Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hulpvraag veertje deur

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4677
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Hulpvraag veertje deur

Bericht door Hanz »

Multivan Generation schreef: 14 aug 2022, 15:42
Hanz schreef: 14 aug 2022, 15:18 Ik vraag me alleen wel af, als ze nog gewoon te koop zijn bij de dealer, waarom heeft TS ze dan niet allang daar gekocht?
Omdat heel veel mensen meteen denken VW-dealer :ie duur, of ze zullen het wel niet meer hebben voor zo'n oude VW,
Charles schreef op 12 augustus dat hij de clips een jaar geleden nog gewoon bij de dealer kon kopen. Als de TS dan bijna twee weken later meldt dat hij nog op zoek is dan denk ik inderdaad: zal wel niet meer te koop zijn bij de dealer. Maar nu denk ik dat hij het daar nog helemaal niet gevraagd heeft.
En je hebt gelijk Peter, voor zulke kleine en vaak goedkope onderdeeltjes is kopen bij de daler waarschijnlijk het snelst en onder de streep ook het goedkoopst.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
jheisterkamp
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2007, 21:06

Re: Hulpvraag veertje deur

Bericht door jheisterkamp »

Nou, jullie hebben een punt. Ik heb daar ook een woord voor:

Dealermoe..

Het probleem is, ik heb al zoveel gevraagd bij de Dealer, en elke keer 0. Dus ik ben daar een beetje klaar mee. Dan ga ik op een gegeven moment mijn eigen weg.

Ik rijd de bus op de zaak, en ik wil gewoon dat ie doet wat ie moet doen, rijden. En dat alles functioneert. En daar heb ik best wel wat voor over, maar dan moet je wel weten waar je het moet zoeken.

De dealer begint al te zuchten als ik het erf op kom rijden.
Zeg het maar dan...

Ik heb een prima automonteur, maar die heeft Corona. En is daar nog steeds goed ziek van
Ik ga over 3 weken 3 maanden weg. Dan wil ik wl dat de essentiële dingen, zoals een deur openen van binnenuit gewoon werkt.

Ik heb ook nog een hele lijst niet essentiële dingen, maar ik zou bij God niet weten waar ik daar mee naar toe moet.

En dan val je al gauw terug op het forum.

Als ik mijn lijstje gedaan krijg dan heb ik daar ook best wat voor over.

Want in mijn opinie is er iets beters als een T4 niet als youngtimer
Altijd op zoek naar een andere bus
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hulpvraag veertje deur

Bericht door Multivan Generation »

Wat behelst dan de rest van je lijstje met openstaande punten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jheisterkamp
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2007, 21:06

Re: Hulpvraag veertje deur

Bericht door jheisterkamp »

Dat zijn de minder belangrijkijke dingen,

Ik zou er graag 102 PK Verstuivers in willen hebben met de bijbehorende versnellingsbak en intercooler.

Maar dat wordt een lang verhaal wat niet meer haalbaar is denk is.

Dan heb ik nog wat kleine dingen, tzt 2 x nieuwe kabelboom in beide deuren,
De remlampjes in de spoiler weer gangbaar krijgen, er zijn er nu 3 x stuk,
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou graag een temperatuur meter willen.

Wat ramen rondom professioneel met folie laten bekleden, misschien een bullbar maar daar ben ik nog niet over uit,
Achter de betimmering aanpassen cq reisvriendelijk maken, maar dat kan ik zelf. Nog eens goed laten poetsen, en de kleine krasjes eruit.

Gewoon tip top in orde. We rijden zeker 5 x pj naar Zuid Italië, zeg maar 2500 km. Gaat nu ook prima met de gechipte 88 pk, en geen haast, dus rij met gemak 1200 km op een tank, maar de 102 PK versie schakelt en rijd wat rustiger.

Even een foto bijgevoegd, ik heb em gekocht van de eerste eigenaar met 269. 000 op de teller. Zowel hij als ik hebben niet op onderhoud bezuinigd.
Bijlagen
20220815_191332.jpg
Altijd op zoek naar een andere bus
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33692
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hulpvraag veertje deur

Bericht door Multivan Generation »

jheisterkamp schreef: 15 aug 2022, 18:40 Dat zijn de minder belangrijkijke dingen,

Ik zou er graag 102 PK Verstuivers in willen hebben met de bijbehorende versnellingsbak en intercooler.
snap ik, dat wordt dan versnellingsbak met stangensysteem en versnellingsbak houder vinden, interkoeler kan vab T4 maar ook een van een T5 is passende te maken, en neem dan meteen 2mv en koppeling en krukaskering ook mee, want dan ligt toch alles open

Maar dat wordt een lang verhaal wat niet meer haalbaar is denk is.

Dan heb ik nog wat kleine dingen, tzt 2 x nieuwe kabelboom in beide deuren,
Daar zou ik niet te lang mee wachten, is erg irritant met functie uitval..
Neem eens contact op met Oskar, die is daar erg handig in..


De remlampjes in de spoiler weer gangbaar krijgen, er zijn er nu 3 x stuk,
Heeft weinig zin, ze blijven kapot gaan..

Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zou graag een temperatuur meter willen.
temperatuurmeter voor wat? Buiten temperatuur?

Wat ramen rondom professioneel met folie laten bekleden,
Zeker doen, is ook veiligheid en lastiger raampje intikken

misschien een bullbar maar daar ben ik nog niet over uit,
Achter de betimmering aanpassen cq reisvriendelijk maken, maar dat kan ik zelf.
Gewoon doen.. even mallen maken en mooi plaatje hout vinden..

Nog eens goed laten poetsen, en de kleine krasjes eruit.
Hangt van de kleur af welk resultaat en diepte en glans je kunt bereiken en reken op 2 dagen werk.

Gewoon tip top in orde. We rijden zeker 5 x pj naar Zuid Italië, zeg maar 2500 km. Gaat nu ook prima met de gechipte 88 pk, en geen haast, dus rij met gemak 1200 km op een tank, maar de 102 PK versie schakelt en rijd wat rustiger. eens!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4677
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Hulpvraag veertje deur

Bericht door Hanz »

jheisterkamp schreef: 15 aug 2022, 16:55 Het probleem is, ik heb al zoveel gevraagd bij de Dealer, en elke keer 0.
De dealer begint al te zuchten als ik het erf op kom rijden.
Zeg het maar dan...
Dan toch maar even een voorraadje bestellen bij bus-ok en de verzendkosten op de koop toe nemen. Die kosten vallen trouwens best mee, een pakketje binnen Nederland kost dat ook.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
jheisterkamp
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 okt 2007, 21:06

Re: Hulpvraag veertje deur

Bericht door jheisterkamp »

Nou,
Als ik die site een beetje bekijk dan ga ik daar meer bestellen.

Deurgreepjes, clippies, noem maar op.

Mooi, bedankt voor deze site. Die had ik nog niet gezien.

:sjaal
Altijd op zoek naar een andere bus
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4677
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Hulpvraag veertje deur

Bericht door Hanz »

Heb er zelf ook al een paar keer gekocht. Tot nu toe goede ervaring.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie