Bij ons in de wijk staan er zo ook 3 auto's. Heb er toen naar gevraagd bij een en die heeft het uitgelegd. BPM bedrag wordt dan wel bepaald op basis van NL catalogusprijs en niet de Belgische..Snautzer schreef: 12 aug 2022, 22:21 https://www.nederlandwereldwijd.nl/auto ... s-kenteken
Mijn buurman werkt al jaren voor een voor een Belgisch bedrijf. Bedrijf betaald bpm et voila Mooie super duper Volvo op belgisch kenteken geheel legaal. En hij is zeer zeker niet de enige.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Belgen bij Terracamper voor aankoop
- Multivan Generation
- Berichten: 34218
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 feb 2022, 07:31
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
@iedereen: als iedereen belastingen ontduikt, eindig je met putten in de straten....behalve voor je eigen deur dan waarschijnlijk. Dat alles legaal en correct en veilig moet zijn is voor ons de prioriteit. Daarom dat we het laten doen op deze manier door een gespecialiseerd bedrijf en dat kost dan weer extra. België is zeer streng (strenger dan het al secure Zwitserland) en volgt de letter van de opgegeven fabriekswaarden. Je betaalt naargelang je vervuilt. Bouw je je standaard voertuig om, dan moet je een belasting betalen naargelang de grootte van de meer of minder vervuiling die het veroorzaakt bvb. Waarom België zo moeilijk is, daar kan je oeverloos meningen over schrijven. Het is wat het is.
Verschillende ombouwfirma' s in België zeggen dat de enige manier om zo een expeditievoertuig zoals het onze te keuren/valideren deze weg is die we moeten volgen. Minimum 1 dag , in ons geval met de Duitse nummerplaten, tot max 2 maanden mee rondrijden.
Het valideringsproces neemt gerust meer dan een maand in beslag. De leveringstijd van het omgebouwde voertuig is sowieso nu al 14 maanden! Dus geen klus voor de ongeduldigen.
Wordt vervolgd.
Mark en Heidi
Verschillende ombouwfirma' s in België zeggen dat de enige manier om zo een expeditievoertuig zoals het onze te keuren/valideren deze weg is die we moeten volgen. Minimum 1 dag , in ons geval met de Duitse nummerplaten, tot max 2 maanden mee rondrijden.
Het valideringsproces neemt gerust meer dan een maand in beslag. De leveringstijd van het omgebouwde voertuig is sowieso nu al 14 maanden! Dus geen klus voor de ongeduldigen.
Wordt vervolgd.
Mark en Heidi
- Multivan Generation
- Berichten: 34218
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
Op welk type Duitse platen wil je dan 2 maanden rond gaan rijden,
want daarmee betaal je geen rijtaks in België
Ik snap het doel, het verwerven van een gewenste droombus, maar de manier waarop,
dus zelf rijden met een bus met Duitse platen gedurende 2 maanden, als Belg in België,
daarvan denk ik niet dat het toegestaan is.
Als de bus zeg 2 maanden op Duitse kentekenplaten staat, maar hij wordt ergens in België gedurende die periode gestald,
zonder er mee gebruik te maken van de openbare weg en die Duitse platen, dan zul je op garage platen naar een invoerkeuring mogen rijden, zo vermoed ik.. In Nederland hebben we daar een ééndags kenteken voor (en die platen mogen we zelf maken )
groeten Peter
want daarmee betaal je geen rijtaks in België
Ik snap het doel, het verwerven van een gewenste droombus, maar de manier waarop,
dus zelf rijden met een bus met Duitse platen gedurende 2 maanden, als Belg in België,
daarvan denk ik niet dat het toegestaan is.
Als de bus zeg 2 maanden op Duitse kentekenplaten staat, maar hij wordt ergens in België gedurende die periode gestald,
zonder er mee gebruik te maken van de openbare weg en die Duitse platen, dan zul je op garage platen naar een invoerkeuring mogen rijden, zo vermoed ik.. In Nederland hebben we daar een ééndags kenteken voor (en die platen mogen we zelf maken )
groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 feb 2022, 07:31
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
@Peter van Multivan Generation: dit is de enige nog doenbare weg naar validatie van een te importeren Europees voertuig in België. Helaas. Anderen hebben het op eigen manier geprobeerd en dat heeft hen veel kopzorgen en veel veel tijd gekost, we spreken over meer dan een jaar miserie.
We gaan het voertuig hoofdzakelijk in Duitsland eerst grondig leren gebruiken(er is sowieso een Seikel test WE voorzien voor iedere wagen bij Terracamper aangekocht), en blijft ook die maand(en) in Duitsland. Het voertuig wordt daarna in België zeer weinig gebruikt op de weg... en eigenlijk ook niet in West -Europa waar maar een paar procentjes publieke ongeasfalteerde wegen kunnen verkend worden. Al snel kom je (ook in Finland) op privéterrein terecht. Het voertuig is geschikt voor Afrika, Oost -Europa, Noord - en Zuid-Amerika, Oceanië etc.
Het interessante aan de Terracamper ombouw is dat we alles, buiten de 2 smalle technische delen, snel kunnen demonteren en alles zeer stevig en schokbestendig is. Alle kampeeronderdelen moeten zo hoogwaardig,duurzaam en zo praktisch mogelijk zijn, om na 10/20 jaar gebruik nog volledig in orde aan de volgende te kunnen worden doorgegeven (kasten, kookfornuis,ijskast etc).
Er wordt ook een uitleesapparaat meegegeven om ernstige motor -en electronikastoringen te detecteren en aan VW te kunnen doormailen om eventueel onderdelen te bestellen.
Het voertuig moet minstens 5 dagen off-grid vast op één plek kunnen blijven, 750km actieradius (door laag verbruik) hebben en medium zwaar terrein en hellingen langdurig aankunnen. Bij gevaar (natuurbrand) moeten we ook binnen de 2 minuten kunnen vertrekken (bestuurdersstoel wordt niet-draaibaar bvb).
We hebben al een tiental jaar nu met alle mogelijke gehuurde types alle terrein campervans gereden en we ergerden ons eigenlijk enkel aan de kleine actieradius door het hoge verbruik van die Jeeps, Landrovers en Toyotas. Niks ergers dan rechtsomkeer te moeten maken wanneer de route echt interessant wordt.
Het kamperen buiten moet je graag doen, is niet altijd glamoureus en met meerdere personen enkel mogelijk als iedereen zijn taken kent, samenwerkt en het gebruikte materiaal praktisch is.
Wat kost het overlanden voor ons, wat weten we al? Als je niet teveel gaat rondrijden, maar meerdere dagen geniet van je "dispersed of wild campsite", dan kwamen wij toe met 1000 euro/maand voor twee personen (en zeker een lagere ecologische voetafdruk dan als we gewoon zelfs zouden thuisblijven).
De slijtagekosten, die zullen er komen (bvb na 80.000 km vervanging koppeling, na 100.000km de aandrijfassen bovenop de onderhoudsbeurten en andere slijtage)
Wordt vervolgd maar dat kan nog even duren. Alle autobouwers hebben nu onvoorspelbare en meestal lange levertijden.
Groeten
H&M
We gaan het voertuig hoofdzakelijk in Duitsland eerst grondig leren gebruiken(er is sowieso een Seikel test WE voorzien voor iedere wagen bij Terracamper aangekocht), en blijft ook die maand(en) in Duitsland. Het voertuig wordt daarna in België zeer weinig gebruikt op de weg... en eigenlijk ook niet in West -Europa waar maar een paar procentjes publieke ongeasfalteerde wegen kunnen verkend worden. Al snel kom je (ook in Finland) op privéterrein terecht. Het voertuig is geschikt voor Afrika, Oost -Europa, Noord - en Zuid-Amerika, Oceanië etc.
