Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nog een start probleem

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Nog een start probleem

Bericht door Rotor »

Ik heb een 102 pk tdi van 2001.
Nu het volgende, ik gloei voor, start en hij slaat aan ...en gelijk weer af.....dus lekker doorstarten lukt niet omdat het vliegviel natuurlijk sneller draait dan de startmotor.
Dus gloei ik nogmaals voor....en dan ineens blijft hij wel doordraaien, maar ik heb geen rookpluim, dus dacht ik zou hij geen brandstof krijgen?
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen....

mvg Ton.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33890
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
als hij aanslaat en meteen weer afslaat dan lijkt het wel alsof de wegrijblokkering geactiveerd wordt door iets..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Hallo Peter, ik weet wat je bedoelt, maar laat ik het zo zeggen ....ik start en gelijk slaat hij aan maar ook gelijk weer uit....dus doorstarten lukt niet......en zou het de wegrijblokkering zijn dan draait hij langer.....het is en blijft(voorlopig) een raar iets... gr Ton.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

nee, dat is niet waar,

De startblokkering van de T4 staat starten toe, maar zodra de motor stationair loopt gaat ie uit.

Ik heb het zelfde probleem (universeel merk klapsleutels met daarin het chipje uit de originele sleutel) door de sleutel even ergens tegenaan te tikken en daarna weer te starten los ik het doorgaans op.

Maar zonder chip schijnt ie wel te starten, wel aan te slaan maar dan meteen weer af te slaan
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Ja okee dat klopt, maar hij slaat dus niet echt aan
maar laat ik zeggen hij maakt 1 slag, dus net iets sneller dan de start motor, verder nog even vermelden, dat wanneer hij eenmaal loopt, ik de hele dag geen last meer heb....even starten en dan loopt hij gelijk.......ik ben blij dat jullie even meedenken..... mvg Ton.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33890
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

wegrijblokkering bij andere VW's duurt iets langer voordat hij uit valt, maar bij een T4 is het starten, aanslaan, en meteen weer uitvallen.

De plaatsing van het spoeltje in de sleutel is zeer belanrijk en moet zo dicht mogelijk bij de uitleesspoel zitten. Een mm kan al een groot verschil geven.
Je kunt eventueel dat spoeltje met een beetje siliconenkit op zijn juiste plaats houden.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Okee, zou het aan de sleutel liggen dan zou ik er de gehele dag last van moeten hebben toch?, maar het is dus alleen als hij een nacht heeft gestaan... gr Ton.
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Verder nog iemand met een idee? mvg Ton.
Gebruikersavatar
bas caravelle
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 jan 2007, 08:51
Locatie: Huizen ( Noord Holland )

Bericht door bas caravelle »

Zou het niet zo kunnen zijn dat over de nacht er lucht in de aanvoer zou kunnen komen, mogelijk via het brandstof filter, of via een lek bij je pomp? Dan heb je hetzelfde.

Op het eerste beetje uit de leiding slaat hij even aan, vervolgens komt de luchtbel en slaat af. Dmv de tweede poging zuigt hij de luchtbel door de pomp en krijgt hij weer brandstof en blijft dus lopen.

Bas
VW Caravelle 2.5 Tdi Lwb 1997
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Ha Bas, dat is zeker een optie.....ik zal eens kijken of alles nog dicht zit......en of er misschien ergens een scheurtje in zit.....bedankt.......gr Ton.
Plaats reactie