer je bus gaat chippen.

Dank je!
Nee, je hebt gelijk. Ik heb het inmiddels laten doen bij Vagtechniek uit Nuenen. Zij noemen het een fabrieksupdate, omdat de 84pk uitvoering verder hetzelfde geleverd is als de 140pk versie.

Rijdt wel wat lekkerder moet ik zeggen!
Plaats reactie