Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Afstellen schuifdeur T4

vragen over de T4
Plaats reactie
BRoumen
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2019, 14:18

Afstellen schuifdeur T4

Bericht door BRoumen »

Hallo allemaal,

De schuifdeur van mijn T4 loopt/sluit niet goed. Het probleem lijkt m.n. te zitten in de geleider aan de onderkant. Deze lijkt door te zakken waardoor er veel speling is in de deur aan die kant. De deur kan daar makkelijk een stuk opgetild worden, wat volgens mij niet mogelijk zou moeten zijn..

De geleider die er nu inzit heb ik een jaar of twee geleden vervangen, de rollertjes zijn dus niet versleten. Wellicht is dat onderdeel niet echt van goede kwaliteit en zou ik er een betere in moeten plaatsen, of hebben we iets verkeerd gedaan in de afstelling. Er klopt daar sowieso iets niet, want we hebben wat ringen er tussen moeten plaatsen om de deur fatsoenlijk op hoogte te krijgen.

Ik ben met de bus naar de lokale volkswagen garage gereden in de hoop onderdelen te kunnen bestellen. Daar werd me echter verteld dat de benodigde onderdelen (o.a. de geleiders en vangplaten) niet meer verkrijgbaar zijn. De monteur gaf aan dat het probleem wordt veroorzaakt doordat er teveel speling op de deur zit bij de geleider aan de onderkant.

Heeft een van jullie ervaring met aftermarket onderdelen voor de T4 schuifdeur die goed passen en van goede kwaliteit zijn? Of nog andere tips over het afstellen van de deur? Foto's/een filmpje van hoe mijn schuifdeur er aan toe is vind je hier: https://photos.app.goo.gl/2piezQ3JcaAfFjcf6

Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Afstellen schuifdeur T4

Bericht door Snautzer »

:zwaai eldiape.com en dan naar schuifdeur. En even deze site bookmarken.
Plaats reactie