Het interessante aan de Terracamper ombouw is dat we alles, buiten de 2 smalle technische delen, snel kunnen demonteren en alles zeer stevig en schokbestendig is. Alle kampeeronderdelen moeten zo hoogwaardig,duurzaam en zo praktisch mogelijk zijn, om na 10/20 jaar gebruik nog volledig in orde aan de volgende te kunnen worden doorgegeven (kasten, kookfornuis,ijskast etc).
Er wordt ook een uitleesapparaat meegegeven om ernstige motor -en electronikastoringen te detecteren en aan VW te kunnen doormailen om eventueel onderdelen te bestellen.
Het voertuig moet minstens 5 dagen off-grid vast op één plek kunnen blijven, 750km actieradius (door laag verbruik) hebben en medium zwaar terrein en hellingen langdurig aankunnen. Bij gevaar (natuurbrand) moeten we ook binnen de 2 minuten kunnen vertrekken (bestuurdersstoel wordt niet-draaibaar bvb).
We hebben al een tiental jaar nu met alle mogelijke gehuurde types alle terrein campervans gereden en we ergerden ons eigenlijk enkel aan de kleine actieradius door het hoge verbruik van die Jeeps, Landrovers en Toyotas. Niks ergers dan rechtsomkeer te moeten maken wanneer de route echt interessant wordt.
Het kamperen buiten moet je graag doen, is niet altijd glamoureus en met meerdere personen enkel mogelijk als iedereen zijn taken kent, samenwerkt en het gebruikte materiaal praktisch is.
Wat kost het overlanden voor ons, wat weten we al? Als je niet teveel gaat rondrijden, maar meerdere dagen geniet van je "dispersed of wild campsite", dan kwamen wij toe met 1000 euro/maand voor twee personen (en zeker een lagere ecologische voetafdruk dan als we gewoon zelfs zouden thuisblijven).
De slijtagekosten, die zullen er komen (bvb na 80.000 km vervanging koppeling, na 100.000km de aandrijfassen bovenop de onderhoudsbeurten en andere slijtage)
Wordt vervolgd maar dat kan nog even duren. Alle autobouwers hebben nu onvoorspelbare en meestal lange levertijden.
Groeten
H&M
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
80.000km voor een koppeling zou wel heel snel zijn hoor . Die gaan normaalgezien toch wel 200.000km mee ,zelfs bij intensiever gebruik.gruunengiftig schreef: 13 aug 2022, 19:17
De slijtagekosten, die zullen er komen (bvb na 80.000 km vervanging koppeling, na 100.000km de aandrijfassen bovenop de onderhoudsbeurten en andere slijtage)
Wordt vervolgd maar dat kan nog even duren. Alle autobouwers hebben nu onvoorspelbare en meestal lange levertijden.
Groeten
H&M
Heb je een handgeschakelde of dsg versie besteld ?
Je zal in ieder geval wel met een behoorlijk exclusieve wagen rondrijden , en zeker in Belgie .
Mijn collega heeft een paar jaar geleden zijn nieuwe 4x4 (geen VW) ook gekocht in Duitsland , en in Belgie ingevoerd via een gespecialiseerde firma (en dus ook enkele maanden op Duits kenteken gereden) . Ik heb mijn new Crafter via deze firma ook laten homolgeren naar camper (nadat ik de ombouw had gedaan van lichte vracht naar camperinterieur)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
Dat hangt er vanaf op welke manier die auto ingeschreven is : duitse kenteken op naam van de Belgische eigenaar , of duitse kenteken op naam van de gespecialiseerde firma (die ook een zetel heeft in Duitsland) .bvddobb schreef: 12 aug 2022, 17:51 Klinkt goed, maar het is dus nog even afwachten. Mag je in België als Belg in een auto met Duits kenteken rondrijden? In Nederland mag dat dan weer niet…
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 feb 2022, 07:31
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
@Pascal-141: op een steile helling op slecht terrein met VW transporter DSG 4M: achteruitrijden kan snel misgaan (geen tractie) en bergop is de eerste versnelling van de Volkswagen Transporter net niet kort genoeg. De DSG is ook een gecompliceerd stuk mechaniek en weegt 15kg zwaarder dan de handgeschakelde. Ga je grotere off-road banden plaatsen, dan wordt het nog moeilijker met de standaard DSG. Enige optie wordt dan een aangepaste versnellingsbak en bij de Transporter enkel voor handgeschakelde versie. Omwille van de betrouwbaarheid is de onze een 150pk. De 190pk versie wordt overal afgeraden. Voor diegene die ook geïnteresseerd zijn in ophanging voor alle terrein ===> luchtvering ten stelligste af te raden. We willen alles zo eenvoudig mogelijk houden qua techniek zodat we ook in afgelegen gebieden nog kunnen depanneren.
