Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 1992 euro 2.4D toerenteller op 0 en acculampje branden na starten
Re: T4 1992 euro 2.4D toerenteller op 0 en acculampje branden na starten
Thanks voor jullie hulp allemaal!
Dit zijn de koolborstels en de dynamo van binnen: is dat nog goed of moet dat vervangen?
Dit zijn de koolborstels en de dynamo van binnen: is dat nog goed of moet dat vervangen?
Die zijn op. Zet zo een foto bij deze post. Even naar mn schuur..
Edit. Zie foto, dit is zoals het zeker hoort en deze zijn al een stuk ingesleten.
Edit. Zie foto, dit is zoals het zeker hoort en deze zijn al een stuk ingesleten.
Verder valt het me niet tegen hoe het eruit ziet.
Misschien kan je gelijk even de uitgaande as checken op speling. Die kan je in de lengte en breedte richting trekken. Moet dan niet klikken. Anders heb je speling op de lagers.
Zie foto met pijltjes.
En draait ie verder soepel? Als je hem in beweging brengt moet ie bijna vanzelf blijven draaien erna.
Misschien kan je gelijk even de uitgaande as checken op speling. Die kan je in de lengte en breedte richting trekken. Moet dan niet klikken. Anders heb je speling op de lagers.
Zie foto met pijltjes.
En draait ie verder soepel? Als je hem in beweging brengt moet ie bijna vanzelf blijven draaien erna.
Ik blijf, als hij soepel loopt en geen speling op de lagers heeft bij m'n voorstel om de regelaar (die moet) en de riem (moet ook echt) te vervangen en dan nog eens te testen.
Die zijn beide echt op.
Met vervanging ik heb 2 jaar geleden een gereviseerde gekocht bij Fource Automotive was toen 166euro waarvan ik nog 20euro terug zou krijgen als ik de oude inleverde. (Die ligt als backups op de plank. Zie foto's )
Heb ook een 2.4 AAB, het onderdeelnummer was toen 12 201.107. Mocht het toch nodig zijn kan je eens informeren.
Moest alleen de schijf van de riem overzetten ivm de afstand.
Die zijn beide echt op.
Met vervanging ik heb 2 jaar geleden een gereviseerde gekocht bij Fource Automotive was toen 166euro waarvan ik nog 20euro terug zou krijgen als ik de oude inleverde. (Die ligt als backups op de plank. Zie foto's )
Heb ook een 2.4 AAB, het onderdeelnummer was toen 12 201.107. Mocht het toch nodig zijn kan je eens informeren.
Moest alleen de schijf van de riem overzetten ivm de afstand.
In de breedte richting kan ik hem haast niet bewegen. In de lengte richting veel meer en ik voel zeg maar duidelijk de uiteinde van waar ik de as heen kan bewegen. Maar weet niet of dat het klikken is wat je bedoelt. aan wat voor prijs moet ik denken voor reviseren van de hele dynamo?Timy schreef: ↑02 nov 2022, 21:02 Verder valt het me niet tegen hoe het eruit ziet.
Zie foto met pijltjes.
Draait soepel wel!
De nieuwe had geen mm speling. Mijn oude een heel kleine beetje. Als je echt heen en weer kan beweging kan het zijn dat de lagers wat op zijn. Met klikken bedoel ik dat je tegen de uiteinden komt.
En punt 2: Tja geen idee.. ik heb toen een volledig gereviseerde gekocht voor 166euro. Viel mij niet tegen. Maar misschien kan het voordeliger als je hem wegbrengt ergens.
En punt 2: Tja geen idee.. ik heb toen een volledig gereviseerde gekocht voor 166euro. Viel mij niet tegen. Maar misschien kan het voordeliger als je hem wegbrengt ergens.
Dan denk ik dat mijn lagers versleten zijn. Want ik kan hem echt tegen de uiteinde aandrukken. Met reviseren vervangen ze ook de regelaar neem ik aan? Dus dan kan ik wellicht het beste een gereviseerde kopen of laten reviseren.Timy schreef: ↑02 nov 2022, 21:28 De nieuwe had geen mm speling. Mijn oude een heel kleine beetje. Als je echt heen en weer kan beweging kan het zijn dat de lagers wat op zijn. Met klikken bedoel ik dat je tegen de uiteinden komt.
Klopt! Alles is nieuw/hersteld.
Weten jullie toevallig het nummer van deze bevestigings rubbers van de bodemplaat?
- Multivan Generation
- Contacteer:
Kun je mij even de maat doorgeven?
Ik heb denk ik nog wel iets liggen.
Groeten Peter
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hoogte 15 mmMultivan Generation schreef: ↑04 nov 2022, 06:55 Kun je mij even de maat doorgeven?
Groeten Peter
Breedte 19 mm
Schroefdraad is m6 volgens mij. (:
En mochten die van Peter niet de goede maat zijn, het onderdeelnummer is 191 201 256.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Weten jullie of die andere riem ook makkelijk te vervangen is? Is het handig die ook gelijk te doen nu de dynamo riem versleten is?