Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

NKC camperverzekering en eigen risico

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33764
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door Multivan Generation »

Ik maak daarvoor wel een ander topic aan 😉
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Busfever
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 jun 2019, 19:47
Locatie: gem. Bunnik
Contacteer:

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door Busfever »

Ik overweeg over te stappen naar centraal beheer

https://www.centraalbeheer.nl/verzekeri ... 1KEALw_wcB
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2027
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door chv »

Ik ben (voorlopig) verzekerd bij Centraal Beheer.
Maar zij stellen als uitdrukkelijke voorwaarde dat je hem alleen als kampeermiddel mag gebruiken, niet voor dagelijks gebruik of woon/werkverkeer.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door Beckontheroad »

chv schreef: 09 jul 2022, 15:54 Ik ben (voorlopig) verzekerd bij Centraal Beheer.
Maar zij stellen als uitdrukkelijke voorwaarde dat je hem alleen als kampeermiddel mag gebruiken, niet voor dagelijks gebruik of woon/werkverkeer.

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Ja das dan wel jammer. Ww- verkeer snap ik, maar rundumhause is toch geen werk... Maar of t direct vakantie is, al voelt t vaak wel zo. De vraag is dan ook wat is vakantie? Bij mijn reisverzekering gaf men aan dat je elders verbleef en dat geboekt had.. ja lekker met je camper...boek nooit wat, behalve een ferry...
Lastig aan te tonen dat je igv een ongeval ook/ of niet met vakantie was...
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33764
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door Multivan Generation »

Banden test heb ik hier gezet..

viewtopic.php?t=68820

Doe er je voordeel mee
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
freek
Berichten: 684
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door freek »

Nog even terugkomend op de camperverzekeringen: heb Camperverzekerd gebeld en die valt af voor een caskoverzekering voor onze T4.
Zij accepteren alleen campers voor de caskoverzekering als de taxatiewaarde minimaal 15.000 bedraagt :groteogen
En ja, een bearlock is dan ook verplicht (vanaf WA Extra). NKC hanteert andere voorwaarden: taxatiewaarde vanaf 5000,- en geen bearlock (in ieder geval niet voor onze T4 en de T5).
Aveco blijkt ook een minimum taxatiewaarde van 15.000 te hanteren voor een caskoverzekering...
Zo hebben ze allemaal wat....
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door bvddobb »

En als je een niet zo hoge taxatiewaarde hebt, heb je dan weer een goede kans dat als je in het buitenland komt stil te staan, een verzekeraar je bus niet eens wil repatriëren, omdat de kosten daarvan hoger zijn dan de taxatiewaarde… Dan geven ze een total loss, en kun jij je bus achterlaten. Daar zijn op dit forum al verschillende voorbeelden van voorbij gekomen.

Wij zijn verzekerd via NKC. Misschien niet de goedkoopste. Maar de 2 keer dat we ze nodig hadden zijn we zeer snel en goed en zonder gedoe geholpen. Denk aan ons laatste avontuur: repatriëring vanuit Trondheim, hotel, dure KLM-tickets voor ons en repatriëring van de bus snel en zonder gedoe geregeld. En met de taxatie/vastzetten van de waarde elke 5 jaar weten we ook goed waar we aan toe zijn. En we hebben daar in totaal over de afgelopen 8 jaar maar 3% waardevermindering gehad… En woon-werkverkeer, privé-gebruik en -uitlenen is ook verzekerd, zonder km-beperking.
Gemoedsrust is ook wat waard, en dat is toch de enige reden waarom je je verzekert?

Nou ja, we wensen je veel wijsheid in je keuze! Laat je nog eens weten wat het geworden is, en waarom?
freek
Berichten: 684
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door freek »

ik kan het topic nog wat oprekken naar taxaties en schade-afhandeling ;-). Wij hebben dus 2 campers en een "oldtimer": een T5 camper, een T4 camper en een Citroen CX. De T4 en T5 zijn beide casko verzekerd bij NKC en zijn beide getaxeerd door een taxateur van CED (NKC werkt samen met CED). Taxatiewaarde staat 5 jaar vast. Vorig jaar is de T5 voor de 2e keer getaxeerd en ik was uiterst tevreden met deze taxtatie: de waarde was in 5 jaar maar 2500 gedaald en was nog steeds hoog vind ik. Toen wij de T4 2 jaar geleden naar camper hadden omgebouwd heeft een andere taxateur van CED de waarde vastgesteld. En de waarde daarvan vonden wij teleurstellend laag als we vergeleken met de prijzen van zelfbouw T4's die er veel minder mooi uitzagen.
Toch maar geaccepteerd tot deze week weer een (niet-CED) taxateur langs kwam voor de CX en ik hem de waarde van de T4 vertelde. Hij vond het belachelijk laag: een T4 syncro zonder camper ombouw zou al meer opbrengen... Kortom: volgende week wordt de T4 opnieuw getaxeerd. Dit is natuurlijk redelijk absurd.
Met onze T5 werden we weer eens met onze neus op de feiten (kleine lettertjes..) gedrukt. Ik dacht dat we met de schadeafhandeling van de T5 gezien de waarde wel goed zaten, maar dat loopt maar met een sisser goed af. Wat blijkt: in eerst instantie werd gedacht dat het schadeherstel 2/3 van de taxatiewaarde mag kosten. In mijn geval zou dat geen enkel probleem opleveren ondanks de forse schade: tussen 10.000 en 12.000. Maar wat blijkt NKC vergoed slechts het verschil tussen taxatiewaarde en de dagwaarde na schade. En de schadetaxateur (van CED) dacht dat, gezien de markt voor campers, de dagwaarde nog 10.000 bedraagt. En dus mag het schadeherstel in mijn geval maar 10.000 kosten terwijl de kans bestaat dat dit niet voldoende is. Nu kan er wel op bezuinigd worden en zal het wel goed komen maar het is wel idioot dat je nota bene met een verhaalbare schade de kans loopt dat je gedupeerd wordt. Bij bijvoorbeeld Camperverzekerd wordt altijd de 2/3 regel toegepast en wordt niet gekeken naar de "dagwaarde" (die overigens normaal gesproken pas bekend is as je afstand doet van het "wrak" en er op geboden kan worden). Maar NKC maakt hier dus geen onderscheid tussen schade en totaalverlies. Kortom: als je twijfelt of je taxatiewaarde wel reeel is, laat een ander de taxatie uitvoeren. De ene taxateur is de andere niet ondanks dat ze allen aangesloten zijn bij de FEHAC of VRT. Die 130,- kan wel eens peanuts zijn als je ooit met schade of diefstal (of repatriëring zoals bvddobb schrijft) te maken krijgt.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door Beckontheroad »

Begrijp uit je verhaal dat de tegenpartij schuldig is?
Wat doet NKC dan moeilijk? Jou casco verzekering bij NKC is alleen relevant als de tegenpartij niet betaald/ insolvabel is.
Is die ook bij NKC verzekerd?
( Meegemaakt bij een verzekeraar waar schades met andere verzekeraars werden geswapt)

Sterkte met herstel
Zoals een maatje zei over verzekeringen:
1 ding is zeker, dat je je geld kwijt bent
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
freek
Berichten: 684
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door freek »

Beckontheroad schreef: 24 jul 2022, 19:57 Begrijp uit je verhaal dat de tegenpartij schuldig is?
Klopt. Wij stonden voor het stoplicht te wachten en de tegenpartij reed tegen de achterzijde. Gevolg is dat de D stijl linksonder en het chassis achter de achterbumper links is ingedrukt. Moet een nieuw stuk ingezet worden. Geen harde klap maar je hebt zo een bak schade..
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door Beckontheroad »

Er boven op blijven rg NKC en je nix wijs laten maken, tegenpartij is degene waar je zaken mee doet, al of niet via NKC
Hou in de gaten of ze aan t eind geen no claim of eigen risico in rekening brengen ;)

Heb vreemde dingen gezien.
Maar als je kort blijft reageren, zijn ze vaak alert zoals t hoort.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
peetjeadhdtje
Berichten: 1005
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door peetjeadhdtje »

Alles over de mail indien mogelijk. Hun nemen ieder gesprek met toezeggingen
op maar dan heb jij het nog niet.

Ik kreeg telefonisch een waarde aangeboden voor mijn total loss California. Ik vroeg mij per mail te laten zien hoe ze de waarde bepaalden. Bleek op basis van 1 minder uitgeruste california van een dealer, die me vertelde dat ze gebeld hadden.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: NKC camperverzekering en eigen risico

Bericht door Beckontheroad »

peetjeadhdtje schreef: 28 jul 2022, 11:01 Alles over de mail indien mogelijk. Hun nemen ieder gesprek met toezeggingen
op maar dan heb jij het nog niet.

Ik kreeg telefonisch een waarde aangeboden voor mijn total loss California. Ik vroeg mij per mail te laten zien hoe ze de waarde bepaalden. Bleek op basis van 1 minder uitgeruste california van een dealer, die me vertelde dat ze gebeld hadden.
Heel goed hou t fact bases;)
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Plaats reactie