Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

La Bocanegra

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: La Bocanegra

Bericht door Mickel Moen »

Peter, dat is natuurlijk ook helemaal ok. Maar je had er niet bij gezet, dat het voor jouw verzekering was, omdat die er om vraagt.

Voor dat je het weet, verkoopt een deel van het campervolk weer een broodje aap over een verplichte veiligheidskeuring. Vandaar mijn opmerking. Dat was ook mijn bezwaar bij het andere draadje.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: La Bocanegra

Bericht door GertjanvD »

‘Dat andere draadje’ ben ik dus begonnen.
Vind het best vervelend dat de suggestie wordt gewekt dat het een broodje aap verhaal is.
Juist om dit vóór te zijn, vraag ik op dit forum naar ervaringen van anderen.
Ipv te roepen dit zwart op wit te willen zien, kan je ook zelf even kijken op bv de website van de NKC.
Zoals ik al eerder schreef heb ik daarnaast 2x de NKC telefonisch gesproken.
Zoals Peter het beschrijft is exact hetgeen de regels zijn.
Niet wettelijk geregeld, maar de eisen van de NKC en de meeste andere verzekeraars.
Groeten, Gertjan
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: La Bocanegra

Bericht door Mickel Moen »

Beste GertJan. Ik verwijt jou in het geheel geen broodje aap verhaal. Zoals je in mijn reactie op jouw bericht ook kunt lezen, sta ik er geheel open voor. Waar het zich nu op richt, en dat is mooi, is dat het in de voorwaarden van de verzekering van de NKC staat. Tot nu is dit de enige feitelijkheid, wat op dit moment door een paar forumleden gemeld is en waarvan ik geen enkele reden heb om daar aan te twijfelen.

Maar wat moet ik met een opmerking als “de meeste andere verzekeraars”? Als je dat zo zeker weet, kun je vast en zeker ook een lijstje maken daarvan, want dan heb je daar ongetwijfeld onderzoek naar gedaan. En als er meeste zijn, dan zijn er ook verzekeraars die daar niet bij horen. Dat is voor de zelfbouwer interessant om te weten.

En als dan het antwoord is dat ik dan maar onderzoek moet doen, als ik vragen heb bij bepaalde stellingen is wel de omgekeerde wereld, als jij over de bronnen beschikt.

Ik draai nu te lang mee op dit soort fora, om meteen maar alles zonder meer aan te nemen wat er op geslingerd wordt.

Waar we voor moeten waken, is dat de eisen en regels van een commerciële club, inclusief keuring door een andere commerciële club, een eigen leven gaan leiden in algemene zin. Ook Peter had hier in dit draadje er in eerste instantie niet bij vermeld, dat het eisen van de NKC betrof. Daar ben ik dus kritisch op. Niet alleen voor mezelf maar juist ook voor de leden die nieuw zijn in dit wereldje.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
aveld
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 jul 2019, 10:48

Re: La Bocanegra

Bericht door aveld »

Hoi,

ik ben mij ook meer in verzekeringen aan het verdiepen, aie hier voor wat verzekeringen waarbij het vermeld staat:
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.p ... 44#p499944
freek
Berichten: 682
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: La Bocanegra

Bericht door freek »

Zowel onze t4 als de t5 zelfbouwcamper zijn getaxeerd/gekeurd door een CED taxateur in opdracht van de NKC. Beide hebben een DEFA stroomaansluiting en dat is gewoon goedgekeurd. Alleen de t4 heeft een aardlekschakelaar omdat ik tijdens de keuring moest beloven deze achteraf in te bouwen. Dat heb ik toen maar gedaan.
Overigens hebben ook wij in beide bussen geen gas maar Dometic Origo kooktoestellen op bioethanol. Voldoet uitstekend en voorkomt gedoe met veiligheidsvoorschriften (en onveilige situaties)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: La Bocanegra

Bericht door Multivan Generation »

Wat leuke onderdelen gescoord en ingebouwd.
Originele complete gereedschapsset voor montage aan een california 2-zits bank.
Is wel handig als er binnenkort een camper interieur in komt :knipoog

En nog een nieuwe inlegmat voor in de lade.. Van Brandrup, via ebay-kleinanzeigen voor 8 euro :jump :jumpklap
Zie de bijlagen
Bijlagen
20220814_200254.jpg
20220814_200230.jpg
20220814_200052.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

geluidsreductie

Bericht door Multivan Generation »

Voor een multivan kun je extra geluidsdemping voor op de wielkasten kopen origineel VW.

Dat was voor de T4 al zo en nu dus nog steeds..
Bijlagen
20220814_200102.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

isoleren en geluidsreductie

Bericht door Multivan Generation »

Voor geluidsreductie en isolatie hebben we gekozen voor een combinatie van materialen.

Op de vloer in de woonruimte is gebruik gemaakt van 19mm zelf-klevende Armaflex.

In de voorportieren is er op het plaatwerk gebruik gemaakt van 2.0 mm alubutyl. En daarnaast is er nog 9mm zelf-klevende Armaflex gebruikt voor extra geluidsdemping en temperatuur isolatie.
9mm zodat naar boven en beneden bewegende ramen niet het isolatie materiaal kunnen raken.

In de B-, C- en D-stijlen is er gebruik gemaakt van 6cm dikke isolena Oostenrijkse schapenwol.
Voor de andere delen zoals schuifdeur, achterklep en plaatwerk delen en kiertjes is er gebruik gemaakt van een combinatie van 19mm Armaflex en 6 cm schapenwol.

En nu kan ik niet echt meer verder.. Of het moet zijn met de facelift voor de voorzijde...
Wachten is grotendeels op de inbouw van het hefdak, het is er nog steeds niet.. :huilen
Bijlagen
20220810_113529.jpg
20220810_103250.jpg
20220810_102058.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: La Bocanegra

Bericht door Multivan Generation »

Bericht gehad, dak is binnen gekomen.
Inbouwer is op vakantie tot 18 september,
dan dak uitpakken, kijken of alles erbij zit en schade vrij is,
en dan naar de spuiter om al het polyester in Salsared te spuiten.
Dus zeg dat eind september het dak er op zit.

Laat ook meteen 2x bearlock monteren :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3187
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: La Bocanegra

Bericht door J vd Pal »

Goed nieuws! Succes!
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3561
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: La Bocanegra

Bericht door krekwakwol »

2x bearlock?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3187
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: La Bocanegra

Bericht door J vd Pal »

1 x versnellingsbak en 1 x motorkap volgens mij bij een T5.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

SCA 190 en 290

Bericht door Multivan Generation »

SCA daken voor de korte wielbasis

SCA 190 versus SCA 290.

De verschillen:



Is voor anderen..


Wij hebben binnenkort het 192 comfort dak erop omdat we een lange wielbasis hebben.



en wat meer informatie..


geniet er van..

Als er prijzen genoemd worden, dan is dat meestal de prijs inclusief inbouw en eventueel met opties..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: La Bocanegra

Bericht door Multivan Generation »

krekwakwol schreef: 07 sep 2022, 22:23 2x bearlock?
J vd Pal schreef: 08 sep 2022, 06:35 1 x versnellingsbak en 1 x motorkap volgens mij bij een T5.
Klopt helemaal,
en ik maak ook nog werk van de OBD-aansluiting :zwaai

Ik wilde eigenlijk een OBD-firewall..
Een wát?
Lees maar hier: https://www.ampire.de/Product-Archive/A ... ALL&p=1857

Maar die zijn niet meer te krijgen :muur , dus wordt het nu iets hardwarematigs, en nee geen cilinderslotje er om :gekte
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: La Bocanegra

Bericht door Multivan Generation »

Vandaag bus weggebracht voor inbouw van het hefdak. :jump
Bijlagen
IMG-20220921-WA0002.jpg
IMG-20220921-WA0000.jpg
IMG-20220921-WA0004.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie