Berrie en Rene schreef:De verlichting kun je aftakken van een dashboard lampje ( of je moet al zo'n extra verdeelblok bovenop je zekeringen kast hebben) dan kun je hem daarvanaf pakken (is ook veiliger)
Dan is ie dimbaar middels je verlichtingsknop.
René
Hoi René, sorry dat iik effe inhaak op dit onderwerp, maar gezien bovenstaande tekst heb ik de volgende vraag, kan dit de reden zijn waarom ik wel een dimmer heb, maar deze alleen 2 standen heeft. Uit of Aan, dimfunktie werkt niet.
Ik heb de 2.4 zekeringkast, het extra blok wat ik bij meerderen boven het zekeringblok zie zitten heb ik niet ondanks dat ik nu een 2.5 TDI heb.
Mis ik iets ?
Ha, die Johan, nee, in princiepe mis je niets, alleen zal de dimmer defekt zijn. Bij jouw is het dus of alles of niets. (wees blij) ik heb ook gehad dat ik helemaal geen verlichting had doordat de kern van de dimmer defekt was. Waarschijnlijk als je de lichtschakelaar demonteerd kun je het armpje wat over het spoeltje wrijft nog iets aandrukken wat de dimfunctie weer in orde maakt. Anders even kijken voor andere lichtschakelaar.
Volgens mijn laatste informatie werk de toerenteller via de dynamo.Als hij geen signaal krijgt van de toerenteller valt hij weg en gaat het olielampje branden .Dit is het verhaal van een vw monteur.Maar dynamo werkt goed .Ga eerst het verhaal van rene uit proberen .
j.d.hukema schreef:Volgens mijn laatste informatie werk de toerenteller via de dynamo.Als hij geen signaal krijgt van de toerenteller valt hij weg en gaat het olielampje branden .Dit is het verhaal van een vw monteur.Maar dynamo werkt goed .Ga eerst het verhaal van rene uit proberen .
Dick
dan moet het olie lampje gaan knipperen , dit staat ook in service boekje die bij de auto hoort
Wat jij zegt klopt precies.Hij ging knipperen.Heb stekkers aangedrukt en de stekker op de dynamo. Gestart en geen uitval van toerenteller en geen knipperend lichtje. Nu maar afwachten.
als de stekker niet goed zit en het dynamosignaal (schijnt alleen bij oudere T4's van voor 1999 (direct) van de dynamo te komen trouwens) komt niet bij de tellerunit dan is dat voor de tellerunit alsof de dynamo geen signaal geeft
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Heb het nog even na gevraagd .Maar volgens de garage heeft het niets met jaartal te maken .Je hebt dynamo,s waar twee signaal draden aanzitten en ze zijn er met een werd mij medegedeeld.Mijn auto is van 1999.Heb verder de hele dag gereden en gestart maar tot nu toe geen probleem meer gehad maar wacht de komende dagen nog even af
René heeft mij eens een schem laten zien waarop te zien is dat het toerental signaal vanaf de motormanagementcomputer naar de tellerunit gaat (daarom kan een teller van na 1999 niet in een oude T4 zonder dat je toerenteller het niet doet
dat bedoel ik (kan nog steeds zo zijn dat de dynam ohet toerntal signaal aan de managementcomputer geeft die dit aangepast doorstuurt naar de teller)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Oke .Maar kan het er iets mee te meken hwebben dat ik een ruil dynamo twee maand geleden er op gezet heb.Probleem deed zich pas voor nadat ik de turbodrukmeter aangelegd heb .Misschien de stekkers iets losgwetrokken?
De W aansluiting welke gebruik wordt voor het toerensignaal is alleen van toepassing bij de 2,4 en 1,9 diesel versie's, wegens het ontbreken van het motormanagment computer.