Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
LindadeJong
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 aug 2022, 00:31

Voorstellen

Bericht door LindadeJong »

Goedemiddag,

Mijn naam is Linda en ik ben nieuw op dit forum. Ons plan is om volgend voorjaar een camper te kopen. Een Volkswagen (gezien de prijs en milieu eisen wsl een T5) met hefdak. Nu hebben we gekeken bij fabriekscampers maar die zijn helaas onbetaalbaar voor ons (€70000 ben je zomaar kwijt). Het zal dus zga zeker een zelfbouw worden. Nou ja..zelf…we hebben vier linkerhanden dus we moeten dat echt uitbesteden;-). Wat is jullie ervaring met dergelijke bedrijven en waar moeten we op letten? We willen het liefst 1 met Max bv 175.000 km op de teller en niet ouder dan uit 2011 ongeveer. Wat zouden de kosten zijn incl keukeninrichting, 4 zitplaatsen, trekhaak en graag parkeersensoren? We zijn echt nieuw op dit gebied hoor dus mss zeg en vraag ik gekke dingen maar ik hoop dat jullie mij dat vergeven :bonk . Alvast veel dank voor alle tips!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Voorstellen

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum en alvast succes met je zoektocht. Wat de prijs voor een T5 California betreft ben je wel wat pessimistisch met minimaal 70.000.
Een T5 California van na 2011 en minder dan 200.000 km is wel te vinden voor zo'n 45-50.000.
Maar misschien is dat ook nog boven je budget. Zoals altijd bij dit soort vragen; het maximale budget is bepalend voor wat je kunt verwachten.
En een trekhaak en parkeersensoren kan je later makkelijk plaatsen, dus daar zou ik mijn keuze niet door laten bepalen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Voorstellen

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier.

Als je niet te veel budget hebt, zou ik eens bij Atrion informeren. https://www.dubbelcabine.com/
Geen topkwaliteit product maar wel te betalen.
Als parkeersensoren een eis zijn en ze zitten er niet op, zou ik ze laten plaatsen voor of gelijk met de ombouw i.v.m. de bedrading trekken.
Maar er zijn natuurlijk veel meer camperombouwers, hangt ook af van de regio waar je woont.
De meeste camperbouwers regelen ook de keuring naar kampeerwagen voor je bij het RDW.
Succes ermee!
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Multivan Generation »

@lindadejong,
Zie de PB die ik je gestuurd heb.

Met vriendelijke groeten

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
LindadeJong
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 aug 2022, 00:31

Re: Voorstellen

Bericht door LindadeJong »

dank voor alle reacties tot nu toe.
@ krekwalwol Ik ga daar zeker even kijken en dank voor de tip mbt de parkeersensoren
@Hanz. We zijn gister nog wezen kijken (Randstad) en de prijzen liepen voor een originele California uiteen van 60.000€ tot over een ton. Wel waren ze vooral vrij nieuw hoor (van 2017). Ons budget is om en nabij de 35000€. Maar dan moet wel echt naar onze zin zijn. En je hebt gelijk wb de trekhaak en parkeersensoren (ik wist niet dat je die er ook later in kan laten zetten). Met zo’n bus lijkt me dat wel fijn, we hebben het nu op onze gewone auto ook en dat went echt snel.
@Peter ik heb je pb gelezen en ik ga je berichtje zeker bewaren, succes met je nieuwe project

Nog meer tips zijn welkom (wij wonen in Noord Holland dus zeker daar in de buurt zijn alle tips mbt camperbouwers welkom)
Gr
Linda
Plaats reactie