Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 180PK aankoopadvies

vragen over de T5
GeeCee
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2022, 00:29

Re: T5 180PK aankoopadvies

Bericht door GeeCee »

Hanz schreef: 10 jun 2022, 16:52
GeeCee schreef: 10 jun 2022, 16:44 Helaas heeft CVH openingspost van TS blijkbaar niet zo goed gelezen. :bonk
In die openingspost lees ik dat je het probleem van de 180 pk kent en dat je de topics over die motor hebt doorgelezen.
Daarom is de vraag van Peter geheel terecht waarom je na het vergaren van al die kennis toch nog vooral naar 180 pk bussen kijkt. Daar kan je natuurlijk een goede reden voor hebben maar die vraag is nog niet beantwoord.
Peter stelt inderdaad een geheel terechte vraag, die ik ook denk ik helder heb beantwoord.
Hoef niet perse een 180pk hoor. Is meer toeval in het aanbod momenteel. Een paar weken geleden waren het bijna allemaal 140Pk's maar eigenlijk net niet genoeg vinkjes in de eisenlijst voor de prijzen die er werden gevraagd. En hoe hoger de prijs hoe meer van mijn "liefst"ook in het eisenlijstje komen.
Ook lees ik in diverse horrortopics, dat, na motorrevisie/nieuwe motor met nieuw type egr klep, deze motoren eigenlijk ook geen noemenswaardige problemen meer hebben. Dus nogmaals het is eigenlijk geheel toevallig, dat er van de wek eigenlijk voornamelijk 180 pk's worden aangeboden binnen mijn zoekparameters, terwijl dat enige weken 140 pk's waren. Maar daarvoor moest ik dit topic weer niet opstarten.
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: T5 180PK aankoopadvies

Bericht door runnerted »

Ik heb mijn T5GP 180Pk BiTDI nu 4 jaar en iets meer dan een ton bijgereden. Tellerstand staat nu op 271.000 kilometer.

Bij 175.000 kilometer is er een gereviseerde motor ingekomen inclusief nieuwe turbo.
1x met panne gestaan, EGR koeler defect. EGR laten afdoppen en uitschrijven. Spijt als haar op mijn hoofd... bus rijdt merkbaar beter maar als deze stilstaat is er achter de auto een vieze lucht. zo een typische diesel uitlaat lucht....

in de 4 jaar heeft de bus 4x onderhoudt gehad. 2x klein, 2x groot. Vorig jaar door een lekkage aan de waterpomp vroegtijdig een nieuwe distributieriem in laten bouwen.

Verder geen klagen, ik ben geen hardrijder en kom zelden boven de 140km/h. hangt regelmatig een motoraanhanger achter en in combinatie met de DSG heerlijk tuffen.

Ohja laatste keer onderhoudt was grote beurt inclusief wisselen van olie en filter in dsg. zelf gedaan en goed te doen.


Inmiddels ben ik dus een redelijk lange gebruiker van de 180pk uitvoering en ben er goed over te spreken :adhd
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: T5 180PK aankoopadvies

Bericht door Lambiek »

Dus na ca 4000km na aankoop van je bus , moest je een compleet nieuwe motor laten monteren ?

En toch tevreden.
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: T5 180PK aankoopadvies

Bericht door runnerted »

Ik heb het verhaal niet helemaal verteld zie ik.

op een kilometerstand van 176219 kocht mijn kameraad de bus in 2017. 189647 kilometer stond erop en toen is er een gereviseerde motor ingekomen inclusief turbo's, vliegwiel, aandrijfassen en noem het maar op.. ik heb sinds 9 Januari 2018 de bus in bezit en toen stond er 193679 kilometer op... ik ben dus zelf in de war ik dacht dat ik hem met de eerder genoemde stand kocht. ruim 77.000 kilometer gereden dus pas.. voelt als meer maar hij rijdt gewoon super.

Ik kocht de bus dus pas toen de andere motor erin zat en daarna heb ik los van de egr koeler geen problemen ondervonden.
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: T5 180PK aankoopadvies

Bericht door Lambiek »

Dus de kameraad

Investeert ? € 6000+.- ??? Aan nieuwe motor

En verkoopt 5000km later de beste bus ooit aan jou.

Goed verhaal.
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: T5 180PK aankoopadvies

Bericht door runnerted »

Ik geef aan wat mijn ervaring is met de auto, hoe en wat eromheem is bijzaak lijkt me..

Jouw opmerking komt erg aanvallend over
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Plaats reactie