Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Discover Media defect? - inmiddels gerepareerd

vragen over de T6
Plaats reactie
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Discover Media defect? - inmiddels gerepareerd

Bericht door MGA1600 »

In onze Multivan van 2017 zit een ‘ Composition Media, Discover Media systeem op de gebruiksaanwijzing aangeduid als PQ VWN. Voorzien van camera, navigatie, sd kaartlezers en CD speler en een externe USB aansluiting.

Sinds kort lijkt een deel (hoek rechtsboven) van het touchscreen ‘dood’, waardoor ik bijvoorbeeld niet meer in staat ben de rijrichting op het scherm te wijzigen. De ‘terug’ knop’ rechtsboven op het scherm werkt ook niet meer.

Is er iemand die dit probleem herkent en belangrijker een oplossing weet of kan vertellen hoe/waar ik dat gerepareerd kan krijgen?

Alternatief: bestaat er een passend systeem dat voorzien is van Apple CarPlay?

Ik hoor het erg graag!

Dank bij voorbaat

Huib
Laatst gewijzigd door MGA1600 op 29 jul 2022, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Discover Media defect?

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb pas een Kenwood DMX-9720 XDS geplaatst.
Mijn eerste ervaringen er mee zijn wauw !

Zie hier:
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Discover Media defect?

Bericht door Beckontheroad »

Multivan Generation schreef: 23 jul 2022, 19:40 Ik heb pas een Kenwood DMX-9720 XDS geplaatst.
Mijn eerste ervaringen er mee zijn wauw !

Zie hier:
Mooi apparaat,nog mooier dat je er blij mee bent.
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: Discover Media defect?

Bericht door GertjanvD »

Hetzelfde had ik bij de T6 bj aug 2015, die ik vorig jaar heb aangeschaft.
Na enig googlen kwam ik er achter dat dit een bekend probleem is.
Er is een bedrijf (naam weet ik niet meer) in de buurt van Apeldoorn dat de schermen reviseert.
Voor particulieren is er op afspraak een klaar-terwijl-u-wacht service, waarbij ze je oude scherm innemen.
Via garages kan het ook, dan sturen ze het nieuwe scherm naar hun.
Was wel erg duur, maar leek betrouwbaar.
Via dit forum in contact gekomen met iemand omgeving Utrecht (volgens mij ook actief op Passat forum), die op hobby basis hetzelfde doet.
Klusje kon bij hem op de stoep en was zo gepiept.
Tegelijkertijd Apple carplay actief gemaakt en nieuwste software geïnstalleerd.
Als ik mij niet vergis was ik ongeveer €150 kwijt.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Discover Media defect?

Bericht door Beckontheroad »

GertjanvD schreef: 24 jul 2022, 08:08 Hetzelfde had ik bij de T6 bj aug 2015, die ik vorig jaar heb aangeschaft.
Na enig googlen kwam ik er achter dat dit een bekend probleem is.
Er is een bedrijf (naam weet ik niet meer) in de buurt van Apeldoorn dat de schermen reviseert.
Voor particulieren is er op afspraak een klaar-terwijl-u-wacht service, waarbij ze je oude scherm innemen.
Via garages kan het ook, dan sturen ze het nieuwe scherm naar hun.
Was wel erg duur, maar leek betrouwbaar.
Via dit forum in contact gekomen met iemand omgeving Utrecht (volgens mij ook actief op Passat forum), die op hobby basis hetzelfde doet.
Klusje kon bij hem op de stoep en was zo gepiept.
Tegelijkertijd Apple carplay actief gemaakt en nieuwste software geïnstalleerd.
Als ik mij niet vergis was ik ongeveer €150 kwijt.
Idd Passat forum zit in Woerden. Ben er ook geweest, weet er veel van.

Maar kon me uiteindelijk niet helpen voor m'n bus, toen werd t aftermarket.;) Met Android/Apple. Werkt subliem.
Maar goed mn bus is dan 5 jaar ouder dan die van ds.

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Discover Media defect?

Bericht door MGA1600 »

Dank voor de tips en ervaringen! Ik heb inmiddels contact gehad net RVE uit Woerden die mij op korte termijn zal helpen op klaar-terwijl-ik-wacht basis. Hij gaat dan ook CarPlay activeren, beide samen voor een keurig prijsje.
pietbr.
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 sep 2011, 18:40

Re: Discover Media defect?

Bericht door pietbr. »

Ben afgelopen zaterdag in Woerden geweest voor een nieuw beeldscherm, super geholpen en voor een nette prijs. Rob weet wat hij doe. Perfect!!!
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: Discover Media defect?

Bericht door MGA1600 »

Vandaag ben ik bij Rob van. Eck in Woerden geweest. Hij heeft een nieuw scherm geplaatst, de software ge-update en alles vrijgemaakt zodat de radio nu over o.a. CarPlay en Voice command beschikt etc. In 3 kwartier klaar, werkt als een trein en op de terug weg lekker kunnen navigeren met Google Maps, Flitsmeister en Spotify. Bij mee, werkt perfect! De totale operatie kostte 175 euro met een jaar garantie.
Plaats reactie