De eigenaar van Terracamper (Lars Cramer) heeft een zeer goede kennis van de mogelijkheden van de VW Transporter door eigen ervaring en een lijstje getoond van wat hij allemaal al heeft vervangen aan zijn eigen Terock. Hij is zeer eerlijk hierover. Zijn voertuig wordt wel zwaar gebruikt en daarna uitvoerig beoordeeld.
Het voertuig is niet bedoeld om er mee in België rond te rijden, het ziet er binnen ook niet gezellig en ruim uit. Het dient enkel om op de afgelegen plaats te geraken om dan van het natuurschoon buiten te gaan genieten. Binnen zitten we enkel bij zeer slechte weersomstandigeheden en om te slapen.
Groeten
H&M
De eigenaar van Terracamper (Lars Cramer) heeft een zeer goede kennis van de mogelijkheden van de VW Transporter door eigen ervaring en een lijstje getoond van wat hij allemaal al heeft vervangen aan zijn eigen Terock. Hij is zeer eerlijk hierover. Zijn voertuig wordt wel zwaar gebruikt en daarna uitvoerig beoordeeld.
Het voertuig is niet bedoeld om er mee in België rond te rijden, het ziet er binnen ook niet gezellig en ruim uit. Het dient enkel om op de afgelegen plaats te geraken om dan van het natuurschoon buiten te gaan genieten. Binnen zitten we enkel bij zeer slechte weersomstandigeheden en om te slapen.
Groeten
H&M
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
Gezien jullie plannen begrijpen we heel goed dat jullie voor de Terra-variant gaan. Wij hebben destijds, toen wij met onze bus de offroadcursus van Seikel en Terra deden in Duitsland, de bouwer ontmoet en diverse varianten gezien en meegemaakt (incl. die van die Belgen waar wij jullie mee in contact hebben gebracht). Van alle ombouwingen, aanpassingen en uitrustingen die wij kennen is dit de meest robuuste overland-versie die je van een VW-bus kunt maken. Hadden wij alles vantevoren geweten waren we misschien ook wel die richting op hegaan, ipv. aanpassingen maken aan een ‘standaard’ 4Motion California.
Maar de prijs (we zullen er maar niet naar vragen) die jullie nu moeten betalen zal wel volkomen idioot zijn. En dan nog 14 maanden wachten ( zal best nog wel uitlopen ook)… Hebben jullie niet overwogen een occasion te nemen (Terracamper en Terranger hebben regelmatig anbiedingen) en die dan evt. nog wat nader naar jullie wensen aan te passen? Dan zouden jullie hem best eerder kunnen hebben, en denkelijk ook goedkoper?!
Maar de prijs (we zullen er maar niet naar vragen) die jullie nu moeten betalen zal wel volkomen idioot zijn. En dan nog 14 maanden wachten ( zal best nog wel uitlopen ook)… Hebben jullie niet overwogen een occasion te nemen (Terracamper en Terranger hebben regelmatig anbiedingen) en die dan evt. nog wat nader naar jullie wensen aan te passen? Dan zouden jullie hem best eerder kunnen hebben, en denkelijk ook goedkoper?!
Met vriendelijke groet,
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
Bart & Marga
T5 California 2.5 TDI 4Motion 01-2008, VB luchtvering, MT zonnepaneel
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 feb 2022, 07:31
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
Dag Bart en Marga, lang geleden kocht ik met mijn spaarcentjes een occasie Yamaha XT500 enduro, bouwde die naarmate de jaren vorderde om. Grotere benzinetank en kofferframe met Zarges boxen. De machine is van 1978 en we hebben het tuig nog steeds. Nooit van mijn leven doe ik het weg, zolang ik leef. Buiten de emotionele waarde is de huidige waarde meer dan ik hem toen had aangekocht. Je kan er nog altijd enorm veel accessoires voor aankopen.
Zo is het allemaal begonnen, de passie om van de begaanbare paden af te wijken. Van één ding ben ik mij door ervaring bewust geworden. Neem nooit onbesuisde beslissingen, koop geen rommel, doe je huiswerk. Wil je echt iets, droom je er van, dan moet je het proberen te doen. Je leeft maar één keer, om het cliché boven te halen, maar het is helaas zo.
Alle goede off-road onderdelen zijn duurder dan de standaard en met de huidige trend nog eens zoveel duurder. Alles hangt er van af wat je wil gaan doen. Daarom is het ook zo moeilijk om iemand anders zijn rekening wel en ook niet te maken.
Een occasie Terracamper was ook mijn eerste gedachte, maar de aanpassingen zijn zo specifiek dat we van een nieuw Kastenwagen voertuig willen/moeten starten(en ook Terracamper). Geen schuifraampjes maar klapramen aan twee schuifdeuren, stevige verankeringspunten voor awning, grote ijskast ipv de 35L Dometic, vaste in de hoogte verstelbare bestuurderszetel, betere opstap naar dakbed, ander gaskookfornuis met andere maten.
Airline rails op beide schuifdeuren etc...en de nieuwste zuinige propere dieselmotor (15000km met één ad-blue tank). Dan hebben we ook nog het specifieke Xtreme stormbestendige hefdak dat we absoluut wilden. De Transporter kan op elk klein en smal dichtbegroeide berg/bosweg de Landies en de Troopies volgen. Moet 100000den km'ers wasbordweg aankunnen zonder uiteen te rammelen, zonder dat de awning of iets anders afbreekt of binnen iets loskomt of openzwaait. Moet op ondergelopen paden zijn weg kunnen voortzetten zonder dat motor, versnellingsbak en verwarming schade oplopen etc.
De wachttijden voor elk mechanisch tuig (ook in de VS) zijn langer dan we gewoon zijn. 14 maanden is de maximum aflevertijd voor onze afgewerkte T6.1. Het zij zo.
Groeten
H&M
Zo is het allemaal begonnen, de passie om van de begaanbare paden af te wijken. Van één ding ben ik mij door ervaring bewust geworden. Neem nooit onbesuisde beslissingen, koop geen rommel, doe je huiswerk. Wil je echt iets, droom je er van, dan moet je het proberen te doen. Je leeft maar één keer, om het cliché boven te halen, maar het is helaas zo.
Alle goede off-road onderdelen zijn duurder dan de standaard en met de huidige trend nog eens zoveel duurder. Alles hangt er van af wat je wil gaan doen. Daarom is het ook zo moeilijk om iemand anders zijn rekening wel en ook niet te maken.
Een occasie Terracamper was ook mijn eerste gedachte, maar de aanpassingen zijn zo specifiek dat we van een nieuw Kastenwagen voertuig willen/moeten starten(en ook Terracamper). Geen schuifraampjes maar klapramen aan twee schuifdeuren, stevige verankeringspunten voor awning, grote ijskast ipv de 35L Dometic, vaste in de hoogte verstelbare bestuurderszetel, betere opstap naar dakbed, ander gaskookfornuis met andere maten.
Airline rails op beide schuifdeuren etc...en de nieuwste zuinige propere dieselmotor (15000km met één ad-blue tank). Dan hebben we ook nog het specifieke Xtreme stormbestendige hefdak dat we absoluut wilden. De Transporter kan op elk klein en smal dichtbegroeide berg/bosweg de Landies en de Troopies volgen. Moet 100000den km'ers wasbordweg aankunnen zonder uiteen te rammelen, zonder dat de awning of iets anders afbreekt of binnen iets loskomt of openzwaait. Moet op ondergelopen paden zijn weg kunnen voortzetten zonder dat motor, versnellingsbak en verwarming schade oplopen etc.
De wachttijden voor elk mechanisch tuig (ook in de VS) zijn langer dan we gewoon zijn. 14 maanden is de maximum aflevertijd voor onze afgewerkte T6.1. Het zij zo.
Groeten
H&M
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
Net op tijd dan aan volgende post te zien:
https://tx-board.de/threads/info-transp ... 22.152580/
Zo te horen binnenkort geen nieuwe handgeschakelde meer te verkrijgen.
In een andere post lijkt de 150kw versie ook te verdwijnen...
grts
https://tx-board.de/threads/info-transp ... 22.152580/
Zo te horen binnenkort geen nieuwe handgeschakelde meer te verkrijgen.
In een andere post lijkt de 150kw versie ook te verdwijnen...
grts
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 feb 2022, 07:31
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
Bedankt Mettesboy voor je bericht.
Jammer voor diegene die ernaar op zoek zijn, de occaziemarkt is al veel duurder geworden en dat zal de vraag naar deze modellen.......
Terracamper is ook gestopt met de Mercedes Vito ombouw. Te weinig interesse voor het voertug en ze vonden de binnenruimte, de carosseriekwaliteit en zijn stijfheid minder, en minder alle-terrein capabel vergeleken met de Transporter. Benieuwd wat voor voertuig binnen een paar jaar de Transporter gaat opvolgen bij de verschillende ombouwers, want de T7 neigt richting Vito.
Groeten
H&M
Jammer voor diegene die ernaar op zoek zijn, de occaziemarkt is al veel duurder geworden en dat zal de vraag naar deze modellen.......
Terracamper is ook gestopt met de Mercedes Vito ombouw. Te weinig interesse voor het voertug en ze vonden de binnenruimte, de carosseriekwaliteit en zijn stijfheid minder, en minder alle-terrein capabel vergeleken met de Transporter. Benieuwd wat voor voertuig binnen een paar jaar de Transporter gaat opvolgen bij de verschillende ombouwers, want de T7 neigt richting Vito.
Groeten
H&M
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
De T7 is geen Transporter (en heeft er ook niks mee te maken ), maar heeft een personenwagen basis ( is eigenlijk een Sharan). De volgende generatie Transporter word eigenlijk een Ford Transit met VW logo erop . Sinds de samenwerking tussen VW en Ford (voor de bedrijfswagens) zat dat er al effe aan te komen. De nieuwe Amarok is ook een Ford Ranger , en gebruikt ook de volledige Ford aandrijflijn ( chassis, motor , versnellingsbak...) , de nieuwe Caddy is ook al een gezamelijk project met Ford ...gruunengiftig schreef: 20 aug 2022, 12:39 Bedankt Mettesboy voor je bericht.
Jammer voor diegene die ernaar op zoek zijn, de occaziemarkt is al veel duurder geworden en dat zal de vraag naar deze modellen.......
Terracamper is ook gestopt met de Mercedes Vito ombouw. Te weinig interesse voor het voertug en ze vonden de binnenruimte, de carosseriekwaliteit en zijn stijfheid minder, en minder alle-terrein capabel vergeleken met de Transporter. Benieuwd wat voor voertuig binnen een paar jaar de Transporter gaat opvolgen bij de verschillende ombouwers, want de T7 neigt richting Vito.
Groeten
H&M
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 10 feb 2022, 07:31
Re: Belgen bij Terracamper voor aankoop
Correct Pascal-141! Wil je iets vergelijkbaars voor de Transporter dan Ford Transit Custom misschien. Verkrijgbaar bvb in Trail versie met sper achteraan, maar zie geen 4M of iets (wel bij de grotere broer, de Transit Trail).
Groeten
H&M
Groeten
H&M