Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Swalker
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 sep 2022, 22:57

Even voorstellen

Bericht door Swalker »

Goedemorgen, ik wil me even voorstellen, omdat ik van plan ben regelmatig van dit forum gebruik te gaan maken. Ik ben Martin uit Groningen en ik heb afgelopen dinsdag een mooie T4 gekocht die er nog heel goed uitziet en hiervan wil ik t.z.t. een campertje gaan maken. Ik weet nog niets van de T4, maar heb alle vertrouwen erop dat ik gaande weg alles wel leer kennen. Wat ik niet weet, ben ik van plan hier van het forum te halen. Ik ben heel blij een actief forum gevonden te hebben :D waar ik met mijn vragen terecht kan.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Even voorstellen

Bericht door Snautzer »

:toppie welkom.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen

Bericht door Hanz »

Hoi Martin,
welkom op het forum. Het wordt altijd erg gewaardeerd als je wat meer vertelt over de bus die je gekocht hebt en het wordt helemaal leuk als er wat foto's geplaatst worden. De tips en goede adviezen komen dan vanzelf :knipoog

Nieuwe forumleden hebben soms wat moeite om foto's te plaatsen maar het is heel simpel en hier lees je hoe dat gaat viewtopic.php?t=65303
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Swalker
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 sep 2022, 22:57

Re: Even voorstellen

Bericht door Swalker »

Bij deze nog even de foto's van mijn busje. Ik plaats er eerst even een tussenschot in zodat hij op de zaak kan staan, dan ga ik binnenkort uitzoeken en budget klaarzetten om het om te bouwen tot Camper en ook zo op kenteken te laten zetten. Er vanuit gaande dat ik daar nog niks over weet, heeft iemand nog tips daarvoor? (Het camper stukje dan)
Bijlagen
WhatsApp Image 2022-09-23 at 13.16.25.jpeg
WhatsApp Image 2022-09-23 at 13.16.56.jpeg
WhatsApp Image 2022-09-23 at 13.17.16.jpeg
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Even voorstellen

Bericht door Snautzer »

Hier staan wel aardig wat ombouwen tussen. viewforum.php?f=12
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Even voorstellen

Bericht door Jan anno NU »

Helemaal niet nodig een tussenschot voor grijs kenteken.

Ze kan gewoon als enkelcabine zonder schot op grijs kenteken.
En zijruit ook niet blinderen.
T4 2,5 TDI 2002
Swalker
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 sep 2022, 22:57

Re: Even voorstellen

Bericht door Swalker »

Hahaha ben ik weer te goed van vertrouwen geweest! Ach, het kostte me maar 25 euro, en de auto is een stuk stiller nu eerst. Al denk ik dat ik met gordijntjes achter de chauffeursstoel ook een heel eind kom w.d.b. Iemand daarover aanraders? De "holte" achterin resoneert nogal het geluid van de weg.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Even voorstellen

Bericht door krekwakwol »

Hoi Martin, welkom hier. als je er een campertje van gaat maken, zou ik toch wat isoleren gaan en bekleden met vilt.
Scheelt een hoop lawaai.
Misschien ergens even gaan "buurten" om ideen op te doen.
Ik woon in Grootegast en heb mijn T5 omgebouwd naar camper. Dus als je eens ideen op wilt doen, je bent welkom.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Swalker
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 sep 2022, 22:57

Re: Even voorstellen

Bericht door Swalker »

Hey dat is een goed idee! Ik heb laatst ook al ad-hoc even bij iemand in de bus kunnen kijken, dat heeft me al veel inspiratie gegeven. Maar bekleden met vilt klinkt wel als A) isolerend en B) warmer ogend dan koud blik. Leuk om op zo'n manier eerst alle goede ideeën te verzamelen al voor ik ermee los ga. Als je vandaag nog in Leek komt, ik werk bij de Topsporthal ;)
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Even voorstellen

Bericht door krekwakwol »

Ik kom niet zo vaak in leek, soms naar de Pizzeria, maar dat is weekends af en toe.

Weet je dat Jasicamp campers maar 100mtr van de topsporthal af zit?
Mocht je spullen nodig hebben, dan is dat wel een geschikt adres en kun je het gelijk zien.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Swalker
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 sep 2022, 22:57

Re: Even voorstellen

Bericht door Swalker »

Ik zal er zo even langs om me te oriënteren!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Multivan Generation »

Swalker schreef: 30 sep 2022, 10:37 Ik zal er zo even langs om me te oriënteren!
Misschien moet je er niet even langsgaan, maar gewoon je tijd er voor nemen?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen

Bericht door Hanz »

Swalker schreef: 29 sep 2022, 09:20 . . . Maar bekleden met vilt klinkt wel als A) isolerend en B) warmer ogend dan koud blik.
Alleen vilt zal wel schelen in geluid maar als isolatie voor warmte/koude heeft het nauwelijks effect. Krekwakwol schreef ook: isoleren én bekleden met vilt, dus niet alleen vilt.
Voor manieren om te isoleren, gebruik de zoekfunctie, er is al veel over geschreven.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie