Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T6 2015 150pk cxfa multivan 7p airco vraagje

vragen over de T6
Plaats reactie
Ceesklaver
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2022, 19:58

T6 2015 150pk cxfa multivan 7p airco vraagje

Bericht door Ceesklaver »

Hallo experts, vraagje over het bijvullen van de airco, de garage twijfelde een beetje over de hoeveelheid, en vond online 600 gram koude middel. Onze uitvoering heeft echter achterin / plafond ook een airco bediening paneel, met airco koude uitblaas roosters links en rechts boven.

Betekent dit automatisch dat we achterin een aparte verdamper hebben? En dus eigenlijk ca 900 gram moeten vullen ipv 600?

Bedankt alvast!
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T6 2015 150pk cxfa multivan 7p airco vraagje

Bericht door krekwakwol »

Als het goed is zit er een sticker onder de kap waar de inhoud en type koelmiddel op staat.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: T6 2015 150pk cxfa multivan 7p airco vraagje

Bericht door Angelo-anneveld »

Er staat een sticker onder de kap. De hoeveelheid daarvan moet je aanhouden lijkt me.

Meestal is die van een bus iets van.600? Bind me er niet op vast. Die airco leidingen gaan onder de bus door baar achteren ik zou zeker niet meer vullen dan word aangegeven
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 2015 150pk cxfa multivan 7p airco vraagje

Bericht door Multivan Generation »

Ceesklaver schreef: 16 jun 2022, 22:31 Hallo experts, vraagje over het bijvullen van de airco, de garage twijfelde een beetje over de hoeveelheid, en vond online 600 gram koude middel. Onze uitvoering heeft echter achterin / plafond ook een airco bediening paneel, met airco koude uitblaas roosters links en rechts boven.

Betekent dit automatisch dat we achterin een aparte verdamper hebben? En dus eigenlijk ca 900 gram moeten vullen ipv 600?

Bedankt alvast!
Een multivan heeft rechts achterin een aparte verdamper in combinatie met warmtewisselaar. De leidingen, te weten koelvloeistof en airco, lopen aan de bijrijders zijde onder de auto door naar achteren en komen in de rechter wielkuip naar binnen.
De warmte uitstroom is via de vloer, de koelte uitstroom via de hemel.

Bij mij staat er onder de kap de volgende sticker.
20220617_065949.jpg
Hierop staat het type koelmiddel, alsmede de vulhoeveelheid vermeldt.
In mijn geval betreft het een T5.2 multivan lange wielbasis.
Voor een T6 zou het koudemiddel type anders kunnen zijn, alsmede de vulhoeveelheid ook.
Dus even op de sticker kijken in jouw auto. Motorkap open en aan de bijrijders zijde op de grille kun je die sticker vinden.

Succes..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
MLLL
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 jan 2021, 12:02

Re: T6 2015 150pk cxfa multivan 7p airco vraagje

Bericht door MLLL »

Hmmm, ik zou een andere garage gaan zoeken...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T6 2015 150pk cxfa multivan 7p airco vraagje

Bericht door Multivan Generation »

Net even in werkplaatshandboek voor je gekeken onder T6.

Het beste antwoord op jouw specifieke vraag:
vulhoeveelheden.jpg


De goede conclusie kun je zelf wel trekken denk ik..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ceesklaver
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2022, 19:58

Re: T6 2015 150pk cxfa multivan 7p airco vraagje

Bericht door Ceesklaver »

Multivan Generation schreef: 17 jun 2022, 07:07
Een multivan heeft rechts achterin een aparte verdamper in combinatie met warmtewisselaar. De leidingen, te weten koelvloeistof en airco, lopen aan de bijrijders zijde onder de auto door naar achteren en komen in de rechter wielkuip naar binnen.
De warmte uitstroom is via de vloer, de koelte uitstroom via de hemel.
..
Succes..
Top, bedankt , ik ga even kijken of ik die leidingen kan zien naar achter, vanaf de airco compressor volgen denk ik ?

De multivan heeft helaas die sticker niet meer, door de niet originele motorkap 😀
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T6 2015 150pk cxfa multivan 7p airco vraagje

Bericht door krekwakwol »

Dat is jammer, want bij mij zit hij idd ook op de motorkap, maar je zou eens bij een vergelijkbare auto kunnen informeren. Of bij een dealer.
Maar ik zie nu al verschil qua inhoud tussen die van Peter en die van ons, terwijl wij een standaard transporter hebben.
Bijlagen
16556266737676033838409016913633.jpg
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie