Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

12v aansluiting

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: 12v aansluiting

Bericht door Hanz »

Ik heb niet van die zware verbruikers. Gebruik het snoer eigenlijk alleen maar voor opladen van telefoon en tablet. Dus voor mij een prima oplossing maar dat kan voor een ander dus anders uitpakken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: 12v aansluiting

Bericht door Erdem50 »

Tegenwoordig is toch eigenlijk alles USB? Ik heb de originele verwijderd, het gat vergroot en er direct een dubbele USB ingezet. Persoonlijk zie ik het nut niet van een ‘gewone’.l sigarettenaansteker en dan een usb erin te drukken.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: 12v aansluiting

Bericht door J vd Pal »

Mijn extra koelbox werkt echt niet via een USB aansluiting hoor.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: 12v aansluiting

Bericht door J vd Pal »

Erdem50 schreef: 15 aug 2022, 14:51 Persoonlijk zie ik het nut niet van een ‘gewone’.l sigarettenaansteker en dan een usb erin te drukken.
De moderne smartphones kunnen veel sneller worden opgeladen dan vroeger. Met een losse USB lader die in een 12 V sigarettenaansteker aansluiting past kan je makkelijker upgraden als er een nieuwere, snellere lader gewenst is. Daarnaast kan je de aansluiting ook nog steeds gebruiker voor de extra koelbox, luchtpomp voor de luchtbedden en SUP en de compressor om de banden mee op te pompen. Voor mij de reden om hem te laten zitten.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: 12v aansluiting

Bericht door Erdem50 »

Kan ik begrijpen hoor vanuit jou. Ik heb een pomp op accu van Makita altijd mee. Heb helemaal niks wat werkt op een sigarettenaansteker.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2016
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: 12v aansluiting

Bericht door chv »

Het nadeel van een USB-aansluiting vond ik dat die ook stroom verbruikt als je er niets op hebt aangesloten, tenzij je er eentje maakt met aan-uit schakelaartje. Maar aangezien het aansluitpunt op een nogal moeilijk bereikbare plaats zit, en ik me dan ook nog zou beperken tot alleen USB, heb ik voor een sigarettenaansteker gekozen.
Ik zie nu dat Jasper soortgelijke argumenten heeft.

Mvg,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: 12v aansluiting

Bericht door Multivan Generation »

Waar je altijd even naar moet kijken is het zwaar het stopcontact is afgezekerd.

Een extra inbouw USB lader is vrij gemakkelijk ingebouwd en je hebt er zelfs die je uit kunt schakelen.
Om een telefoon te kunnen opladen is het soms wel prettig als zo'n lader max 2,5A kan leveren, echter als je je telefoon 's nachts aan de lader legt, dan maakt het mijns inziens niet uit of de telefoon in 1 uur vol is, of dat hij er 4 uur over doet.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie