Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Mogelijkheid lucht/lichtbak in hemel ‘standaard’ t5?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
chrisjemol
Berichten: 249
Lid geworden op: 26 aug 2016, 20:32
Locatie: G-town

Mogelijkheid lucht/lichtbak in hemel ‘standaard’ t5?

Bericht door chrisjemol »

Is het mogelijk om in een standaard t5 zonder lucht/licht multivan balk te plaatsen?
Licht zal wel te bedraden zijn maar is lucht ook zomaar ergens vanaf te takken of is eea al voorbeseid?
VW T5 caravelle highline, 2,5 tdi 210pk ABT Sportsline
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Mogelijkheid lucht/lichtbak in hemel ‘standaard’ t5?

Bericht door SyncRoon »

Lucht komt via een in de dakhemel geintegreerd kanaal. Deze komt vanaf de B stijl achter de bestuurder omhoog naar het dak geloof ik. je zal dan andere hemel moeten hebben en luchtkanalen vanaf de airco. Dat zal misschien andere luchtbox vragen en aansturing climatronic. Ik weet dat passagiers airco als optie op mijn 'kale' peugeot expert is besteld vanwege een geplande ombouw naar camper wat er niet van gekomen is door de vorige eigenaar. Zal wellicht bij VW ook wel zoiets zijn aan uitbreiding.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-onder ... 45826d5acd

toevallig tegengekomen, jij de hemel en accesoires en ik het schot? { :bonk schot al weg....
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Mogelijkheid lucht/lichtbak in hemel ‘standaard’ t5?

Bericht door Multivan Generation »

Als je een climatic of climatronic unit rechts achterin de laadruimte hebt,
Daar tussen wielkast en D-stijl , waarbij ook koele lucht als mogelijkheid hebt,
dan zul je het verticale luchtkanaal moeten monteren en de bijpassende hemel,
of het uitstroom kanaal aan de rechterzijde van de bus tussen D-stijl en bovenzijde schuifdeur moeten monteren om dit functioneel te laten zijn.
Als het jou alleen om de lampjes te doen is, dan is het van je bestaande binnen verlichting, de kabelboom wat aanpassen.
Maar functioneel qua koele lucht-verzorging is het dan niet.

En nee, er is niets af-fabriek voorbereid, om even vlug dit voor elkaar te krijgen, als je het nu nog niet hebt.
Denk daarbij aan aircoleidingen onder de bus, kabelboom die anders is, hemel met luchtkanalen..

Succes

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie