Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
La Bocanegra
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
Peter, dat is natuurlijk ook helemaal ok. Maar je had er niet bij gezet, dat het voor jouw verzekering was, omdat die er om vraagt.
Voor dat je het weet, verkoopt een deel van het campervolk weer een broodje aap over een verplichte veiligheidskeuring. Vandaar mijn opmerking. Dat was ook mijn bezwaar bij het andere draadje.
Voor dat je het weet, verkoopt een deel van het campervolk weer een broodje aap over een verplichte veiligheidskeuring. Vandaar mijn opmerking. Dat was ook mijn bezwaar bij het andere draadje.
Re: La Bocanegra
‘Dat andere draadje’ ben ik dus begonnen.
Vind het best vervelend dat de suggestie wordt gewekt dat het een broodje aap verhaal is.
Juist om dit vóór te zijn, vraag ik op dit forum naar ervaringen van anderen.
Ipv te roepen dit zwart op wit te willen zien, kan je ook zelf even kijken op bv de website van de NKC.
Zoals ik al eerder schreef heb ik daarnaast 2x de NKC telefonisch gesproken.
Zoals Peter het beschrijft is exact hetgeen de regels zijn.
Niet wettelijk geregeld, maar de eisen van de NKC en de meeste andere verzekeraars.
Groeten, Gertjan
Vind het best vervelend dat de suggestie wordt gewekt dat het een broodje aap verhaal is.
Juist om dit vóór te zijn, vraag ik op dit forum naar ervaringen van anderen.
Ipv te roepen dit zwart op wit te willen zien, kan je ook zelf even kijken op bv de website van de NKC.
Zoals ik al eerder schreef heb ik daarnaast 2x de NKC telefonisch gesproken.
Zoals Peter het beschrijft is exact hetgeen de regels zijn.
Niet wettelijk geregeld, maar de eisen van de NKC en de meeste andere verzekeraars.
Groeten, Gertjan
- Mickel Moen
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
- Locatie: Súdwest-Fryslân
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
Beste GertJan. Ik verwijt jou in het geheel geen broodje aap verhaal. Zoals je in mijn reactie op jouw bericht ook kunt lezen, sta ik er geheel open voor. Waar het zich nu op richt, en dat is mooi, is dat het in de voorwaarden van de verzekering van de NKC staat. Tot nu is dit de enige feitelijkheid, wat op dit moment door een paar forumleden gemeld is en waarvan ik geen enkele reden heb om daar aan te twijfelen.
Maar wat moet ik met een opmerking als “de meeste andere verzekeraars”? Als je dat zo zeker weet, kun je vast en zeker ook een lijstje maken daarvan, want dan heb je daar ongetwijfeld onderzoek naar gedaan. En als er meeste zijn, dan zijn er ook verzekeraars die daar niet bij horen. Dat is voor de zelfbouwer interessant om te weten.
En als dan het antwoord is dat ik dan maar onderzoek moet doen, als ik vragen heb bij bepaalde stellingen is wel de omgekeerde wereld, als jij over de bronnen beschikt.
Ik draai nu te lang mee op dit soort fora, om meteen maar alles zonder meer aan te nemen wat er op geslingerd wordt.
Waar we voor moeten waken, is dat de eisen en regels van een commerciële club, inclusief keuring door een andere commerciële club, een eigen leven gaan leiden in algemene zin. Ook Peter had hier in dit draadje er in eerste instantie niet bij vermeld, dat het eisen van de NKC betrof. Daar ben ik dus kritisch op. Niet alleen voor mezelf maar juist ook voor de leden die nieuw zijn in dit wereldje.
Maar wat moet ik met een opmerking als “de meeste andere verzekeraars”? Als je dat zo zeker weet, kun je vast en zeker ook een lijstje maken daarvan, want dan heb je daar ongetwijfeld onderzoek naar gedaan. En als er meeste zijn, dan zijn er ook verzekeraars die daar niet bij horen. Dat is voor de zelfbouwer interessant om te weten.
En als dan het antwoord is dat ik dan maar onderzoek moet doen, als ik vragen heb bij bepaalde stellingen is wel de omgekeerde wereld, als jij over de bronnen beschikt.
Ik draai nu te lang mee op dit soort fora, om meteen maar alles zonder meer aan te nemen wat er op geslingerd wordt.
Waar we voor moeten waken, is dat de eisen en regels van een commerciële club, inclusief keuring door een andere commerciële club, een eigen leven gaan leiden in algemene zin. Ook Peter had hier in dit draadje er in eerste instantie niet bij vermeld, dat het eisen van de NKC betrof. Daar ben ik dus kritisch op. Niet alleen voor mezelf maar juist ook voor de leden die nieuw zijn in dit wereldje.
Re: La Bocanegra
Hoi,
ik ben mij ook meer in verzekeringen aan het verdiepen, aie hier voor wat verzekeringen waarbij het vermeld staat:
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.p ... 44#p499944
ik ben mij ook meer in verzekeringen aan het verdiepen, aie hier voor wat verzekeringen waarbij het vermeld staat:
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.p ... 44#p499944
Re: La Bocanegra
Zowel onze t4 als de t5 zelfbouwcamper zijn getaxeerd/gekeurd door een CED taxateur in opdracht van de NKC. Beide hebben een DEFA stroomaansluiting en dat is gewoon goedgekeurd. Alleen de t4 heeft een aardlekschakelaar omdat ik tijdens de keuring moest beloven deze achteraf in te bouwen. Dat heb ik toen maar gedaan.
Overigens hebben ook wij in beide bussen geen gas maar Dometic Origo kooktoestellen op bioethanol. Voldoet uitstekend en voorkomt gedoe met veiligheidsvoorschriften (en onveilige situaties)
Overigens hebben ook wij in beide bussen geen gas maar Dometic Origo kooktoestellen op bioethanol. Voldoet uitstekend en voorkomt gedoe met veiligheidsvoorschriften (en onveilige situaties)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
- Multivan Generation
- Berichten: 34197
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
Wat leuke onderdelen gescoord en ingebouwd.
Originele complete gereedschapsset voor montage aan een california 2-zits bank.
Is wel handig als er binnenkort een camper interieur in komt
En nog een nieuwe inlegmat voor in de lade.. Van Brandrup, via ebay-kleinanzeigen voor 8 euro
Zie de bijlagen
Originele complete gereedschapsset voor montage aan een california 2-zits bank.
Is wel handig als er binnenkort een camper interieur in komt
En nog een nieuwe inlegmat voor in de lade.. Van Brandrup, via ebay-kleinanzeigen voor 8 euro
Zie de bijlagen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34197
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
geluidsreductie
Voor een multivan kun je extra geluidsdemping voor op de wielkasten kopen origineel VW.
Dat was voor de T4 al zo en nu dus nog steeds..
Dat was voor de T4 al zo en nu dus nog steeds..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34197
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
isoleren en geluidsreductie
Voor geluidsreductie en isolatie hebben we gekozen voor een combinatie van materialen.
Op de vloer in de woonruimte is gebruik gemaakt van 19mm zelf-klevende Armaflex.
In de voorportieren is er op het plaatwerk gebruik gemaakt van 2.0 mm alubutyl. En daarnaast is er nog 9mm zelf-klevende Armaflex gebruikt voor extra geluidsdemping en temperatuur isolatie.
9mm zodat naar boven en beneden bewegende ramen niet het isolatie materiaal kunnen raken.
In de B-, C- en D-stijlen is er gebruik gemaakt van 6cm dikke isolena Oostenrijkse schapenwol.
Voor de andere delen zoals schuifdeur, achterklep en plaatwerk delen en kiertjes is er gebruik gemaakt van een combinatie van 19mm Armaflex en 6 cm schapenwol.
En nu kan ik niet echt meer verder.. Of het moet zijn met de facelift voor de voorzijde...
Wachten is grotendeels op de inbouw van het hefdak, het is er nog steeds niet..
Op de vloer in de woonruimte is gebruik gemaakt van 19mm zelf-klevende Armaflex.
In de voorportieren is er op het plaatwerk gebruik gemaakt van 2.0 mm alubutyl. En daarnaast is er nog 9mm zelf-klevende Armaflex gebruikt voor extra geluidsdemping en temperatuur isolatie.
9mm zodat naar boven en beneden bewegende ramen niet het isolatie materiaal kunnen raken.
In de B-, C- en D-stijlen is er gebruik gemaakt van 6cm dikke isolena Oostenrijkse schapenwol.
Voor de andere delen zoals schuifdeur, achterklep en plaatwerk delen en kiertjes is er gebruik gemaakt van een combinatie van 19mm Armaflex en 6 cm schapenwol.
En nu kan ik niet echt meer verder.. Of het moet zijn met de facelift voor de voorzijde...
Wachten is grotendeels op de inbouw van het hefdak, het is er nog steeds niet..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34197
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
Bericht gehad, dak is binnen gekomen.
Inbouwer is op vakantie tot 18 september,
dan dak uitpakken, kijken of alles erbij zit en schade vrij is,
en dan naar de spuiter om al het polyester in Salsared te spuiten.
Dus zeg dat eind september het dak er op zit.
Laat ook meteen 2x bearlock monteren
Inbouwer is op vakantie tot 18 september,
dan dak uitpakken, kijken of alles erbij zit en schade vrij is,
en dan naar de spuiter om al het polyester in Salsared te spuiten.
Dus zeg dat eind september het dak er op zit.
Laat ook meteen 2x bearlock monteren
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- krekwakwol
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
- Locatie: Gemeente Westerkwartier
Re: La Bocanegra
1 x versnellingsbak en 1 x motorkap volgens mij bij een T5.
Groeten
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
Jasper
2002 California Event ACV Reflex Silver
- Multivan Generation
- Berichten: 34197
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
SCA 190 en 290
SCA daken voor de korte wielbasis
SCA 190 versus SCA 290.
De verschillen:
Is voor anderen..
Wij hebben binnenkort het 192 comfort dak erop omdat we een lange wielbasis hebben.
en wat meer informatie..
geniet er van..
Als er prijzen genoemd worden, dan is dat meestal de prijs inclusief inbouw en eventueel met opties..
SCA 190 versus SCA 290.
De verschillen:
Is voor anderen..
Wij hebben binnenkort het 192 comfort dak erop omdat we een lange wielbasis hebben.
en wat meer informatie..
geniet er van..
Als er prijzen genoemd worden, dan is dat meestal de prijs inclusief inbouw en eventueel met opties..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34197
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
Klopt helemaal,
en ik maak ook nog werk van de OBD-aansluiting
Ik wilde eigenlijk een OBD-firewall..
Een wát?
Lees maar hier: https://www.ampire.de/Product-Archive/A ... ALL&p=1857
Maar die zijn niet meer te krijgen , dus wordt het nu iets hardwarematigs, en nee geen cilinderslotje er om
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34197
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: La Bocanegra
Vandaag bus weggebracht voor inbouw van het hefdak.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...